Zaprezentowane jesienią 1988 roku V8 było pierwszym Audi napędzanym widlastą "ósemką".
Choć swym wyglądem mocno przypominał Audi 100 i 200, zawierał w sobie dużo więcej. Wszystko czego oczekiwali nabywcy limuzyn klasy premium.
środku? Między innymi dwie poduszki powietrzne, ABS, ogrzewanie postojowe, elektryczne sterowanie szyb, elektryczne sterowanie lusterek z pamięcią ustawień oraz podgrzewaniem, elektryczną regulację foteli z pamięcią ustawień oraz podgrzewaniem, elektryczne sterowanie szyberdachu, domykanie szyb oraz szyberdachu z pilota, funkcję automatycznego przestawiania lusterek podczas cofania oraz telefon satelitarny, system alarmowy, klimatyzację automatyczną, tempomat, 8-głośnikowy system audio firmy Bose, podgrzewane dysze spryskiwaczy.
W 1990 roku do oferty dołączyła wersja przedłużona, Lang.
Auto zostało po raz pierwszy zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 1988 roku. Pierwsza wersja silnika V8, miała pojemność 3.6 litra i dysponowała mocą 250KM i 340Nm. Napęd przekazywany był za pomocą 5 biegowej skrzyni manualnej lub 4 biegowej automatycznej. Do setki, w wersji z manualną skrzynią, rozpędzało się w 7.6s, a prędkość maksymalna wynosiła 244km/h. Automat pozwalał rozpędzić się do 100km/h w czasie 9.5 sekundy oraz osiągnąć Vmax 232km/h.
W 1992 roku we wnętrzu pojazdu dokonano kilku zmian stylistycznych, zmieniono m.in. panel Climatronic oraz odcień drewna na baradziej wyrazisty. W tym samym roku wprowadzono na rynek mocniejszą wersję Exclusive z silnikiem V8 o pojemności 4.2 litra i mocy 280KM oraz 400Nm.
Silnik ten sprzężony był ze skrzynią automatyczną 4 biegową i 5 lub 6 biegową skrzynią manualną. Automat rozpędzał się do 100km/h w 7.7s, a prędkość maksymalna wynosiła 249km/h. Tą samą prędkość maksymalną oferowały obydwie skrzynie manualne, jednak przyśpieszenie w 5 biegówce wynosiło 7 sekund, a w 6 biegowej wersji 6.8 sekundy.
Lang jest naprawdę długi.
OdpowiedzSamochód jest piękny, ten dźwięk silnika, ilość miejsca wewnątrz i komfort, jedyna wada to chyba te hamulce "ufo".
Odpowiedz@Motomatic: No i wadą jest mizerna jakość - bo tak naprawdę ten model jest bardzo słaby i z samochodami z segmentu konkurować nie może. Wystarczy zestawić V8 z np. Lexusem LS400 z 1989/1990 żeby zobaczyć dwa różne światy. Zresztą, co tu dużo mówić, skoro trudno znaleźć jakieś przewagi Audi V8 pod względem komfortu lub prowadzenia nad byle Alfą 164 albo Citroenem XM. No ale był to jakiś pierwszy krok Audi w stronę segmentu F - od czegoś trzeba zacząć.
Odpowiedz@polak: "polak" co ty opowiadasz alfa,citroen...nie ta bajka albo w V8 nigdy nie siedziałeś,citroen to ponton i nie da się nim wchodzić w zakręty powyżej 60km/h a alfa to plastic - fantastic Ls jest Bardzo dobrym samochodem ale w porównaniu do V8 jest pusty w ryj-obdarty z marzeń ??Pewnie jeździsz bmw przez małe b Emotikon smile Jakość maksymalna!!! Audi postanowiło zdeklasować rywali w segmencie aut luksusowych i zamontowało wszystko co najlepsze w tego typu pojazdach i to większość bez żadnych dopłat.Tapicerka skórzana od tego samego producenta co Rolls Royce ,układ klimatyzacji made in USA z tamtejszych limuzyn , skrzynia automatyczna ZF-najlepszy model + napęd QUATTRO - pewne i dynamiczne prowadzenie , silniki V8 -hybryda 2 silników (wał lamborghini) golfa gti!!Układ hamulcowy wytrzymujący 100000 km!! niestety się nie przyjął z powodu wysokich kosztów produkcji , wyposażenie podstawowe było bardzo obszerne a w dodatkowym był n.in faks w tylnym podłokietniku bo o takich elementach jak WEBASTO czy pamięć 4 ustawień elektrycznie sterowanych foteli nawet nie wspomnę :) mam 2 takie maszyny jak również A8 której jakość się do v8 nie umywa jak większości ówczesnych pojazdów...
Odpowiedz@CKetylina: > "polak" co ty opowiadasz alfa,citroen...nie ta bajka albo w V8 nigdy nie siedziałeś Może i nie siedziałem, ale miałem go przez rok w 1997. Więcej nie wytrzymałem, kompletne rozczarowanie. > ,citroen to ponton i nie da się nim wchodzić w zakręty powyżej 60km/h Nie bredź. > a alfa to plastic - fantastic Nie bredź. Plastik - fantastik? 164 ma lepszej jakości skórę niż V8, a plastiki co najmniej takiej samej. > Ls jest Bardzo dobrym samochodem ale w porównaniu do V8 jest pusty w ryj-obdarty z marzeń ?? Widać nigdy LS-a na oczy nie widziałeś - LS400 miażdży V8 i A8 pierwszej generacji pod każdym względem. Po prostu inna liga. > Pewnie jeździsz bmw przez małe b Emotikon smile Jakość maksymalna!!! Nie jeżdżę BMW. > Audi postanowiło zdeklasować rywali w segmencie aut luksusowych I poniosło pod tym względem klęskę na całej linii. > Tapicerka skórzana od tego samego producenta co Rolls Royce Ta, k*wa, może jeszcze z napletka wieloryba, co? > ,układ klimatyzacji made in USA z tamtejszych limuzyn Buhahaha. > skrzynia automatyczna ZF-najlepszy model Wspaniały model, naprawdę. 4-biegowy archaiczny grat, którego BMW olało wraz z zakończeniem produkcji E32, więc za grosze kupiło go Audi. > + napęd QUATTRO - pewne i dynamiczne prowadzenie Tylko to cudowne quattro było znacznie mniej zaawansowane od systemu choćby wspomnianej wcześniej Alfy Romeo 164, starszej o dwa lata. > , silniki V8 -hybryda 2 silników (wał lamborghini) golfa gti!! Czegoś się najarał gościu? Jakie golfy GTI? Jaki wał Lamborghini? To silnik kupiony od Mugena i trochę zmodernizowany. > Układ hamulcowy wytrzymujący 100000 km!! niestety się nie przyjął z powodu wysokich kosztów produkcji , wyposażenie podstawowe było bardzo obszerne a w dodatkowym był n.in faks w tylnym podłokietniku bo o takich elementach jak WEBASTO czy pamięć 4 ustawień elektrycznie sterowanych foteli nawet nie wspomnę :) Webasto miałem w Volvo 240 z 1979, więc żadna sensacja. A reszta to stek bzdur wymyślona przez oderwanego od rzeczywistości fanatyka.
Odpowiedz@polak: O, pan polak :D Radzę wszystkim zrobić sobie popcorn :D
Odpowiedz@polak: To jak miałeś i nie siedziałeś to proszę się nie wypowiadaj...ponieważ nie masz żadnej wiedzy o tym modelu,coś gdzieś słyszałeś-ale to nie wystarczy "teoretyk onanista"-tak się ludzi twojego pokroju nazywa -"oderwany od rzeczywistości fanatyk" też ci pasuje :) fanatycznie bronisz tego czego nie da się obronić-wracaj do swoich książek i nie opowiadaj głupstw. Ps.Nie chce się sprzeczać bo opinie na temat konkretnych modeli mogą być różne ale technicznie nie masz żadnej wiedzy,poza tym chciałbym żebyś przedstawił swój park maszynowy-możemy go porównać z moim i dowiemy się kto jest tylko fantastą a kto użytkownikiem z praktyczną wiedzą !!
Odpowiedz@CKetylina: Jak widać po twojej odpowiedzi nie potrafisz podjąć dyskusji z uwagi na brak wiedzy oraz argumentów, więc myślę, że w tym miejscu możemy zakończyć rozmowę z rzekomym posiadaczem dwóch V8...
Odpowiedz@polak: ale o czym i z kim brak słów porażka-po prostu miałem we wszystkim rację i ani z ciebie fachowiec ani posiadacz .Jeżeli chcesz napisz na priv ,ja ci podam adres i pokaże ci kawał światowej motoryzacji w moich garażach,nie wstydź się że mało wiesz bo jest na tym forum pełno 12 latków którzy cwaniaczą wiedzą "internetową"
Odpowiedz@polak: Rzekomym posiadaczem kilkudziesięciu aut to chyba jest pan, panie polak ;) Gubisz się często pan w swoich zeznaniach, oj często ;)
OdpowiedzFajna limuzyna z tamtych lat :)
Odpowiedz