Dodatkowo wersja ta, była wyposażona w napęd na 4 koła. Dzięki napędowi Quattro, dopracowanej skrzyni biegów i potężnemu silnikowi, Audi mogło wreszcie konkurować z Mercedesem, czy BMW.
Wszystkie silniki V8 miały 32 zawory, oraz wtrysk. Pierwsza wersja silnika 3.6 litra, była po prostu połączeniem dwóch silników 1.8 z Golfa GTI.
Produkcję V8 zakończono po 5 latach, produkcja objęła zaledwie 21000 egzemplarzy. Dla porównania Mercedes sprzedał 818000 sztuk swojej klasy S W126, a BMW 311000 sztuk klasy 7 E32. Mimo to czasem udaje się spotkać V8 na naszych drogach, zdecydowana większość jest w na prawdę dobrym stanie.
Audi V8 miało również swój wyścigowy element. W 1990 roku Audi wyprowadziło na tor model V8 przystosowany do wyścigów DTM, którego kierowcami byli Hans-Joachim Stuck, Walter Röhrl i Frank Jelinski tworzący ekipę Schmidt Motorsport. H. Stuck zdobył mistrzostwo, a rok później Audi wprowadziło kolejną ekipę do wyścigów – Audi Zentrum Reutligen w składzie Frank Biela i Huber Haupt. Biela zdobył mistrzostwo w 1991 roku, jednak Audi straciło tytuł mistrzowski w 1992 roku. Potem włodarze DTM oświadczyli, iż wał korbowy w Audi V8 jest nieregulaminowy i Audi wycofało się z wyścigów.
Lang jest naprawdę długi.
OdpowiedzSamochód jest piękny, ten dźwięk silnika, ilość miejsca wewnątrz i komfort, jedyna wada to chyba te hamulce "ufo".
Odpowiedz@Motomatic: No i wadą jest mizerna jakość - bo tak naprawdę ten model jest bardzo słaby i z samochodami z segmentu konkurować nie może. Wystarczy zestawić V8 z np. Lexusem LS400 z 1989/1990 żeby zobaczyć dwa różne światy. Zresztą, co tu dużo mówić, skoro trudno znaleźć jakieś przewagi Audi V8 pod względem komfortu lub prowadzenia nad byle Alfą 164 albo Citroenem XM. No ale był to jakiś pierwszy krok Audi w stronę segmentu F - od czegoś trzeba zacząć.
Odpowiedz@polak: "polak" co ty opowiadasz alfa,citroen...nie ta bajka albo w V8 nigdy nie siedziałeś,citroen to ponton i nie da się nim wchodzić w zakręty powyżej 60km/h a alfa to plastic - fantastic Ls jest Bardzo dobrym samochodem ale w porównaniu do V8 jest pusty w ryj-obdarty z marzeń ??Pewnie jeździsz bmw przez małe b Emotikon smile Jakość maksymalna!!! Audi postanowiło zdeklasować rywali w segmencie aut luksusowych i zamontowało wszystko co najlepsze w tego typu pojazdach i to większość bez żadnych dopłat.Tapicerka skórzana od tego samego producenta co Rolls Royce ,układ klimatyzacji made in USA z tamtejszych limuzyn , skrzynia automatyczna ZF-najlepszy model + napęd QUATTRO - pewne i dynamiczne prowadzenie , silniki V8 -hybryda 2 silników (wał lamborghini) golfa gti!!Układ hamulcowy wytrzymujący 100000 km!! niestety się nie przyjął z powodu wysokich kosztów produkcji , wyposażenie podstawowe było bardzo obszerne a w dodatkowym był n.in faks w tylnym podłokietniku bo o takich elementach jak WEBASTO czy pamięć 4 ustawień elektrycznie sterowanych foteli nawet nie wspomnę :) mam 2 takie maszyny jak również A8 której jakość się do v8 nie umywa jak większości ówczesnych pojazdów...
Odpowiedz@CKetylina: > "polak" co ty opowiadasz alfa,citroen...nie ta bajka albo w V8 nigdy nie siedziałeś Może i nie siedziałem, ale miałem go przez rok w 1997. Więcej nie wytrzymałem, kompletne rozczarowanie. > ,citroen to ponton i nie da się nim wchodzić w zakręty powyżej 60km/h Nie bredź. > a alfa to plastic - fantastic Nie bredź. Plastik - fantastik? 164 ma lepszej jakości skórę niż V8, a plastiki co najmniej takiej samej. > Ls jest Bardzo dobrym samochodem ale w porównaniu do V8 jest pusty w ryj-obdarty z marzeń ?? Widać nigdy LS-a na oczy nie widziałeś - LS400 miażdży V8 i A8 pierwszej generacji pod każdym względem. Po prostu inna liga. > Pewnie jeździsz bmw przez małe b Emotikon smile Jakość maksymalna!!! Nie jeżdżę BMW. > Audi postanowiło zdeklasować rywali w segmencie aut luksusowych I poniosło pod tym względem klęskę na całej linii. > Tapicerka skórzana od tego samego producenta co Rolls Royce Ta, k*wa, może jeszcze z napletka wieloryba, co? > ,układ klimatyzacji made in USA z tamtejszych limuzyn Buhahaha. > skrzynia automatyczna ZF-najlepszy model Wspaniały model, naprawdę. 4-biegowy archaiczny grat, którego BMW olało wraz z zakończeniem produkcji E32, więc za grosze kupiło go Audi. > + napęd QUATTRO - pewne i dynamiczne prowadzenie Tylko to cudowne quattro było znacznie mniej zaawansowane od systemu choćby wspomnianej wcześniej Alfy Romeo 164, starszej o dwa lata. > , silniki V8 -hybryda 2 silników (wał lamborghini) golfa gti!! Czegoś się najarał gościu? Jakie golfy GTI? Jaki wał Lamborghini? To silnik kupiony od Mugena i trochę zmodernizowany. > Układ hamulcowy wytrzymujący 100000 km!! niestety się nie przyjął z powodu wysokich kosztów produkcji , wyposażenie podstawowe było bardzo obszerne a w dodatkowym był n.in faks w tylnym podłokietniku bo o takich elementach jak WEBASTO czy pamięć 4 ustawień elektrycznie sterowanych foteli nawet nie wspomnę :) Webasto miałem w Volvo 240 z 1979, więc żadna sensacja. A reszta to stek bzdur wymyślona przez oderwanego od rzeczywistości fanatyka.
Odpowiedz@polak: O, pan polak :D Radzę wszystkim zrobić sobie popcorn :D
Odpowiedz@polak: To jak miałeś i nie siedziałeś to proszę się nie wypowiadaj...ponieważ nie masz żadnej wiedzy o tym modelu,coś gdzieś słyszałeś-ale to nie wystarczy "teoretyk onanista"-tak się ludzi twojego pokroju nazywa -"oderwany od rzeczywistości fanatyk" też ci pasuje :) fanatycznie bronisz tego czego nie da się obronić-wracaj do swoich książek i nie opowiadaj głupstw. Ps.Nie chce się sprzeczać bo opinie na temat konkretnych modeli mogą być różne ale technicznie nie masz żadnej wiedzy,poza tym chciałbym żebyś przedstawił swój park maszynowy-możemy go porównać z moim i dowiemy się kto jest tylko fantastą a kto użytkownikiem z praktyczną wiedzą !!
Odpowiedz@CKetylina: Jak widać po twojej odpowiedzi nie potrafisz podjąć dyskusji z uwagi na brak wiedzy oraz argumentów, więc myślę, że w tym miejscu możemy zakończyć rozmowę z rzekomym posiadaczem dwóch V8...
Odpowiedz@polak: ale o czym i z kim brak słów porażka-po prostu miałem we wszystkim rację i ani z ciebie fachowiec ani posiadacz .Jeżeli chcesz napisz na priv ,ja ci podam adres i pokaże ci kawał światowej motoryzacji w moich garażach,nie wstydź się że mało wiesz bo jest na tym forum pełno 12 latków którzy cwaniaczą wiedzą "internetową"
Odpowiedz@polak: Rzekomym posiadaczem kilkudziesięciu aut to chyba jest pan, panie polak ;) Gubisz się często pan w swoich zeznaniach, oj często ;)
OdpowiedzFajna limuzyna z tamtych lat :)
Odpowiedz