Z czym nam się kojarzy Renault Espace? Ze zwykłym, praktycznie niczym niewyróżniającym się, minivanem.
Co jeśli dodamy do takiego minivana trochę fantazji? Powstanie coś co swoimi osiągami potrafi zaskoczyć niejednego.
W 1995 roku, Renault zdecydował, że wstrząśnie motoryzacyjnym światem, pokazując ten szalony projekt. Ale co to dokładnie jest?
Niby nadal zwykły minivan, ale zaraz... coś jest nie tak w tym wnętrzu. Co tu robi silnik?
Model ten powstał z okazji 10 rocznicy zaangażowania francuskiego MPV i Renaulta w Formułę 1. Jak nie trudno się domyślić, silnik pochodził właśnie z jednoosobowego samochodu wyścigowego Williams-Renault FW15C. 3,5-litorwy, 40-zaworowy, silnik V10 wytwarza 700 KM. Tak samo jak w F1 silnik został umieszczony centralnie, sprzężony został z 6 biegową półautomatyczną skrzynią, która przekazywała moc na tylną oś. Niby nic, buda minivana z silnikiem od F1, ale gdyby tak podkręcić moc o dodatkowe 100KM?
Wtedy powstanie minivan, którym będziemy mogli szybko odwieźć dzieci do szkoły. Bardzo szybko. 2.8 sekundy do setki i 6.9 sekundy do 200km/h. Ile zatem wynosiła prędkość maksymalna? 312km/h.
No dobra, rozpędzanie jest łatwe ale weź i teraz wyhamuj. Nie ma problemu, ceramiczno-karbonowe hamulce potrafiły zatrzymać tego byka z 270km/h do 0 na odcinku krótszym niż 600m. No i dzieci oddają śniadanie.
Jedno z najbardziej osobliwych aut w Grand Turismo 2, z resztą i w ogóle w motoryzacji. Jak by wypuścili krótką serię tych aut to poszły by jak świeże bułeczki!
Odpowiedz600 metrów to chyba nie jest jakiś rewelacyjny wynik jeśli chodzi o hamowanie, nawet z 270 km/h. Wiem, że masa itd, ale ta generacja espace nie jest super ciężka, a do tego wpakowali mu jeszcze ekstra hamulce. Podsumowując chyba jest jedno "0" za dużo ;)
Odpowiedz@vagfan: "Potężne węglowo-ceramiczne tarcze pozwalały na rozpędzenie się od 0 do 270 km/h i następnie całkowite zatrzymanie na dystansie zaledwie 600 metrów." Więc chyba jednak imponująco :)
Odpowiedz@vagfan: lub tutaj, napisane (przetłumaczone) przez bardziej ogarniętego redaktora: Karbonowo-ceramiczne hamulce także były imponujące. Espace mógł przyśpieszyć od 0 do 270 km/h, a potem zatrzymać się na odcinku krótszym niż 600 m.
OdpowiedzNie znàm fchrancuskégò, alè z 300 km/h do 70 km/h hamujé w mniejszym odstępié niż z 270 do 0, 80 metrów.
Odpowiedz@Italianiec: Całkiem możliwe, różne źródła różnie podają. W jednym ze źródeł znalazłem, że jego prędkość maksymalna wynosi 270k/h ;)
OdpowiedzZapomniałem dodać, z tym "fchrancuskìm" chodziło mi o źródło, francuska Wikipedia http://fr.wikipedia.org/wiki/Renault_Espace_F1
Odpowiedz