jakbyś nie zauwazyl to jest seria, dolot poza dzwiekiem praktycznie za duzo nie zmienil wiec nie wiem dlaczego porownojesz tutaj do seryjnej 1.3, a poza tym serhyjna 1.3 majac tyle samo koni mechanicznych jest ponad 100 kg lżejsza wiec mozliwe ze stad taka roznica
a ja delikatnie napisalem ze 1.3 kumpla ma lepsze odejscie CALKOWICIE SERYJNA bez strozkow i innych "modyfikacji dolotu", poza tym pierwsze slysze ze roznica miedzy silnikami 1.3 a 1.4 jest roznica 100kg, jesli tak to zwracam honor ALE! 1.3 ma 75km a Ty w swojej prawdopodobnie 90km (chociaz po tym dolocie nie wiadomo):D ten wlasnie kumpel w swoim civicu 1.3 z 94r wygral z civicem VI generacji 1.4 na 1/4 mili, chce tez dodac ze nie hejtuje ani nie propsuje to tylko moja opinia a Ty sie nie martw :)
To jest wersja silnika d14a3 więc jest to 75 konna wersja :) Możliwe ze ma lepsze odejscie, nie mowie ze nie, jednak nie chodzi mi o jakies wyscigi czy cos, to jest samochod do normalnej jazdy, a dolot po prostu założony był bo załozony, nie mial na celu "zwiekszenia" ani mocy ani momentu obrotowego, a jesli chodzi o roznice wagi to wynika ona z tego ze civic V jest nieco mniejszy gabarytowo, wiec stad jest to roznica około 100 kg :)
To jest 75 konna wersja, na twoim miejscu wymienił bym uszczelkę pod przepustnicą (koszt 15-20zł) i bys miał te 15 KM wiecej, a nie bawisz się w jakiś dolot który da ci 1-2 KM więcej albo i jeszcze ci zmniejszy moc
Widziałeś oryginalnie wsadzaną uszczelkę w D14A3 i D14A4? W A3 otwór jest dużo mniejszy, może troche przesadzam ale może i nawet połowę mniejszy niż w A4. Oryginalna uszczelka z D14A4 [jpg]http://jdmshop.eu/image/cache/data/16176-p2a-004-500x500.jpg[/jpg], a tutaj masz D14A3 ze standardową uszczelką [jpg]http://img8.imageshack.us/img8/2372/p10206124ow.jpg[/jpg] jak widać mało co widać "dziurę", a na uszczelcę z A4 silnik może oddychac pełną piersią. Reset kompa, uczenie się obrotów i masz te 15 KM więcej. Bo tylko tym drobiazgiem różni się 75 konny A3 od 90 konnej A4
No jak to są takie same silniki tylko tyle że A3 jest wypuszczone na rynek Niemiecki bo kiedys płaciło się podatek od mocy silnika. A że nie opłacało się przeprjektowywać silnika to wsadzili uszczelkę dławiącą silnik. W późniejszych latach po lifcie chyba chyba od 98 różniły się też trochę komputerami ( nie jestem na 100% pewny)
No może niezawsze, ale jak się ją wywali to powinno dać przybliżoną wartość. Może komuś się komp nie zresetował, może źle się nauczył obrotów, źle założył uszczelkę to może wtedy nie dało tych 15 KM. I na pewno lepiej zainwestować w uszczelkę max 20 zł niż bawić się w stożki które może dadzą Ci 2-3 KM albo i tego nie:) taka jest moja opinia i naprawdę polecam Ci założyć tą uszczelkę bo różnica jest nawet może przez to mniej palić, a sama wymiana uszczelki nie jest trudna :)
Dolotu nie zakładałem po to żeby zyskać na mocy :) założyłem go dla samego dźwięku ;) nie zależy mi jakos specjalnie na mocy ;P jak bede chciał wiecej mocy to jedyne co ratuje to b-seria :)
pozdrawiam :)
Dziki za wytłumaczenie, fajny mod do A3 za małą kasę a efekt zacny pewni i moment wzrośnie bo w A4 jest o 11NM większy z tym że przy 4500rpm a A3 ma przy 3000rpm. Ciekawe ile by było KM gdyby założyć czapkę od np. Y8 i tłoki Z5
Lpg?
OdpowiedzNie, nie Lpg.
Odpowiedzale tak chyba trochę się więcej kręci od mojego
Odpowiedzsam jestem zdziwiony bo kreci sie do ok. 7,5 tys a odcina przesuwana nie była.
Odpowiedzhonda jak honda idzie jak sie patrzy, ale szczerze widzialem lepsze odejscie w seryjnej 1.3 ;)
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 września 2013 o 22:22
jakbyś nie zauwazyl to jest seria, dolot poza dzwiekiem praktycznie za duzo nie zmienil wiec nie wiem dlaczego porownojesz tutaj do seryjnej 1.3, a poza tym serhyjna 1.3 majac tyle samo koni mechanicznych jest ponad 100 kg lżejsza wiec mozliwe ze stad taka roznica
OdpowiedzFacet, po co ta spina ;)
Odpowiedznie spinam się tylko delikatnie tłumaczę ;)
Odpowiedza ja delikatnie napisalem ze 1.3 kumpla ma lepsze odejscie CALKOWICIE SERYJNA bez strozkow i innych "modyfikacji dolotu", poza tym pierwsze slysze ze roznica miedzy silnikami 1.3 a 1.4 jest roznica 100kg, jesli tak to zwracam honor ALE! 1.3 ma 75km a Ty w swojej prawdopodobnie 90km (chociaz po tym dolocie nie wiadomo):D ten wlasnie kumpel w swoim civicu 1.3 z 94r wygral z civicem VI generacji 1.4 na 1/4 mili, chce tez dodac ze nie hejtuje ani nie propsuje to tylko moja opinia a Ty sie nie martw :)
OdpowiedzTo jest wersja silnika d14a3 więc jest to 75 konna wersja :) Możliwe ze ma lepsze odejscie, nie mowie ze nie, jednak nie chodzi mi o jakies wyscigi czy cos, to jest samochod do normalnej jazdy, a dolot po prostu założony był bo załozony, nie mial na celu "zwiekszenia" ani mocy ani momentu obrotowego, a jesli chodzi o roznice wagi to wynika ona z tego ze civic V jest nieco mniejszy gabarytowo, wiec stad jest to roznica około 100 kg :)
OdpowiedzTo jest 75 konna wersja, na twoim miejscu wymienił bym uszczelkę pod przepustnicą (koszt 15-20zł) i bys miał te 15 KM wiecej, a nie bawisz się w jakiś dolot który da ci 1-2 KM więcej albo i jeszcze ci zmniejszy moc
OdpowiedzWytłumacz mi jak dzięki zmianie uszczelki pod przepustnicą uzyska 15 KM
Odpowiedz15 KM ? Sama uszczelką nie uzyskasz takiego efektu ;)
OdpowiedzWidziałeś oryginalnie wsadzaną uszczelkę w D14A3 i D14A4? W A3 otwór jest dużo mniejszy, może troche przesadzam ale może i nawet połowę mniejszy niż w A4. Oryginalna uszczelka z D14A4 [jpg]http://jdmshop.eu/image/cache/data/16176-p2a-004-500x500.jpg[/jpg], a tutaj masz D14A3 ze standardową uszczelką [jpg]http://img8.imageshack.us/img8/2372/p10206124ow.jpg[/jpg] jak widać mało co widać "dziurę", a na uszczelcę z A4 silnik może oddychac pełną piersią. Reset kompa, uczenie się obrotów i masz te 15 KM więcej. Bo tylko tym drobiazgiem różni się 75 konny A3 od 90 konnej A4
OdpowiedzMożesz sobie nawet poczytać na necie o odblokowaniu D14A3
OdpowiedzOwszem wiem jaka jest roznica pomiedzy tymi uszczelkami, ale jakos nie sądze ze SAMA USZCZELKA da efekt 15 KM po prostu :)
OdpowiedzNo jak to są takie same silniki tylko tyle że A3 jest wypuszczone na rynek Niemiecki bo kiedys płaciło się podatek od mocy silnika. A że nie opłacało się przeprjektowywać silnika to wsadzili uszczelkę dławiącą silnik. W późniejszych latach po lifcie chyba chyba od 98 różniły się też trochę komputerami ( nie jestem na 100% pewny)
OdpowiedzZgodze się z tym, masz racje ze te silniki różniły się tylko tą jedyną zwężka dławiącą silnik, jednak nie zawsze ta zwężka dawała około 15KM :)
OdpowiedzNo może niezawsze, ale jak się ją wywali to powinno dać przybliżoną wartość. Może komuś się komp nie zresetował, może źle się nauczył obrotów, źle założył uszczelkę to może wtedy nie dało tych 15 KM. I na pewno lepiej zainwestować w uszczelkę max 20 zł niż bawić się w stożki które może dadzą Ci 2-3 KM albo i tego nie:) taka jest moja opinia i naprawdę polecam Ci założyć tą uszczelkę bo różnica jest nawet może przez to mniej palić, a sama wymiana uszczelki nie jest trudna :)
OdpowiedzDolotu nie zakładałem po to żeby zyskać na mocy :) założyłem go dla samego dźwięku ;) nie zależy mi jakos specjalnie na mocy ;P jak bede chciał wiecej mocy to jedyne co ratuje to b-seria :) pozdrawiam :)
OdpowiedzDziki za wytłumaczenie, fajny mod do A3 za małą kasę a efekt zacny pewni i moment wzrośnie bo w A4 jest o 11NM większy z tym że przy 4500rpm a A3 ma przy 3000rpm. Ciekawe ile by było KM gdyby założyć czapkę od np. Y8 i tłoki Z5
OdpowiedzNie jestem do końca pewnien czy dałoby rade w tym silniku spasować to wszystko ;)
Odpowiedz