Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Bogini

Déesse czyli tytułowa Bogini. Takim właśnie przydomkiem ochrzczono to auto. Citroen DS - bo to o nim mowa. Zaprezentowany w roku 1955 od razu został okrzyknięty samochodem przyszłości. Choć jeden z dziennikarzy powiedział, że to auto teraźniejszości - po prostu inne są przestarzałe. Auto od razu miało:- hydropneumatyczne zawieszenie- hydrauliczny układ hamulcowy- hydraulicznie sterowane sprzęgło- hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczegoTe nowości z początku sprawiały sporo problemów, gdyż ulegały częstym awariom. Z czasem Citroen dopracował te układy i auto było w miarę niezawodne. W roku 1962 przeszło lifting przedniej części nadwozia, jednak Citroen nie wprowadził większych zmian. W końcu przyszedł rok 1967. DS uzyskał piękny przód z reflektorami schowanymi za szybą. Model z roku 1967 przedstawia zdjęcie do tego opisu.- Samoskręcające się reflektory doświetlające zakręty.- Samopoziomujące się światła- Oczyszczanie szkieł reflektorów (wycieraczkami)Dziś takie bajery w nowoczesnych reflektorach xenonowych nie dziwią. Ale w roku 1967 musiały budzić uznanie. Bo właśnie to uzyskał ten Citroen. Tak - jeśli firmy chwalą się nowoczesnym systemem skrętnych lamp - to ten system nie jest taki nowoczesny. Ma ponad 40 lat... Jeszcze dodatkowo samochód miał jeden bajer, którego nie ma żadne auto do dziś. Z racji hydraulicznego wspomagania kierownicy ta po skręceniu do oporu samoistnie powracała do położenia środkowego. No cóż w tym dziwnego - ktoś powie. Ano. Ona wracała nawet wtedy, gdy samochód stał! Wystarczyło, by miał włączony silnik i sprawną hydraulikę. Auto szczyciło się niewiarygodnym komfortem. Auto na przestrzeni lat posiadało silniki:- DS/ID 19 - 1911 cm³, 70 KM - 1955-1965- DS/ID 19A - 1985 cm³, 78-91 KM - 1965-1969- DS/ID 20 - 1985 cm³, 99 KM - 1969-1975- DS 21 - 2175 cm³, 106 KM - 1965-1972- DS 21ie - 2175 cm³, 125 KM - 1970-1972- DS 23 - 2347 cm³, 115 KM - 1972-1975- DS 23ie - 2347 cm³, 130 KM - 1972-1975Produkcji tego auta zaprzestano po 20 latach. W roku 1975. Sylwetka przestała się podobać. Cóż - taki los samochodów... Dziś to auto zaczyna być bardzo doceniane. Jest jednym z piękniejszych klasyków i ceny rzędu 20 000 euro za samochód w bardzo dobrym stanie nikogo nie dziwią. Najcenniejsze są modele z pierwszej fazy (1955-1962) i z fazy trzeciej (1967-1975). Faza druga oprócz liftingu nie wniosła żadnych ciekawostek.
by Charakterek
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar What
0 0

Samochód znany z serialu "Mentalista":)

Odpowiedz
Udostępnij