Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Volkswagen Golf GTD?

Jak nowinki to nowinki Volkswagen Golf z silnikiem Diesla to samochód wręcz legendarny. Połączenie popularnego hatchbacka z oszczędną jednostką w oczach wielu jest rozwiązaniem idealnym. Niestety takie auta mają jedną wadę, jazda nimi jest równie ekscytująca co przyglądanie się schnącej farbie. Jednak w tej grupie jest jeden wyjątek - model oznaczony GTD, czyli diesel na sportowo. Volkswagen Golf VII 2.0 TDI Highline: dla fanów gatunku Wyścigowe emocje w Volkswagenach: GTI oraz R na Torze Poznań„Gran Turismo Diesel” to samochód specyficzny, który praktycznie nie ma konkurencji (przynajmniej do czasu premiery Skody Octavii RS, która dostępna będzie w wersji benzynowej i wysokoprężnej z tym samym napędem co GTD). Hot-hatch z silnikiem Diesla został stworzony do długich podróży zapewniając niezłe osiągi. Jako brat modelu GTI jest do bardzo podobny, ale trudno nazwać GTD jego konkurencją.To co najważniejsze w GTD, to jego silnik. 2-litrowy diesel dostarcza 184 KM i aż 380 Nm. Dzięki niemu nietypowy Golf zapewnia całkiem dobre osiągi. Rozpędzenie samochodu do 100 km/h zajmuje 7,5 s, a maksymalna prędkość wynosi 230 km/h (228 km/h w wersji ze skrzynią DSG). Wysoki moment obrotowy pozwala też na skuteczne wyprzedzanie - rozpędzenie Golfa od 80 do 120 km/h zajmuje 6 sekund. Takie parametry czynią z GTD stosunkowo szybkie auto, które sprawdzi się podczas codziennego użytkowania. Volkswagen postarał się też, aby było oszczędnie. Według producenta model GTD zużywa średnio 4,2 l/100 km (4,5 l/100 km z DSG). W praktyce, choć bardziej oszczędny, to przy dynamicznej jeździe nie jest już tak oszczędny.
by stunter96
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Sarge
1 1

Na co oni liczą? Kto im uwierzy, że dwulitrowy diesel spali lekko ponad 4 litry... Felka('01) mojego taty z silnikiem 1.9d pali 5-6 litrów, ale to przy maksymalnych obrotach na poziomie 2 tysięcy obrotów i spokojnej jeździe...

Odpowiedz
avatar FXX
1 1

Eeee nie ma konkurencji? Owszem konkurencji nie ma jeśli będzie to rywalizacja na najnudniejszy design, wtedy Golf ma spore szanse wygrać. BMW F20 120d przy tych samych parametrach ma lepsze osiągi, nie wspominając o wersji 125d, która Golfa objeżdża. Do tego dorzućmy Audi A3, Alfę Romeo Giuliettę i Golfik wypada średnio.

Odpowiedz
Udostępnij