Pierwszy cross KTM 250
Witam mam kilka pytań do motokillerów znających temat, a mianowicie chodzi mi o motocykl KTM 250 ponieważ takie mi się podobają. Co myślicie o tych motocyklach jak z awaryjnością, częściami, jakie koszty spalanie itp. będzie to mój pierwszy cross, do tej pory jeździłem na WSK 125. Co myślicie o takiej pojemności na początek jako cross i na co patrzeć przy zakupie? Może polecacie crossa 250 innej marki niż KTM? Mam 15 Lat
by
audiol12345
po pierwsze ktm jest drogi i czesci tez polecam na poczatek cos miedzy honda cr 125 lub kawasaki kx 125 napewno nie susuki rm bo czesci drogie bardzo jak w ktm . a co do pojemnosci to zalezy co chcesz ale ja na poczatek bym radzil 125 i dwusówa na nauke
Odpowiedzchłopak ma co prawda 15 lat, ale w końcu uczył się na WSK, więc pewnie wie jak operować manetką ;) KTM to droga sprawa, ale wiadomo... Jakość. Porozglądaj się za Suzuki, Hondą czy Yamahą. Są popularniejsze, przez co tańsze :)
OdpowiedzKTM jest solidny, ale są bardzo drogie części chyba najdroższe jeśli chodzi cross związane z eksploatacją. Jeśli chodzi o awaryjność dość częste wymiany tłoka co 60 motogodzin i korby co 120 motogodzin. Spore spalanie. Ogromna moc w dwusuwie (2t) jest około 60 KM a czterosuwie (4t) około 45 KM Jeśli chodzi o moje zdanie na ten temat to: - Jeśli jeździłeś na WSK 125 to ja bym Ci radził nie siadać od razu na 250 bo w WSK miałeś około 7 może 8 KM a tutaj nawet jak wybierzesz 4t to masz 45 KM moim zdaniem za duża różnica mocy (ale jak kto woli) kup sobie 125 tam masz około 40 KM - Jeśli chcesz równie dobry motor kup YAMAHE YZ lub HONDE CR osiągi mają takie same jak KTM tylko że dużo tańsze w utrzymaniu Na co patrzeć przy kupnie masz tutaj link obejrzyj sobie i będziesz wiedział (jest to na przykładzie YAMAHY YZ) http://www.youtube.com/watch?v=bhja7QVm9_k
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 sierpnia 2013 o 23:26
Dokładnie tak jak mówi kolega KTM solidna bestia i ciężka do zajechania ale eksploatacja jest strasznie droga (słyszałem ze tłoki nawet co 30 motogodzin, nie 60 jak kolega pisał wszystko zależy od stylu jazdy). Pozostaje pytanie gdzie chcesz latać: zawody i wyścigi, czy po lesie dla śmiechu ?
OdpowiedzJa tym crossem miałbym jeździć tak bardziej po takich polnych drogach może trochę po lesie na wyścigi i po torach to nie bardzo bo w mojej okolicy nie ma torów do jazdy na crossie :) ale mieszkam na Podkarpaciu także polnych dróg nie brakuje :D
OdpowiedzKup na początek jakieś enduro, albo hard enduro 125 2t, przejeździj sezon i wtedy ocenisz, czy jesteś gotowy kupić crossa o mocy 50-60km, czy wolisz systematycznie zmieniać co sezon moc na trochę większą. Kup coś typu kawasaki kdx/kmx, czy nawet yamahe dt 125. Na początek sprawdzą się idealnie, a z czasem na pewno kupisz coś mocniejszego.
OdpowiedzProszę Was-.- proponujecie chłopaczkowi coś 2T o pojemności 125 cm, a póżniej kupno czegoś większego... więc dla sprostowania . 250 4T posiada tyle samo km co 125 2T który biorąc pod uwagę obroty jest silnikiem mniej skomplikowanym omijając zawory ,ale jest droższy w utrzymaniu. Silnik 4T jest trwalszy i rownież drogi w utrzymaniu wiec opisywanie 2T czy 4T nie ma sensu pytając o silnik pod względem utrzymania. Chcesz moc od starcu proszę 2T. interesuje Cię jazda na srednich obrotach bez katowania 4T. Łącząc wszystko do kupy razem z Twoja WSK 125 która ma lekko ponad 6km uważam ze kupisz sobie MZ ETZ 250 co da Ci tyle frajdy co dotychczas WSK. Ja osobiście posiadałem dwa opisane silniki. YAMAHA YZ125 2008r a aktualnie YAMAHA YZ250F 2010r. nie zamienię jej na nic innego. POZDRAWIAM
OdpowiedzJak chcesz sobie pojeździć dobrze a w motocrossie nie startujesz to yahamaha dt125 spokojnie Ci wystarczy. Zrywniejesza od WSK i w miare tania.
OdpowiedzJeśli masz jeździć po polnych drogach to lepiej bierz Yamahe DT 125. Masz już doświadczenie z poczciwą Wsk-ą więc wiesz jak operować manetką. Dt 125 to soft enduro, jest nawet tania, części ogólno dostępne no i nie ma aż tak dużej różnicy w mocy. Napisałeś, że Cię zainteresował KTM 250... wiatrak by z Ciebie zrobił. Nie opanowałbyś tej mocy, za duża różnica. Ktoś wspomniał jeszcze o hard enduro ale to sprzęty wyczynowe tak więc drogie w utrzymaniu. Tak więc na pierwsze moto w teren polecam Dt 125, przynajmniej żebyś ten 1 sezon polatał nią, później zadecydujesz czy się przesiadasz na coś mocniejszego.
Odpowiedz