Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Toyota Starlet P6

Druga generacja Starlet, produkowana w latach 1978-1984. Kolejne generacje jak wiadomo mają napęd na przód, natomiast P6 posiada jeszcze RWD. Najlepsza wersja na rynku japońskim, to 1300 S, posiadająca silnik 1.3L o mocy 72 KM i 5-biegową skrzynię manualną. Ta generacja Starlet znana jest również z innej strony. Mam na myśli wyścigi. Samochód ten, w wyścigowej specyfikacji posiadał silnik 1.3L o mocy 180 KM. Niewiele?? Być może dzisiaj, ale nie na początku lat 70! Dodatkowo, posiadał DOHC oraz był wolnossący! Jednostka o której mowa, to kultowy 3K-R (137e), produkowany przez Toyotę w limitowanych ilościach, wyłącznie na potrzeby wyścigów. Na rynku wtórnym, ceny za ten silnik potrafią obecnie dochodzić do 50 tys. dolarów (ponad 150 tys. zł). Egzemplarz tego silnika znajduje się też w Toyota Megaweb Museum w Japonii. Można znaleźć nieoficjalne informacje, że koszt wyprodukowania jednego silnika 3K-R w latach 70, wynosił 100 tys. dolarów (ponad 315 tys. zł), a powstało ich podobno tylko 20-25 sztuk. Tak jeżdżą wyścigowe Starlet: http://youtu.be/_Q_0o3O5ZU4?t=50s Zawody z samochodami (Toyota Starlet & Nissan Sunny) mającymi korzenie w specyfikacjach z lat 70/80 odbywają się do dzisiaj: http://youtu.be/hDMgQTsO2mc
by staryjaponiec
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar bonlesss
1 1

Miałem kiedyś bardzo bardzo podobny samochód mianowicie Suzuki Swift Mk1 '86 i była to końcówka serii :P Tylko w Suzuki był napęd na przód ale za to wersja GTi miała silnik 1.3 z magicznymi 101km co przy tej wadze urywało dupę :D

Odpowiedz
avatar staryjaponiec
0 0

No to taki "pocket rocket" :) Ja mam Swifta 1.3 z 1991 r.... ale niestety nie GTi.

Odpowiedz
Udostępnij