z tego co się nauczylem w internecie mogę powiedzieć że :
po pierwsze tam jest tak zwany "blow-off"
po drugie to skutek ALS czyli tzw. "podtrzymania turbo". Stosuje się to aby zapobiegać powstającej "turbodziurze" na niskich obrotach. ALS opóźnia zapłon, który powoduje spalanie mieszanki prawie w momencie otwarcia zaworów wydechowych. To z kolei powoduje napędzanie turbosprężarki. Z tego też względu paliwo częściowo spala się w układzie wydechowym. (ten drugi punkt zkopiowałem z tąd http://motokiller.pl/35478/Fajerwerki ;))
no tak jak kolega wyżej powiedział
a co do tego czy dozwolone, to musi być bo to normalna reakcja silnika kręconego, z tego co się orientuje to kolega z filmiku ma troche patatajków pod maską, a tłumika nie rozjebie ci takie strzelanie o ile jest sprawny
Ten ''blow-off'' to nic innego jak zawór upustowy turbiny kóry wywala nadmiar powietrza z turbo podczas gdy silnik spada z obrotów np przy zmianie biegów a jeśli chodzi o strzelanie to to jest szkodliwe jak i dla silnika i wydechu bo powstaje ogromne ciśnienie
Aby otrzymać taki efekt wcale nie jest potrzebne turbo :)
Wystarczy wydech na pełnym przelocie i rozregulowana mieszanka, aby spalała się dopiero w wydechu i już takie coś wychodzi :D
Ogólnie aby coś takiego działało najlepiej ustawić procedurę startową na dane obroty kiedy silnik osiąga odpowiednia moc, DET3 coś takiego oferuje!
Nawet lanos potrafi ziać ogniem, procedura ustawiona na 3-4kprm
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XWLITFHLVTQ#at=17
Czy ja powiedziałem że trzeba turbo do tego? wyjaśniłem co to blow-off a co do twojej wypowiedzi to się zgodzę :D jak się dobrze pokombinuje to fiat126p zieje ogniem
to ja też się pochwale:
http://www.youtube.com/watch?v=TU1ySA8Smb0
ogólnie sprawa taka jak tutaj piszą :) to się używa bardzo rzadko a rajdówki włączają to tylko na OS bo turbina przez to momentalnie padnie
Jeśli chodzi o takie strzelanie między zmianą biegów to ja tak mam w rajdówce.. czemu tak się dzieje to nie wiem ale musi być rozgrzany wydech (nie mam turbo)
Zdrowy silnik, SZCZELNY przelot i wybornie wysoka temperatura układu wydechowego sprawią, że mieszanka wydechowa wybucha tworząc marchewkę :)
Oczywiście przestawienie zapłonu sprawi, że będzie tego dużo więcej ale ja wychodzę z zasady, że co za dużo to nie zdrowo ;)
Przestawianie zapłonu nie jest zdrowe ... a jak chcesz to i Dieslem postrzelasz ... przestaw rozrząd tyle że tam postrzelasz 2-3 minuty i czesc po silniku.
Marchewy sa normalnym efektem ... ale powstają dopiero po nagrzaniu układu wydechowego, i nie chodzi tutaj o odcinanie non stop silnika. Tylko właśnie przytrzymanie go na tych 3-4k obrotów ... zresztą najlepsze są gdy obroty spadają. A na filmiku audi z tego co słychac posiada procedurę startową więc na podtrzymaniu możemy strzelac i strzelac :P
Gdzie Wy tu macie ALS ... czasami w silnikach uturbionych wystarczy zmiana wydechu na przelot i zmiana bov'a i bedzie strzelal... nie bedzie moze nie wiadomo jak ale zawsze... jak chcecie mocniejsze no to remap,
z tego co się nauczylem w internecie mogę powiedzieć że : po pierwsze tam jest tak zwany "blow-off" po drugie to skutek ALS czyli tzw. "podtrzymania turbo". Stosuje się to aby zapobiegać powstającej "turbodziurze" na niskich obrotach. ALS opóźnia zapłon, który powoduje spalanie mieszanki prawie w momencie otwarcia zaworów wydechowych. To z kolei powoduje napędzanie turbosprężarki. Z tego też względu paliwo częściowo spala się w układzie wydechowym. (ten drugi punkt zkopiowałem z tąd http://motokiller.pl/35478/Fajerwerki ;))
Odpowiedzno tak jak kolega wyżej powiedział a co do tego czy dozwolone, to musi być bo to normalna reakcja silnika kręconego, z tego co się orientuje to kolega z filmiku ma troche patatajków pod maską, a tłumika nie rozjebie ci takie strzelanie o ile jest sprawny
OdpowiedzNo i dodam od siebie do kolegów, iż turbo przy antilagu jest narażone na szybsze zużycie :)
Odpowiedzto prawda ale tu go nie ma...
OdpowiedzTen ''blow-off'' to nic innego jak zawór upustowy turbiny kóry wywala nadmiar powietrza z turbo podczas gdy silnik spada z obrotów np przy zmianie biegów a jeśli chodzi o strzelanie to to jest szkodliwe jak i dla silnika i wydechu bo powstaje ogromne ciśnienie
OdpowiedzAby otrzymać taki efekt wcale nie jest potrzebne turbo :) Wystarczy wydech na pełnym przelocie i rozregulowana mieszanka, aby spalała się dopiero w wydechu i już takie coś wychodzi :D Ogólnie aby coś takiego działało najlepiej ustawić procedurę startową na dane obroty kiedy silnik osiąga odpowiednia moc, DET3 coś takiego oferuje! Nawet lanos potrafi ziać ogniem, procedura ustawiona na 3-4kprm http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XWLITFHLVTQ#at=17
OdpowiedzCzy ja powiedziałem że trzeba turbo do tego? wyjaśniłem co to blow-off a co do twojej wypowiedzi to się zgodzę :D jak się dobrze pokombinuje to fiat126p zieje ogniem
OdpowiedzMojego taty fiat 125p też tak strzelał na wysokich obrotach. Ale niestety został sprzedany :(
Odpowiedzto ja też się pochwale: http://www.youtube.com/watch?v=TU1ySA8Smb0 ogólnie sprawa taka jak tutaj piszą :) to się używa bardzo rzadko a rajdówki włączają to tylko na OS bo turbina przez to momentalnie padnie Jeśli chodzi o takie strzelanie między zmianą biegów to ja tak mam w rajdówce.. czemu tak się dzieje to nie wiem ale musi być rozgrzany wydech (nie mam turbo)
Odpowiedzw fiacie 126p jak wlejesz do gaznika bezposrednio troche benzyny to przy odpalaniu bedziesz zmial z wydechu fajerwerki :D
Odpowiedzw maluchu to gaz do dechy i włącz i wyłącz zapłon, też fajnie strzela :D
Odpowiedzfiat 126p flames hehe jest ogień z wydechu daje rade :) http://www.youtube.com/watch?v=ptUzFHBDbhY
OdpowiedzZdrowy silnik, SZCZELNY przelot i wybornie wysoka temperatura układu wydechowego sprawią, że mieszanka wydechowa wybucha tworząc marchewkę :) Oczywiście przestawienie zapłonu sprawi, że będzie tego dużo więcej ale ja wychodzę z zasady, że co za dużo to nie zdrowo ;)
OdpowiedzŁooo Kur*wa :D Jest Genialne :D
Odpowiedzw Junakach 901 sport i chyba tez 901 rs tez tak strzela. (wiem to nie jest samochód.)
Odpowiedzw polskim prawie jest wszystko zabronione co fajne . kolega miał takie coś w samochodzie i policja zabrała mu dowód ;/
OdpowiedzBiałystok Pozdrawia !!! ;D Fajny blow-off xD
Odpowiedzjaki bolw-off co ty pieprzysz?
Odpowiedzgrybljan18 sraki ... wsłuchaj sie to bedziesz wiedzial
Odpowiedzsorka skupiłem sie na marchewach
OdpowiedzPrzestawianie zapłonu nie jest zdrowe ... a jak chcesz to i Dieslem postrzelasz ... przestaw rozrząd tyle że tam postrzelasz 2-3 minuty i czesc po silniku. Marchewy sa normalnym efektem ... ale powstają dopiero po nagrzaniu układu wydechowego, i nie chodzi tutaj o odcinanie non stop silnika. Tylko właśnie przytrzymanie go na tych 3-4k obrotów ... zresztą najlepsze są gdy obroty spadają. A na filmiku audi z tego co słychac posiada procedurę startową więc na podtrzymaniu możemy strzelac i strzelac :P
OdpowiedzDźwięk wcale niepodobny do VAG'owego 1.8 :D Podchodzi trochę pod EVO :P
OdpowiedzW maluchu wystarczy zdjąć fajke z jednej świecy i już marchewy lecą ; ]
OdpowiedzGdzie Wy tu macie ALS ... czasami w silnikach uturbionych wystarczy zmiana wydechu na przelot i zmiana bov'a i bedzie strzelal... nie bedzie moze nie wiadomo jak ale zawsze... jak chcecie mocniejsze no to remap,
OdpowiedzW bobku wystarczy że trzymasz obroty silnika na wyższym poziomie i włączasz i wyłączasz zapłon ;) wiem bo strzelałem :D
Odpowiedz