Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

BMW Z1

Ponieważ wrzutka odnośnie BMW M1 przypadła Wam do gustu chciałbym zaprezentować Wam mój drugi ulubiony model ze stajni tego producenta.BMW Z1 – dwumiejscowy roadster skonstruowany przez BMW Forschung und Technik GmbH. Produkcja samochodu miała rozpocząć się w czerwcu 1988, lecz została opóźniona do marca następnego roku i trwała do czerwca 1991 r. Z1 wyróżniał się szczególnymi drzwiami. Nie były one otwierane na zewnątrz jak w tradycyjnych samochodach, czy też do góry, tylko chowane w dolnych progach. Roadster ten został wyprodukowany w liczbie 8000 sztuk.Historia modeluModel Z1 został przedstawiony prasie w 1986 roku, by rok później zostać oficjalnie zaprezentowany na Frankfurt Motor Show. Zainteresowanie samochodem było tak duże, że BMW jeszcze przed produkcją otrzymało zamówienia na 5 000 sztuk, lecz w 1988 popyt znacznie spadł, wskutek czego 3 lata później niemiecki producent zaprzestał montażu roadstera. Przypuszcza się, że spadek popytu spowodowany był wprowadzeniem przez konkurencję Mercedes-Benza SL, a początkowo duże zainteresowanie tym modelem spekulacjami inwestorów.Harm Lagaay, projektant Z1 twierdził, że przy pracy nad Z1 BMW opatentowało lampę wyładowczą, mechanizm drzwi, płytę podwozia.BudowaSzkielet samochodu wykonany jest z blachy stalowej, ocynkowanej, otacza podłogę wykonaną z żywicy epoksydowej, wzmocnionymi włóknami szklanymi i poliwinylowymi. Z zewnątrz Z1 pokryty jest powłoką wykonaną z różnych połączeń materiałów termoplastycznych. Pewne części jak zawieszenie, skrzynia biegów i umieszczony z przodu, względnie centralnie silnik są zapożyczone z BMW 325i, lecz samochód w znacznej mierze jest zbudowany od podstaw.CenaNowy Z1 kosztował 83,000–89,000 DM. W 2001 modele używane były sprzedawane od 125 000 do 250 000 franków francuskich wliczając 19,6% VAT. Jeden egzemplarz został sprzedany za ponad 20 000 £ na aukcji Bonham's 2004 Olympia. W 2006 samochody te można było kupić we Francji. Ceny wahały się od 25 000 € do 30 000 €, przy czym najwięcej należało zapłacić za model w idealnym stanie przy małym przebiegu.Dane techniczneSilnik: R6 2,5 l (2494 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHCUkład zasilania: wtrysk Bosch ME-MotronicŚrednica cylindra × skok tłoka: 84,00 mm × 75,00 mmStopień sprężania: 9,7:1Moc maksymalna: 170 KM (125 kW) przy 5800 obr/minMaksymalny moment obrotowy: 222 N•m przy 4000 obr/minOsiągiPrzyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 sPrzyspieszenie 0-160 km/h: 22,3 sCzas przejazdu pierwszych 400 m: 15,9 sPrędkość maksymalna: 223 km/h
by wnusiu94
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Wendetta
-1 1

Odwaliłeś tylko chałe żeby dostać się na główną... wszystko co do joty skopiowane z Wikipedii... żenada... BTW to nawet M1 nie jest...

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2013 o 10:00

avatar wnusiu94
0 0

Umiesz czytać ze zrozumieniem? To jest BMM Z1, M1 wymieniłem w kontekście mojej ostatniej wrzuty. W źródle był link do wikipedi, widocznie moderator uznał go za zbędny (zresztą nie pierwszy raz). Gdyby to była żenada, to nie wisiało by na głównej. Jak mi przykro, że sam nie wpadłeś na to wcześniej.

Odpowiedz
avatar Norbi1995
1 1

a co to jest lampa wyładowcza???

Odpowiedz
avatar rogal123123
0 0

dzisiaj widziałem z3

Odpowiedz
Udostępnij