Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Z cyklu Zapomniane Koncepty.

Nazwa Mono Posto tej Mazdy oznacza po prostu jedno siedzenie. Jest to model, który nie tylko był pozbawiony fotelu pasażera, ale również drugich drzwi i… połowy kabiny. Kontynuację tej formy mono możemy zobaczyć w tylnej części pojazdu w postaci pojedynczej końcówki układu wydechowego. Koncept otrzymał też pięcioramienne aluminiowe felgi w rozmiarze 18 cali. Jeśli chodzi o wnętrze, to nie zabrakło tu sportowych elementów takich jak lekki fotel Sparco, zegary, czy też kierownica w stylu F1. Oryginalne nadwozie Mono Posto powstało na bazie drugiej generacji popularnej Miaty, a projektanci przy jego tworzeniu zaczerpnęli inspirację z Jaguara D-type i Lotusa 11. Mazda Mono Posto przyciągała uwagę podczas swojej publicznej prezentacji na targach SEMA w 2000 roku. Inżynierowie Mazdy postarali się również o potężniejszą jednostkę napędową. 1,8-litrowy czterocylindrowy silnik otrzymał 190 KM mocy, czyli o 50 KM więcej niż Miata. Powstał tylko jeden egzemplarz tego samochodu.
by pietras413
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Siechu
2 2

Strasznie potężna była ta jednostka. 190KM w aucie które miało jakieś sportowe aspiracje to żenada, ale jak wiadomo prototypy powstają i powstawać będą. Szkoda, że większość jest budowana tylko po to, by coś zbudować, a dalej projekt nie jest rozwijany.

Odpowiedz
avatar pietras413
0 0

Gdy by moc zwiększyli do 250KM to była rakieta przy takiej wadze. Niestety ile już było tych prototypów, a ile z nich jest dzisiaj produkowane :(

Odpowiedz
Udostępnij