Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Protoype BMW V16

Pomysł, by stworzyć to monstrum 16-to cylindrowe pojawił sie w 1987 roku,a dokładnie w połowie 1987 w małym kręgu pracowników działu BMW zajmującego się konstrukcją silników. Dyskutowano wtedy nad możliwością stworzenia silnika większego niż 12-sto cylindrowy...I tak... 8 lipca 1987 zaczęto konstruować ten "specjalny silnik" pod kryptonimem "GOLDFISCH"...Decyzja padła na 16 cylindrowy silnik w układzie V, który powstał jako kontynuacja silnika 12 cylindrowego. Pod koniec 1987 pierwszy silnik został zmontowany, a w styczniu i lutym 1988 osiągnął swoją pełną sprawność techniczną.Następnym krokiem było umieszczenie tego prototypu w BMW serii 7 E32, i już w maju 1988 mogły odbyć się pierwsze testy tego samochodu, a 7 lipca 1988 czyli rok po rozpoczęciu prac silnik został przedstawiony na forum ogólnym.Użycie go w produkcji seryjnej nie było przewidziane, i to jest smutne.V16 skończył jako silnik demonstracyjny, a jednocześnie ta 16-ka wyznacza górną granicę osiągnięć tak jak silnik 3 cylindrowy wyznaczył ich dolną granicę.A oto podstawowe dane techniczne GOLDFISCH V16:- pojemność: 6651 cm3.- moc: 408 KM przy 5200 obr/min.- moment obrotowy: 637 Nm przy 3900 obr/min...- stopień sprężani: 8,8:1...- waga: 310 kg...
by DooLaaR
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Kiler
0 0

Świetny, to jest to, co Bawarczycy potrafią robić najlepiej.

Odpowiedz
Udostępnij