Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Nowy pomysł Mazdy na zapłon

Mimo, że mówiło się, iż Mazda wraz z wprowadzeniem na rynek modelu RX-8 zrezygnowała z produkcji silników Wankla, lecz nie jest to prawdą. Motor z tłokiem obrotowym kolejnej generacji nosić ma nazwę 16X Renesis (2), a pracę nad nim rozpoczęły się już w roku 2007. Najbardziej uwagę przykuwa zapłon tej jednostki, który ma być laserowy.Pojemność silnika obecnie wynosi 1.6 litra, lecz nadal jest on fizycznie bardzo mały i częściowo zbudowany z aluminium. Ma on sobie radzić z dwoma największymi problemami silników z tłokiem obrotowych - momentem obrotowym i zużyciem paliwa. Jego zapłon ma składać się z niewielkich (9 mm średnicy i 11 mm długości), lecz bardzo silnych laserów.Zastosowanie laserów ma pozwolić na bardzo dokładne sterowanie momentem oraz miejscem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej co ma zmniejszyć emisję spalin i poprawić ogólną wydajność jednostki. Już teraz Mazda twierdzi, że jednostka ta jest w stanie wyciągnąć moc 300 koni mechanicznych (przypominam, silnik 1.6 litra!).Niestety nowego silnika możemy nigdy nie zobaczyć w Europie - już silnik zastosowany w RX-8 nie spełniał norm Euro 5, a nowy pewnie nie da rady zmieścić się w emisją w normie Euro 6.Źródło: AutocarZdjęcie przedstawia prototyp Mazda Taiki, w którym jako pierwszym zainstalowano 16X Renesis (2).
by DaN0
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar DaN0
0 0

ta :)

Odpowiedz
avatar Th3N4armoo
0 0

W wanklu też było 280 koni gdy miał 1.3 lita : D

Odpowiedz
avatar gelomeloman
0 0

Z tym Laserem to ciekawa sprawa. Jeżeli wejdzie do produkcji to kto wie czy nie zastąpi cewek zpłonowych i świec. Raczej do tego nie dojdzie bo żywotność tego pewnie przekraczała by znacznie najlepsze świece zapłonowe a co za tym idzie sprzedaż części by zmalała.

Odpowiedz
Udostępnij