Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Shortshifter - kolejny mod do poczciwej fiesciny

Celem jest skrócenie dystansu jaki potrzebuje przemierzyć lewarek aby wrzucić wybrany bieg - dzięki czemu biegi wchodzą szybciej. Bardzo ciężko jest znaleźć jakiekolwiek informacje na temat budowy shortshifta do Fiesty, w UK istnieją gotowe "kity", inni polecają wsadzić lewarek z Pumy, ale jest sporo przerabiania, poza tym to wszystko kosztowne rozwiązania. Pokażę wam jak zrobić to domowym sposobem. 1) Czy ów mod może mi popsuć skrzynię? Odp: Niektórzy mówią o szybciej zużywających się synchronizatorach, aczkolwiek jeśli robisz tą modyfikację w konkretnym celu i tak jak ja odczuwasz, że seryjny skok lewarka jest zbyt duży, to nie martw się o nie. Trzeba tylko pamiętać, żeby w skrzyni nie brakowało oleju. Jeśli to Cię nie przekonuje polecam poczytać link podany przez Pufcia -> KLIK2) O ile krótszy będzie skok lewarka po modyfikacji? Odp: Skok fabrycznego lewarka to około 20 cm, więc prawie pół auta. W moim przypadku, przedłużenie dźwigni o niecałe 3 cm zaowocowało spadkiem skoku lewarka do około 12 cm! [b]3) Budżet? Odp: Jeśli mamy narzędzia, to jedynym kosztem będzie rurka, pręt, więc groszowe sprawy. 4) Co jest potrzebne? Odp: Do wymontowania i rozmontowania lewarka: - klucze 13, 19 (do odkręcenia stabilizatora lewarka od skrzyni i wybieraka), dwie 10 (do rozkręcenia obudowy) - nasadowa 10 (do odkręcenia lewarka od karoserii) - torx T40 (boczne trzymadełka lewarka) - kombinerki do zdjęcia osłony termicznej Do wykonania shortshifta przede wszystkim: - spawarka - szlifierka - kawałek pręta o średnicy przynajmniej 6mm - kawałek rurki o grubości ścianki 1,5mm lub płaskownik o gr. 3mm. - coś do mierzenia typu linijka
by motomaniac
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
Udostępnij