Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Primera P12, Proszę o pomoc!!

Witam,Szukałem pomocy już chyba wszędzie i każdy rozkłada ręce, dla tego proszę o pomoc Was, może ktoś spotkał sie z takim problemem, albo wie co to sie może dziać....Mam problem z Nissanem Primerą P12, z silnikiem 2.2 Diesel, wersja 126 konna z roku 2002 o przebiegu niemal 150tys km.., a mianowicie co jakiś czas( raz co 20 km, a zdarza sie nawet że co 100km) auto traci moc i zaczyna okropnie kopcić na czarno. Choćbym dodawał mu gazu do dechy to nawet nie reaguje, dajmy przykład: jadę sobie na 5 biegu jakieś 90 km/h, i samochód przede mną skręca i musze zwolnić do prędkości ok 60 km/h, redukuje bieg i mam około 2tys obrotów, dokładm gazu a tu żadnego rezultatu, tak jakby auto nie miało wgl mocy, i tak tocze sie i obroty powolutku wzrastają, i wzrastają aż dobije do 3,5 tys i zaczynam wreszcie dynamiczniej przyspieszać ale gdy popatrze lusterka widze chmure czarnego dymu, i tak pomęcze go nawet do 4 tys i po 2-3 km mu przechodzi i jedzie normalnie... a inny przykład: skręcam na skrzyżowaniu w lewo a tam dość stromy podjazd (ale bez przesady), redukcja do 2, cos ponad 2tys obrotów a primera wgl nie ciągnie i tak obroty gwałtownie spadaja że musiałem zredukować do 1 biegu, i znów deptam mu niemal do 4,5 tys obrotów chmura czarnego dymu i po chwili odzyskuje moc... pod ta samą góre wyjeżdżam spokojnie na 3-4 biegu gdy auto normalnie pracuje... hmmm cóż jeszcze moge dodać, nigdy nie dzieje sie tak na początku jazdy gdy silnik jest całkiem zimny, gdy normalnie pracuje nie zauważam większych dymów, czasami tylko przy gwałtownym dodaniu gazu ale to chyba normalne w dieslach... bardzo prosze o pomoc, może miał ktoś podobny problem i go rozwiązał? Oczywiście byłem u mechanika ale akurat autko normalnie pracowało i komputer nie pokazał żadnego błędu, a sam mechanik stwierdził że turbo jest dobre, sprawdził wszystkie wężyki itp, wtryski też to nie powinny być, ale zwrócił uwage że może być problem z zaworem egr, Bardzo prosze o pomoc!Dzisiaj już tragedia... wystartowałem z domu i przez 2 km było dobrze... ale po tym dystansie porażka, auto ma zero mocy i tak przez jakieś 20 km, miał problem z wyjazdem pod niemal każdy podjazd... wizyta w sklepie i droga powrotna.. jeszcze gorzej!!! przy każdorazowym ruchu gazem kupa dymu i praktycznie zero reakcji, ile bym gazu nie dodał to nie ma róznicy, jedyna to zmiana chmury dymu! Jeżeli turbina to jak to sprawdzić?? Może nie turbina? Proszę o pomoc...
by kuba95s
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Vel
0 2

W Fordzie Focusie II 1.6 TDCi znajomego było podobnie, brakowało mocy i dymił. Okazało się że to świece, po wymianie wszystko wróciło do normy. Nie wiem czy w Twoim przypadku jest to samo ale sprawdź świece, może to one są problemem :)

Odpowiedz
avatar Shineray
1 3

Możliwe że sterownik pompy wtryskowej "TYPOWE OBJAWY USZKODZENIA STEROWNIKA: - PO ZGASZENIU AUTO NIE CHCE ODPALIĆ - SILNIK CIĘŻKO ODPALIŁ I NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU LUB ZNIKOMO - SILNIK ZGASŁ PODCZAS PRACY I JUŻ NIE ZAPALIŁ - SILNIK NIERÓWNO PRACUJE - SILNIK DYMI - SILNIK GAŚNIE PO ROZGRZANIU LUB PRZERYWA TYPOWY BŁĄD ZGŁASZANY PRZEZ KOMPUTER SERWISOWY TO - P1690, P1600 (NISSAN) "

Odpowiedz
avatar kuba95s
0 0

To raczej odpada, silnik pali wysmienicie, reaguje na biegu jałowym, równo pracuje, no i nie gaśnie ani nie przerywa.

Odpowiedz
avatar born2drift
2 2

Może być tak, że zawór sie przycina w danej pozycji i tyle. Jeżeli nie masz kasy na naprawe to kup tania jak barsz zaślepke i zawór nie bedzie spełniał swojej roli czyli wrzucał resztki paliwa do dolotu powietrza.

Odpowiedz
avatar Charakterek
0 0

Czy jest to silnik DTI na pompie? Jeśli tak - to powiem Ci co w nim jest. Moja żonka ma DTI tylko 1,9 i identyko objawy miała. Pompa zasysa lewe powietrze i ono idzie w układ. A ponieważ ciecz nie jest ściśliwa, a powietrze i owszem - masz na magistrali wtryskowej niższe ciśnienie wtrysku. Wskutek czego dymi jak szalony i nie ma mocy. Odpięcie przepływki delikatnie tylko poprawia osiągi. Pompa rozszczelnia się przy 150 - 200 000 km. Żonie padło przy deko ponad 200 000. Jedź do warsztatu od diesli i niech Ci uszczelnią pompę. I to zasysanie powietrza dzieje się jak piszesz podczas redukcji, gdy silnik nie potrzebuje paliwa i tworzy się na pompie podciśnienie. Potem chcesz dodać gazu, ale masz zapowietrzony układ i jest mało wesoło. Sterownik każe zwiększać dawki, bo niby że ciśnienie małe, leci paliwa do wiwatu na gary i dymi.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 lipca 2013 o 2:51

avatar kuba95s
2 2

NOOO!! wreszcie jakaś sensowna odpowiedź, dzieje sie dokładnie tak jak mówisz, gdy np zjade delikatnie z górki na biegu to przeważnie sie tak dzieje.... Dzięki Wielkie!! jeszcze jakbyś mógł napisać gdzie ta pompa sie znajduje byłbym wdzięczny:)

Odpowiedz
avatar kamilyou1000
1 1

u mnie w warsztacie byl przypadek taki jak kolega opisał ze swoim Nissanem . Tylko ze to byla Astra .1.6 w benzynie ( nie dymił bo benzyniak) to okazało sie ze wiązka od pedała gazu ( pedał elektryczny) były 2 wiązki i jedna nie działała wystarczyło 2 wiązkę połączyć z pierwsza i prąd równo dochodził do pedała oraz do Przepustnicy ! ale tak to chyba powinno byc jak kolega wyżej opisał

Odpowiedz
avatar brojek_88
3 3

teraz to już nikt nie będzie miał wątpliwośći dlaczego charakterek jest adminem

Odpowiedz
avatar krwiste2
0 2

Sprawdź turbine czy działa jak trzeba i tam jakieś wężyki (Nwm mam 14lat troszke sie interesuje no ale zbyt wiele nie wiem) mój tata miał podobnie auto słabło nagle i nie jechało dużo i strasznie kopciło na czarno miał jakiś wężyk od turbiny odpięty.

Odpowiedz
avatar piotrek9407
1 1

Nie jestem mechanikiem ale w ojca passacie jak był dziurawy wąż interculera to tak się robiło, tzn. dymi (chmura dymu ;p) i moc traci + zwiększone spalanie.

Odpowiedz
avatar pawel8513
0 0

Usterkę masz od dłuższego czasu i nie możesz zdiagnozowac poprzez komputer ? wszyscy mechanicy od siedmiu bolesci.. Jaki to diesel ? CR ?

Odpowiedz
avatar kuba95s
0 0

Problem pojawia sie spontanicznie, zanim bym dojechał do mechanika to problem przechodzi.... raz mu sie zdarzyło na dłuższą mete jakieś 40 km.. ale akurat w niedziele, no to nie bd po mechanikach jeździł.... a to jest dTI

Odpowiedz
avatar szymonek209
1 1

Mamy to samo z Oplem Astrą 1.6 ale benzyna + gaz, też traci moc i zapala się jakaś pomarańczowa lampka na desce, ale nie kopci tak...

Odpowiedz
avatar kuba95s
0 0

U Cb sie przynajmniej kontrolka sie pojawia, a u mnie zerooo... nie kopci bo benzyna, a kontrolka to pewnie katalizator

Odpowiedz
avatar frenczi
0 0

zawór egr jest delikatnie przytkany i tyle miałem tak.

Odpowiedz
Udostępnij