Sam pomysł i technika jest znakomita, bo z małej pojemności dostajemy dużą moc. Problemem jest tarcie dlatego mówimy o dużej awaryjności w tym przypadku. Jeszcze nie wymyślono materiału, który by wytrzymał wspomniane tarcie.
silnik wankla wytrzymuje około 120 tysięcy km(po czym remont około 10-15 tysięcy zł), pali 15l(benzyny) na 100km, bierze olej(nawet 1l na 1000km), lecz z pojemności 1.3(2 rotorowe montowane w rx-7, rx-8) da się wycisnąć nawet 230km(fabrycznie, przy kręceniu wytrzymują o wiele więcej) i jeśli chodzi o silnik wankla to jazda tym potworem jest niesamowita
Sam pomysł i technika jest znakomita, bo z małej pojemności dostajemy dużą moc. Problemem jest tarcie dlatego mówimy o dużej awaryjności w tym przypadku. Jeszcze nie wymyślono materiału, który by wytrzymał wspomniane tarcie.
Odpowiedzi duże spalanie
OdpowiedzZnajomy ma Rx-8 i już dobrego ciśnienia nie w silniku, a pali mu to jak smok :D
Odpowiedzsilnik wankla wytrzymuje około 120 tysięcy km(po czym remont około 10-15 tysięcy zł), pali 15l(benzyny) na 100km, bierze olej(nawet 1l na 1000km), lecz z pojemności 1.3(2 rotorowe montowane w rx-7, rx-8) da się wycisnąć nawet 230km(fabrycznie, przy kręceniu wytrzymują o wiele więcej) i jeśli chodzi o silnik wankla to jazda tym potworem jest niesamowita
Odpowiedznawet 230 km? fabrycznie maja 270km
Odpowiedzmała waga silnika mała pojemność duża moc i duże spala oraz bardzo awaryjne
Odpowiedzzwarta konstrukcja, brak tradycyjnego rozrządu, duże prędkości obrotowe i piękny dźwięk :)
Odpowiedz