BMW e30 czy e36
Witam planuję kupić auto BMW, ale mam dylemat czy e30 czy e36. Oczywiście interesuje mnie wersja coupe najlepiej bez gazu i bezwypadkowa. Do wydania mam jakieś 4 tysiące, wiem że rodzynka nie kupię ale ma być to auto które będę dopieszczał. Co możecie dodać z swojej strony? Na co zwrócić uwagę? Z góry każdemu dziękuję i pozdrawiam
by
vagpl
e 30 lepsze bo e 36 ma słabe testy zderzeniowe a po drugie e 30 ma dusze xD
OdpowiedzTesty zderzeniowe mnie jakoś specjalnie nie interesują ale fakt faktem w e30 się zakochałem i nie wyobrażam sobie żeby jej nie kupić ale e36 korci mnie jakoś.
Odpowiedze36 wypadnie gorzej przy zderzeniu, niż starszy model? No nic, fajnie.
OdpowiedzTrudno Ci będzie wyrwać bezwypadkowy i bez gazu, no ale cóż... powodzenia. Mój kolega ma E36 i idzie jak burza, chyba nie muszę przypominać o nowocześniejszym designie.
OdpowiedzTrudno? Hmm nie specjalnie bo kilka już oglądałem ale to nie było to czego chciałem, nie ma to być auto do ścigania się ze świateł czy też do upalania, bardziej zadbane auto po prostu ;)
Odpowiedzbardziej się opłaca kupić e30 m20b20 niż e36 z M43, buda e36 jest na tyle ciężka, że silnik zwyczajnie nie radzi sobie z masą auta a wynikiem tego jest wyższe spalanie 1.6 niż 2.0 . Pewnie zaraz zaatakują mnie gimnazjalni znawcy, że to niemożliwe i blabla ale mam przyjemność jeździć zarówno e30 2.0 i e36 1.6 i z własnego doświadczenia, że (o ile nie jeździ się jak pi***) 1.6 swoje odessie. 2 sprawa jest taka, że kiedy e30 zostało wprowadzone na rynek było jednym z najlepiej prowadzących się sedanów, przyjemność z prowadzenia da nawet po 22 latach o ile nie zostawia 4 śladów.
OdpowiedzKolega ma trochę racji. E36 istotnie, ma ciężką bude. Za 4tyś. ciężko będzie kupić coś ogarniętego. E36 kupisz z lepszym wyposażeniem, bo ciężko trafić E30 ze wspomaganiem, o klimie nie wspominając. Sam za swoje E36 coupe zapłaciłem ponad 2x tyle co masz do wydania. BMW nigdy nie należały do oszczędnych samochodów. Mam 2.0, 150KM na vanosie i pali ok 12l/100Km w cyklu miejskim przy w miarę spokojnej jeździe. E30 z 1.6 Touring koledze też potrafi pożreć ok 10l Pb. Kolega nie wspomniał jeszcze, że M20 były bardziej paliwożerne niż M50 czy M52 montowane w E36 :)
OdpowiedzMimo że nie mam prawka ale polecam ci e30,mój tata miał wiele bmek lecz po mimo to wrócił do e30 jest to auto z duszą jutro właśnie jedziemy po "nową" e30 :D
Odpowiedzja mam E30 i nigdy nie zamienie Jej na nowszy model :) tyle odemnie ;P
Odpowiedzpoje**** wlasnie te dwa modele bmw są najbardziej zatarte przez osoby co nie maja pojecia lataniu bokiem ani paleniu kapcia i tylko je zacieraja potem nastepny je sobie kupuje . Jak juz to szukaj e30 z mniejszym silnikiem ; )
OdpowiedzMniejszy silnik nic nie zdziała. Jak kupujesz od typa co ma ok. 20 lat to od razu musisz zakładać, że mógł być upalany. Zresztą to widać. Po budzie jak są na zderzakach jakieś zarysowania głębsze i jest ich nadmiar, po szperze, czasem po oponach nawet jak ktoś pałował i nie wymieni. Można by wymieniać takie przykłady cały czas. Poza tym nawet jak był katowany to te silniki m40b18 na przykład albo m50b25 czy m52b25 to są silniki nie do zdarcia. Możesz go katować a i tak Ci będzie wdzięczny. Kumpel miał e30 w 1.6 i co? I i tak latał bokiem więc nie ma wytłumaczenia, że z mniejszym silnikiem lepiej. 1.6 to za mały silnik do tego auta i pali praktycznie tyle samo niż 1.8 a różnica jednak w jeździe jest.
Odpowiedzkup sobie jedną a jak będziesz miał więcej kasy to drugą
OdpowiedzA mi właśnie udało się znaleźć e30 bez żadnego "strzała" (sprawdzane czujnikiem) od zawsze marzyłem o e30, to jest już klasyk i ceny nie idą już w dół! sam za swoją dałem umiarkowaną cenę i teraz dopieszczam, e36 jeszcze troszkę musi poczekać na miano klasyka, ale już w tym kierunku powoli idzie... ja doradzam e30!
Odpowiedzi to i to jest za*ebiste....
Odpowiedzwłaśnie, e30 ma duszę! i niesamowity klimat!
OdpowiedzJa bym ci polecił E30 z tego właśnie względu ze ma to coś w sobie. A E36 też nie powiem fajne auta ale trochę zwieśniaczone przez dresów...
OdpowiedzPowiem tak. BMW to fajne auto, tylko ma pecha do właściciela. Ludzie myślą, że jak dołożą jakieś bajery z marketu, albo inne duperele to żądzą na mieście. Jednak są egzemplarze e36 (nawet dużo) który mają coś tam dołożone, ale nie są cyrko-wozami.
Odpowiedze30 można spotkać w ładnym stanie, nie zwieśniaczoną tylko "czysty" egzemplarz za jakieś 3-4 tyś. wiec wybór jest jasny skoro sie w niej zakochałeś.
Odpowiedze30 za 4 tysie odradzam aczkolwiek jak mały silnik to i dobry stan im wiekszy tym gorszy stan za taka kase......jesli chodzi o e36 taka sama bajka tylko moze sie trafić całkiem ok 2.0 ale należałoby wtedy sprawdzić ogólny stan powłoki lakierniczej bo niestety jak to wiadomo e36 gniją jak sie nie dba.w tym sensie jeśli chodzi o e30 nie ma szans na rdze jesli nie była bita i źle zrobiona.
Odpowiedza jesli chodzi o przedmówców to owszem e30 ma klimat a e36 to inna nowoczesniejsza troszke bajka. ja miałem i to i to e36 miałem 1.6 i sie dziwiłem ze w miare dobrze jexdziła. e30 miałem 325 ix z odlączonym napedem przednim i sie dziwiłem ze taka ciężka. niestety odradząłbym kupno 325 ix to jest już klasyk i kasy na to idzie same amorki z przodu zjadły mi 1400 czyli 700 za sztuke. Ale to było 3 lata temu.
OdpowiedzNie ma czegoś takiego jak bezwypadkowe e36 :P
OdpowiedzDozbieraj trochę .Za 4tyś kupisz parcha i zrazisz się do marki.A jeżeli już ci tak zależy to szukaj jakiejś 316 w oryginalnym stanie bo auta z dużymi jednostkami są zwyczajnie zajechane.
OdpowiedzDziękuję wszystkim za wypowiedź;). Nadal myślę nad e30 i to będzie raczej mój wybór, wiem że często są katowane ale będę szukał jak najmniej "ujeżdżanej", a to że za 4 tysie kupię szrota to trochę się nie zgadzam bo można kupić za 4 porządne auto albo szrota zależy jak kto trafi:) Pozdrawiam i jeszcze raz wszystkim dziękuję ;)
OdpowiedzE30 jest ładne
Odpowiedz