Coś dla fanów Integry, S2000 i 9000 rpm!
Alfa Romeo 33 Stradale, auto produkowane seryjnie, w krótkiej serii. Żaden tam wyścigowy bolid, normalne uliczne auto.Silnik: 2.0 V8Moc: 230-250KM, zależnie od wybranej opcji, przy 8800-9400 rpm.Moment: 200 Nm przy 7000 rpm.Odcięcie: 10 500 rpm.Podsumowując - ponad 120 KM z litra, więcej niż w S2000. Silnik kręcący się jak wściekły, zawstydzający F20C z Integry i to na dodatek jeszcze nie zwykła rzędowa czwórka, tylko V8.To jedyne seryjne V8 na świecie przekraczające znacznie teoretyczny limit dla V8 wynoszący 7500 rpm!Potęga Alfy Romeo w całej krasie - i to wszystko w 1967 roku, ponad ćwierć wieku wcześniej, niż Honda wypuściła swoje "legendy".
by
polak
Taa...tylko, że te 120 koni z litra w alfie w widlaku, a S2k ma rzędówkę więc nie porównuj...
OdpowiedzO wiele trudniej wyciągnąć tyle KM z litra w V-ce, niż w rzędówce, nie mówiąc o obrotach.
Odpowiedz"Alfa Romeo - Bezawaryjne auto na lata- Mirek Handlarz przedsiębiorca" synu nie porównuj HONDY do Alfy ale nią przejechali 5 czy 10 km? i się zepsuła?? gdzie s2000 przy około 70 000 dopiero jest w pełni dotarta i przygotowana na dłuuuuugie dłuuuuuugie kręcenie setek tysięcy na piekielnych obrotach... ;) pozdro polak :*:*:* całusy z żalu do ciebie:)
OdpowiedzJak nie masz nic mądrego do powiedzenia, to się nie odzywaj. Po co się ośmieszać?
OdpowiedzF20C jest w S2000 a w Integrze jest B18C w JDM'owej S2000 jest 250 KM czyli 125 KM z litra to prawda że dopiero po średnio 60000 km F20C uzyskuje pełną moc.
Odpowiedzz tego co wiem te alfy byly bardzo wadliwe a s2k miala lepszy silnik
Odpowiedzpo pierwsze - z silnika z tak małymi tłokami, o małym skoku, oraz wałem korbowym o małej bezwładności bardzo łatwo uzyskać wysoką moc (stąd niższy moment obrotowy od mocy) po drugie - na świecie jest wiele V8, które znacznie przekraczają twój teoretyczny limit 7500 obr/min po trzecie - Sarge ma racje z V-ek znacznie łatwiej wyciskać dużą moc, tymbardziej, że tu na tą moc pracuje 8 tłoków, a w S2000 4 i mają one większy skok, a co za tym idzie większą bezwładność wałka, więc to porównanie Ci nie wyszło, gdyż z tego wychodzi, że z S2000 trudniej wycisnąć wysokie obroty
OdpowiedzŻeby mnie pouczać, tobyś najpierw musiał coś wiedzieć o silnikach. Trudniej kręcić 4-cylindrówki? Ciekawa teoria...
OdpowiedzOkoło 4 lat szybciej Honda S500 już kręciła 9,500k rpm :) A gdyby tak złożyć głowicę Spoona przez którą można rozkręcić nawet 11,000 lub ciut więcej? Dodam na koniec,że Honda nie ma sobie równych w produckcji silników wysokoobrotowych,ten atak Ci się nie udał :)
Odpowiedzhaha dokladnie tak mistrzu Honda ever !
OdpowiedzPewnie,ale z innymi Japońskimi markami na czele :P
OdpowiedzSilniki motocyklowe się nie liczą, a S500 miała silnik z motocykla.
OdpowiedzSam masz silnik z motocykla -.0
Odpowiedzmazda mx3 v6 1,8 133 km, podobnie. Nie chodzi tu o wyscig mocy. Liczy się to coś. Wolę 200 koni z v8 2 litry, niż 200 japonskich koni z czterech garów. :)
Odpowiedz