Polonez 2000 Rally
Polonez 1 kwietnia 1984 otrzymał homologację do grupy B. W samochodzie tym stosowano gaźniki, wtrysk mechaniczny i wtrysk elektroniczny. Zastosowano szyby boczne z poliwęglanu, małe stalowe zderzaki z seryjnego Poloneza C. Zamontowano przednie spoilery z kierownicami strug powietrza, które kierowały powietrze na wycięte wloty pod zderzakiem w celu chłodzenia hamulców. Z Poloneza zdemontowano chromowane dodatki i gumową lotkę sprzed przedniej maski. Polonez ten posiadał moc około 210 koni mechanicznych. Zastosowano żółty lakier z ciemnoniebieskimi czworobokami i pasami czyli malowanie FSO Sport. Na początku lat 90 FSO Sport i OBRSO wycofało się ze startów w rajdach samochodowych. Wszystkie egzemplarze zostały rozebrane i sprzedane na części dziś można spotkać tylko repliki rajdowych Polonezów.
by
Siechu
Szkoda że je porozbierano dzisiaj na pewno by poszły za dobą kasę i ktoś by się wzbogacił a ktoś by się cieszył że ma pamiątkę polskiej motoryzacji rajdowej
OdpowiedzDobre jest to, że chociaż repliki powstają. Kiedyś niestety w Polsce nie myślano o tym, że samochód może być eksponatem muzealnym. Dobrze, że chociaż Stratopolonez się zachował.
Odpowiedz