Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Polonez 2000 Rally

Polonez 1 kwietnia 1984 otrzymał homologację do grupy B. W samochodzie tym stosowano gaźniki, wtrysk mechaniczny i wtrysk elektroniczny. Zastosowano szyby boczne z poliwęglanu, małe stalowe zderzaki z seryjnego Poloneza C. Zamontowano przednie spoilery z kierownicami strug powietrza, które kierowały powietrze na wycięte wloty pod zderzakiem w celu chłodzenia hamulców. Z Poloneza zdemontowano chromowane dodatki i gumową lotkę sprzed przedniej maski. Polonez ten posiadał moc około 210 koni mechanicznych. Zastosowano żółty lakier z ciemnoniebieskimi czworobokami i pasami czyli malowanie FSO Sport. Na początku lat 90 FSO Sport i OBRSO wycofało się ze startów w rajdach samochodowych. Wszystkie egzemplarze zostały rozebrane i sprzedane na części dziś można spotkać tylko repliki rajdowych Polonezów.
by Siechu
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Stysio
1 1

Szkoda że je porozbierano dzisiaj na pewno by poszły za dobą kasę i ktoś by się wzbogacił a ktoś by się cieszył że ma pamiątkę polskiej motoryzacji rajdowej

Odpowiedz
avatar Siechu
1 1

Dobre jest to, że chociaż repliki powstają. Kiedyś niestety w Polsce nie myślano o tym, że samochód może być eksponatem muzealnym. Dobrze, że chociaż Stratopolonez się zachował.

Odpowiedz
Udostępnij