W mojej MX-3 mam podobne uczucie przy 4000rpm. Dopiero stało się tak po swapie (remont był nieopłacalny). Tyle, że nie mam Vteca ;D trzymając gaz ciągle w jednej pozycji, gdy doleci do 4 tysięcy dosłownie wciska w fotel.
Dokładnie:P mam pojedynczy vanos (wersja tylko na dolocie) ale i tak daje fajnego kopa powyżej ok 3200rpm;) fajne rozwiązanie, ponieważ przy wysokich obrotach mamy zastrzyk mocy a przy niskich małe spalanie:) Mi się udało przejechać w trasie 200km na 12 litrach gazu (1/2 autostrada + 1/2 zwykła droga). Piękna sprawa, bo mam silnik 2.0:) Ojciec w Oplu Omega wykręcił 8,5L/100km benzyny przy tej samej pojemności;P
Pozdrowienia dla wszystkich posiadaczy zmiennych faz rozrządu;P
No nie do końca, bo efekt ten sam:p vtec zaskakuje dopiero przy 5000rpm więc robi większe wrażenie na kierowocy, a vanos po 3000rpm, więc wielkiego zrywu nie czuje, przynajmniej w 2.0;P
honda stosowała coś podobnego w motocyklach 2@ 125.250 i 500 pojemności montowano zawór wydechowy który otwierał sie w granicach 6-8 tyś rpm i wtedy wyrywala kierownice z rąk .sam osobiście posiadam honde nsr 125 i powiem że fajna sprawa
Gdy jeździłem od długiego czasu VTI i przesiadłem się do innego też w miare mocnego auta ale bez vteca czegoś mi brakowało...
OdpowiedzW mojej MX-3 mam podobne uczucie przy 4000rpm. Dopiero stało się tak po swapie (remont był nieopłacalny). Tyle, że nie mam Vteca ;D trzymając gaz ciągle w jednej pozycji, gdy doleci do 4 tysięcy dosłownie wciska w fotel.
OdpowiedzCoś jak w BMW Vanos ;)
OdpowiedzDokładnie:P mam pojedynczy vanos (wersja tylko na dolocie) ale i tak daje fajnego kopa powyżej ok 3200rpm;) fajne rozwiązanie, ponieważ przy wysokich obrotach mamy zastrzyk mocy a przy niskich małe spalanie:) Mi się udało przejechać w trasie 200km na 12 litrach gazu (1/2 autostrada + 1/2 zwykła droga). Piękna sprawa, bo mam silnik 2.0:) Ojciec w Oplu Omega wykręcił 8,5L/100km benzyny przy tej samej pojemności;P Pozdrowienia dla wszystkich posiadaczy zmiennych faz rozrządu;P
OdpowiedzVanos to pikuś przy VTEC'u
OdpowiedzNo nie do końca, bo efekt ten sam:p vtec zaskakuje dopiero przy 5000rpm więc robi większe wrażenie na kierowocy, a vanos po 3000rpm, więc wielkiego zrywu nie czuje, przynajmniej w 2.0;P
Odpowiedzhonda stosowała coś podobnego w motocyklach 2@ 125.250 i 500 pojemności montowano zawór wydechowy który otwierał sie w granicach 6-8 tyś rpm i wtedy wyrywala kierownice z rąk .sam osobiście posiadam honde nsr 125 i powiem że fajna sprawa
Odpowiedz