Hej mam 19 lat opatrzyłem autko które planuje zakupić, tak jak widzicie wyżej Forda. Czy może ktoś z was jeździ takim o to autem i może Mi doradzić czy jest to dobry wybór? Interesuje Mnie silnik 1.8 TDCI 115 Km.
jak mk1 to bym polecał silnik 1.8 tddi(silnik starszej generacji i mniej rzeczy do popsucia) , stara jednostka i wiem, że tu zdania są podzielone, ale części tanie, mam go już 3 latka i nic się z nim nie dzieje, co prawda 90 km to nie 115 km ale nie zawsze moc się liczy, natomiast bolączką będzie korozja, dobre zakonserwowanie do podstawa, lecz w tak wiekowym aucie po zimie lubią pojawiać się niespodzianki ;)
Naprawiałem mondeo znajomemu tylko 2.0 tdci. Silniki chyba podobne a na pewno układ paliwowy. Jak się sypnie to musisz mieć grubszy portfel. Jeden wtryskiwacz cos koło 1k PLNów chyba że regeneracja może z połowe tego co nowy. No i pompa od której się wszystko zaczyna. Idą opiły w układ i lipa... Kosztów nie znam ale myślę że ze 3000. W końcu to Common Rail. Polecam silniki benzynowe bardziej prostsze i tańsze w eksploatacji. Chyba że koniecznie chcesz diesla to pomyśl o tddi. Uważaj też żeby nie naciąć sie na auto poflotowe bo można się przejechać. Niby historia serwisu itd ale 90% aut jest nieszanowanych przez firmowych kierowców. Zrobisz jak zechcesz. Powodzenia w kupnie i oby trafił się dobry egzemplarz bo do tego nie ma żadnej reguły...
Tylko że tddi w przeciwieństwie do tdci mają ( z tego co pamiętam ale zawsze mogę się mylić) bezpośrednie wtryski, to fachowo się pewnie inaczej to nazywa. Tdci ma to do siebie, że kiedy zalejesz gorszej klasy paliwo może mieć problemy, a tddi przepali wszyściuteńko, czasami starsza technologia wygrywa z nowszymi rozwiązaniami, a jeżeli się coś już zepsuje to koszty nie są tak duże jak tu kolega wyżej przedstawił w porównaniu do tdci.
miałem focusa 1.8tDCi i to nie był dobry silnik. fakt ze odejscie ma ale do 400tys km a pozniej to juz wiecej za naprawe niz za cle auto. Natomiast silnik tDDi niby tylko 90km ale duzo zywotniejszy i znacznie mniej awaryjny. wiem co mowie bo takim smigam i po małym remapie jest 108koni a spalanie okolo 5-6litrow na setke. Polecem 1.8TDDi
z tego co słyszałem to fordowskie diesle do najlepszych nie należą. tyle w teorii, w praktyce to nie wiem :D pozdrawiam.
Odpowiedzśmigałem takim od wujka :) według mnie całkiem fajny silniczek ekonomiczny ale jak trzeba to potrafi całkiem ładnie się zebrać :)
OdpowiedzKuzyn miał takiego Fordzika w takim silniku i jeżdził dobrze, tylko samochód był bardzo zadbany oleje i takie tam sprawy
Odpowiedzz kolei u mnie jest fokus 1,6 benzyna i od 3 lat nic sie nie stalo powaznego, oprocz plynow i klockow.
Odpowiedzjak mk1 to bym polecał silnik 1.8 tddi(silnik starszej generacji i mniej rzeczy do popsucia) , stara jednostka i wiem, że tu zdania są podzielone, ale części tanie, mam go już 3 latka i nic się z nim nie dzieje, co prawda 90 km to nie 115 km ale nie zawsze moc się liczy, natomiast bolączką będzie korozja, dobre zakonserwowanie do podstawa, lecz w tak wiekowym aucie po zimie lubią pojawiać się niespodzianki ;)
OdpowiedzNaprawiałem mondeo znajomemu tylko 2.0 tdci. Silniki chyba podobne a na pewno układ paliwowy. Jak się sypnie to musisz mieć grubszy portfel. Jeden wtryskiwacz cos koło 1k PLNów chyba że regeneracja może z połowe tego co nowy. No i pompa od której się wszystko zaczyna. Idą opiły w układ i lipa... Kosztów nie znam ale myślę że ze 3000. W końcu to Common Rail. Polecam silniki benzynowe bardziej prostsze i tańsze w eksploatacji. Chyba że koniecznie chcesz diesla to pomyśl o tddi. Uważaj też żeby nie naciąć sie na auto poflotowe bo można się przejechać. Niby historia serwisu itd ale 90% aut jest nieszanowanych przez firmowych kierowców. Zrobisz jak zechcesz. Powodzenia w kupnie i oby trafił się dobry egzemplarz bo do tego nie ma żadnej reguły...
OdpowiedzTylko że tddi w przeciwieństwie do tdci mają ( z tego co pamiętam ale zawsze mogę się mylić) bezpośrednie wtryski, to fachowo się pewnie inaczej to nazywa. Tdci ma to do siebie, że kiedy zalejesz gorszej klasy paliwo może mieć problemy, a tddi przepali wszyściuteńko, czasami starsza technologia wygrywa z nowszymi rozwiązaniami, a jeżeli się coś już zepsuje to koszty nie są tak duże jak tu kolega wyżej przedstawił w porównaniu do tdci.
Odpowiedzmiałem focusa 1.8tDCi i to nie był dobry silnik. fakt ze odejscie ma ale do 400tys km a pozniej to juz wiecej za naprawe niz za cle auto. Natomiast silnik tDDi niby tylko 90km ale duzo zywotniejszy i znacznie mniej awaryjny. wiem co mowie bo takim smigam i po małym remapie jest 108koni a spalanie okolo 5-6litrow na setke. Polecem 1.8TDDi
OdpowiedzZakupiłem już fordzika 1.8 TDDi i cieszę się z niego jak małe dziecko , piękne auto :D
Odpowiedz