Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Witam Motokillerów!

Planuję w najbliższym czasie kupno samochodu, a konkretnie Audi A4 B5 z silnikiem 1.8 turbo i napędem quattro. Prośbę mam do Was o jakieś informacje co do tego samochodu, takie jak spalanie, awaryjność, na co uważać przy kupnie, wrażliwość na ewentualne LPG. Jakby ktoś wiedział cokolwiek o jakimś egzemplarzu godnym polecenia to poroszę pisać na priv. Z góry wielkie dzięki!
by lukkasz5
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar konto usunięte
2 2

Mój znajomy sprzedał ostatnio właśnie B5 1.8. Z tego co wiem to wszystkie oleje w 1.8T trzeba wymieniać co 10 tys. Km.

Odpowiedz
avatar Twingo
-3 11

a4 jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów na Polskich drogach. Moim zdaniem największy niewypał jaki AUDI mogło wypuścić. Już Ci pisze dlaczego. Spalanie przy tych silnikach jest standardowe tj. ok 9-10l/100. Niestety silniki Audi są bardzo "wrażliwe" na gaz, więc jak bym już miał takiej szukać to tylko 1,9 TDI. Przy zakupie zwróć uwagę na stan zawieszenia (aluminiowe wahacze lubią pękać) i obowiązkowo na stan elektryki. Audi ceni sobie te części. Posprawdzaj napędy czy wszystko jest z nimi w porządku. Blacha w ocynku (więc wiadomo małe purchle lub brak). Bryła (moim zdaniem) bardzo ładna. Po za tym AUDI to wygoda i komfort podróży. Mam nadzieję że znajdziesz porządny egzemplarz, choć za pieniądze za jakie są one wystawiane wolałbym coś innego.

Odpowiedz
avatar skota741
0 2

Nie wiem czy uda Ci się znaleźć akurat 1.8 z quattro. 1.8 to nie są super mocne silniki. Palą w granicach 8-9l/100km. Znajomy ma Audi A6 z tym silnikiem i bardzo sobie chwali. Podobno(o dziwo) bardzo dobrze znosi instalację LPG. Zastanów się jeszcze nad silnikiem 1.9 TDI i v6 2.5 TDI(który polecam, szczególnie ze skrzynią tiptronic).

Odpowiedz
avatar kartonito
2 4

Kolego, nie doradzaj 2.5TDI bo to bardzo awaryjna jednostka, a w połączeniu z automatem to podobno droga impreza jeśli chodzi o utrzymanie. Automaty są tam słabe, nie wytrzymują bardzo dużego momentu obrotowego, a jak wiadomo, remonty nie są tanie. Uprzedzając pytania, nie miałem, nie jeździłem, ale interesowałem się dość intensywnie tymi modelami, miałem w planach zakup, dość skrupulatnie sprawdzałem opinie innych użytkowników :)

Odpowiedz
avatar Snooker
1 1

2.5 TDI 5 garów w rzędzie to dosyć udana jednostka co nie można powiedzieć o 2.5TDI V6. silniki nie trwałe zwłaszcza wałki w głowicy padają jak muchy. jakiś czas temu wymienialiśmy u znajomego bo wał był rozwalony ( nie panewki a wał w ich miejscu zrobił sie lekko owalny i rozwalał automat ). Może zdarzają sie wyjątki ale nie ma co ryzykować

Odpowiedz
avatar konto usunięte
-1 3

Gaz jest do kuchenek, no i zebys sie czasami nie skusil na 2,5 w dieslu niestety czesta przypadlosc to walki rozrzadu jest ich cztery i malo nie kosztuja .

Odpowiedz
avatar Gremlin
-3 9

Nie obraź się ale skoro nie stać Cię na paliwo do takiego auta to pewnie nie będzie Cię stać na eksploatację. Proponuje Cinquecento albo jakiegoś innego małego fiacika to nie będziesz musiał kolejnego silnika gazem męczyć.

Odpowiedz
avatar brojek_88
2 2

pochwal się czym ty jeździsz ?

Odpowiedz
avatar beny
2 2

Panie Twingo, Jedynym awaryjnym silnikiem z tej serii jest właśnie 1.8T, a to tylko z powodu turbiny. Osobiście mam 1.6 ADP i praktycznie nic z nim nie trzeba robić oprócz wymiany płynów i filtrów. I znosi kilka ładnych lat lpg i w niczym mu to nie przeszkadza:) Znajomy ma 1.8T od roku czasu, jeszcze nic z nim nie robił, a motor pracuje równo i pomimo swych lat nie stracił swojej dynamiki, turbinka chwyta jak trzeba.

Odpowiedz
avatar Twingo
0 4

Kolego beny, wierz mi lub nie, ale przez moje ręce przewinęło się już kilka a4 i każda miała problemy po instalacji gazowej. Kilka lat eksploatacji silników audi na gazie i głowicę masz do planowania. Nie każdy samochód nadaje się żeby tam wstawiać gaz. Niestety żyjemy w takich czasach że nie każdego stać na jazdę na benzynie i 90% osób kupujących samochód benzynowy odrazu leci go zagazować. Łatwiej teraz kupić auto niż je utrzymać. Rzeczywistość smutna ale prawdziwa.

Odpowiedz
avatar kartonito
1 1

Kolego Twingo, biorąc pod uwagę Twoją opinię (nie kwestionuję czy to prawda czy nie), że co kilka lat głowica do planowania, to spokojnie przez ten czas jazdy na gazie sobie odłożysz trochę grosza na to planowanie i jeszcze Ci trochę zostanie ;) I mam trochę inne zdanie na temat gazu, bo mój samochód ma gaz od ponad 10 lat (właściwie miał, bo od pół roku już zdemontowany) i kompresja na wszystkich cylindrach po 13 bar (fakt, że nie Audi, acz Acura), także dopóki rzeczywiście nie natknę się na wóz w którym gaz zacznie siać spustoszenie w silniku to się do gazu nie zrażę :P

Odpowiedz
avatar Twingo
-1 1

Kolego kartonito, ja nikogo do gazu zrażać nie chcę. Sam jeżdżę na gaz. Mówię tylko że a4 szukałbym w dieslu. Jak napisałem wcześniej (może źle ująłem w zdaniu), nie wszystkie silniki tolerują dobrze gaz.

Odpowiedz
avatar kartonito
1 1

Jasne, ale ciężko znaleźć takie TDI z jakimś "rozsądnym" przebiegiem, ale zrozumieliśmy się ;)

Odpowiedz
avatar przemek9322
2 2

Silnik 2.5 najgorszy niewypał w a4

Odpowiedz
avatar MateuszS
-1 3

Audi to audi ale na a4 trzeba uważać, przy kupnie wsadź ręke tam gdzie się da, turbo z gazem to nie jest dobra opcja, osobiście wolałbym zagazować większą jednostkę ale wolnossącą 2.6-2.8 poleciłbym 2.8 ciut większa moc a spalanie takie samo no i jak bardzo przeszkadza ci spore spalanie albo dużo jeździsz to jednak odpuściłbym quattro. Napęd bardzo fajny ale drogi w utrzymaniu i też więcej pali, ogólnie bardzo dobry samochód według mnie ale silnik bym raczej wybrał inny jak już wyżej napisałem życzę udanego zakupu, i bez awaryjnej eksploatacji ;)

Odpowiedz
avatar MieteKZioomal
1 1

Od kilku lat jeżdżę AUDI A4 B5 1.9 TDI i nie mam z nią żadnego problemu, jedną z rzeczy w którą trzeba inwestować jeśli się dba o auto to jest zawieszenie(aluminiowe wielowahaczowe) nie licząc podstawowych rzeczy typu olej, rozrząd itp. Moje Audi jest z 2000r. i nie miałem żadnego remontu silnika, a samochodzik przekręcił ponad 260tys. km ;)

Odpowiedz
avatar konto usunięte
0 0

Zadbany silnik pierwszy remont przechodzi ok 1mil przebiegu, jeszcze połowa zycia przed nim licząc cofniecie.

Odpowiedz
avatar beny
1 1

Wy tu cały czas o awaryjności dużym spalaniu itp. Chłopak chcę sobie kupić a4 z turbiną i quattro to raczej liczy się z kosztami eksploatacji. Poza tym które auto się nie pie*doli? seicento 900 bo nie ma co ;P I prędzej bym to kupił niż gnijącą omege :P

Odpowiedz
avatar Misiek1394
0 2

jak chcesz bez awaryjny silnik to 2.5 tdi ale nie V6 tylko rzędową 5. W quattro pelno jest takich. Malo pala. Mocy więcej niż 1.9 tdi.

Odpowiedz
avatar Mateuszwb
1 1

moje zdanie jako użytkownika od roku jeżdżę a4 b5 1,8t silnik aeb i poza rzeczami eksploatacyjnymi (odpukać) nie dołożyłem nic. nie zgodze sie z opinią ze 1.8 to zły wybór. po pierwsze jest to jednostka wybrana silnikiem roku 199-coś tam. porównywalna do jakością do znanych i cenionych 1.9tdi z tamtyh czasów. Auto z tym silnikiem jest zwinne i żwawe, nie musisz zastanawiać sie nad wyprzedzaniem. można by sie doczepic do tego ze brakuje troche Nm ale idzie to przeżyć, przy zadowalającej dynamice spala pół litry wiecej paliwa niż 1.6 które przy tej budzie jest poprostu śmiechem. co do gazu nie wypowiem się konkretnie. moja jest na zatruciu właśnie, jutro odbieram, pojeżdżę to się mogę wypowiedzieć, ale podobno najważniejszym czynnikiem w tym wszystkim jest instalator, jak zna sie na robocie to poskłada wszystko tak jak trzeba a ajk nie to bedzie sie rypac, ja zostawilem u takiego magika króry gwarantuje ze wszystko bedzie ok, inaczej zwraca koszty i graty wyciąga. nie polecam jednostki 2.5 v6 w zadnym audi to jest jedna wielka awaria, jak diesel to 1.9, a quattro? fajna sprawa ale ma 3 minusy szumi, pali więcej i jak coś klęknie to czapka kasy.

Odpowiedz
avatar lukkasz5
1 1

zapomniałem dopisać że diesle odpadają, a co do gazu to napisałem że ewentualnie, a nie koniecznie:)

Odpowiedz
avatar lukkasz5
1 1

a na co uważać przy zakupie?

Odpowiedz
avatar Mateuszwb
1 1

na wszystko i na nic. jak przy każdym aucie, możesz kupić wycyckanego złoma albo zdezelowane cacko, auto używane to loteria.

Odpowiedz
avatar unreal2005
2 2

Przy zakupie standardowo czy auto nie dymi przy odpaleniu na niebiesko, co sugeruje uszczelke pod głowicą bądź umierające turbo. Zerknąć czy nie ma wycieków, szczególnie w okolicach turbiny oraz intercoolera. Jesli chodzi o zawieche, to zwróć uwagę czy nic nie stuka podczas jazdy. To auto z przodu posiada wielowachaczowe zawieszenie a komplet sredniej jakości zamienników to koszt ok 700-1000 zł + wymiana, a dodatkowo przy quattro tył równiez jest na wielowachaczu, wiec kompletna zawiecha to już robi sie kilka złotówek mniej w portfelu. No i wiadomo po zakupie podstawa to wymienić oleje plyny, rozrząd. Polecam tez wymianę oleju w skrzyni bo mało kto o tym pamięta, a jak wiadomo taki olej tez się starzeje i z czasem traci swoje wlaściwości. Poza tym fajne auto, wygodne i dynamiczne.

Odpowiedz
avatar unreal2005
0 2

A zapomniałem wspomnieć. przy 1.8 T i quattro przygotuj się na spalanie rzędu 10-14 litrów na początku. Wiadomo początki z nowym autem zawsze trzeba depnąć, a te silniki jak się wariuje swoje potrafią wypić.

Odpowiedz
Udostępnij