Wyprodukowano jedynie 94 sztuki modelu Alpina B12 6.0. Silnik V12 o pojemności 5980cm³ dysponował mocą 430KM i momentem obrotowym wynoszącym 600Nm. Sprint do setki zajmował mu 5,9s.
Ja czegoś tutaj nie rozumiem...
Ekscytować się widlastą dwunastką o takiej pojemności, która ma jedynie 430 koni?! Przecież z silnika o takich parametrach można wycisnąć dużo więcej i wcale nie mówię tu o wyżyłowaniu jednostki... Po co komu widlak jak z rzędówki bez większego wysiłku można uzyskać taką moc...
ta V12 jest to wytwór luksusowy a nie sportowy. Silnik jest tak wyważony że jeżeli postawisz monetę na tej widlastej 12 i ją wkręcisz na obroty to nie spadnie
Nie samymi końmi samochód jeździ, moment obrotowy też jest ważny (:
Z resztą seria 7 to limuzyna a nie wyścigówka, a w tak ciężkim samochodzie przyspieszenie do setki w 5.9s w tamtych czasach było bardzo dobrym wynikiem
A Honda potrafi tak?
https://www.youtube.com/watch?v=dcuxcZxl2BM
Zresztą jaką limuzynę miała Honda w 2-giej lat 90? Legend? Nie dorasta 7er do pięt.
Miałem przyjemność przejechać się czarnym E38 5.0 V12 (ten sam silnik co w alpinie, tylko rozwiercony do 6L) w longu i powiem wam, że bajka :) Samochód robi naprawdę niesamowite wrażenie. Wyposażenie: TV, Navi, telefon, el regulowane siedzenia z TYŁU, pompowanie lędźwi a to wszystko w 1996r.
Ta alpina też jest w longu :)
Powiedzmy, że samochód tej klasy dostałby ten jakże cudowny silnik hondy. Mała pojemność, niebotyczna moc. Już widzę, pana prezesa, który kręci samochód do 6tys. żeby wyprzedzić... Przy takiej V12 automat nawet biegu nie zrzuci i łykniesz niejedną japońską wyścigówkę.
Nie mam nic przeciwko japońcom, ale nie lubię takich ignorantów, którzy widzą wszystko z jednej perspektywy...
można skomentować to tylko tak...:
przeboska
Chcę ją :D
A tak na serio to e38 nie ma oddania w żadnym innym modelu. Nawet Obecne 7 er nie ma w sobie tego czegoś a już na pewno nie ma v/vr6'tki pod maską w topowym modelu gdyż było by to coś ala ferrari czyli kosiarko turbina a to ma być czołg o mocy wystarczającej by zostawić w tyle 90% samochodów a przy tym nie brzmieć jak odrzutowiec spalać 2 litry na milion km.
ale skoro ktoś tego nie rozumie (kilka pierwszych komentarzy) to niech dalej śmiga v-tekiem 1.6 biturbo z miliardem krów pod maską i uważa, że ma wygodne, ciche i dające niewyobrażalne emocje auto czy to przy 20km/h płynąc jak lulka po jedwabiu czy 350km/h mając poczucie stabilności i wręcz czuć się jak w domu przed tv.
Ciekawostką jest to, że Alpina oznaczyła symbolem B12 nie tylko serie 7, ale i 8. Ogólnie, to znalazłem jedną należącą do Polaka, która wyszła jako 5 z fabryki. Na pw mogę podać link, bo nie chcę robić reklamy.
racja, mój błąd :)
zasugerowałem się oznaczeniem "na klapie" :)
tak samo jak 4.0 ma pojemności 4,4
nawet w innych modelach (np e39) niektóre silniki były oznaczane jak 2.0 a miały 2.2 pojemności
Ale e38 Alpina miała tak jak mówisz 5.7 i 6.0
odsyłam do strony:
http://www.alpina-automobiles.com/en/models-alpina/historic-models/bmw-7-series/e38.html
pozdro!
Ja czegoś tutaj nie rozumiem... Ekscytować się widlastą dwunastką o takiej pojemności, która ma jedynie 430 koni?! Przecież z silnika o takich parametrach można wycisnąć dużo więcej i wcale nie mówię tu o wyżyłowaniu jednostki... Po co komu widlak jak z rzędówki bez większego wysiłku można uzyskać taką moc...
Odpowiedzta V12 jest to wytwór luksusowy a nie sportowy. Silnik jest tak wyważony że jeżeli postawisz monetę na tej widlastej 12 i ją wkręcisz na obroty to nie spadnie
OdpowiedzA na przykład po to, że V-ki nadrabiają momentem dostępnym z niższych obrotów, a co za tym idzie lepiej sprawdzają się w limuzynach.
Odpowiedzpięknie jej w tym kolorze
Odpowiedzzauważ, że samochod jest z początku produkcji 7er bo jest przed liftem. Lifting był w 2-giej połowie 1998r, więc 430KM jakieś 15lat temu to nie pikuś.
Odpowiedzhonda 100KM z litra N/A wyciągała od początku lat 90'
OdpowiedzNo dokładnie...przy tym komentarzu wyżej właśnie miałem na myśli między innymi Japońców...
OdpowiedzNie samymi końmi samochód jeździ, moment obrotowy też jest ważny (: Z resztą seria 7 to limuzyna a nie wyścigówka, a w tak ciężkim samochodzie przyspieszenie do setki w 5.9s w tamtych czasach było bardzo dobrym wynikiem
OdpowiedzA Honda potrafi tak? https://www.youtube.com/watch?v=dcuxcZxl2BM Zresztą jaką limuzynę miała Honda w 2-giej lat 90? Legend? Nie dorasta 7er do pięt. Miałem przyjemność przejechać się czarnym E38 5.0 V12 (ten sam silnik co w alpinie, tylko rozwiercony do 6L) w longu i powiem wam, że bajka :) Samochód robi naprawdę niesamowite wrażenie. Wyposażenie: TV, Navi, telefon, el regulowane siedzenia z TYŁU, pompowanie lędźwi a to wszystko w 1996r. Ta alpina też jest w longu :)
OdpowiedzPowiedzmy, że samochód tej klasy dostałby ten jakże cudowny silnik hondy. Mała pojemność, niebotyczna moc. Już widzę, pana prezesa, który kręci samochód do 6tys. żeby wyprzedzić... Przy takiej V12 automat nawet biegu nie zrzuci i łykniesz niejedną japońską wyścigówkę. Nie mam nic przeciwko japońcom, ale nie lubię takich ignorantów, którzy widzą wszystko z jednej perspektywy...
OdpowiedzWedług tego co wyczytałem ten model ważył 2010kg. Przy takiej wadze ma świetne przyspieszenie do setki.
Odpowiedzcudowna
Odpowiedzmożna skomentować to tylko tak...: przeboska Chcę ją :D A tak na serio to e38 nie ma oddania w żadnym innym modelu. Nawet Obecne 7 er nie ma w sobie tego czegoś a już na pewno nie ma v/vr6'tki pod maską w topowym modelu gdyż było by to coś ala ferrari czyli kosiarko turbina a to ma być czołg o mocy wystarczającej by zostawić w tyle 90% samochodów a przy tym nie brzmieć jak odrzutowiec spalać 2 litry na milion km. ale skoro ktoś tego nie rozumie (kilka pierwszych komentarzy) to niech dalej śmiga v-tekiem 1.6 biturbo z miliardem krów pod maską i uważa, że ma wygodne, ciche i dające niewyobrażalne emocje auto czy to przy 20km/h płynąc jak lulka po jedwabiu czy 350km/h mając poczucie stabilności i wręcz czuć się jak w domu przed tv.
OdpowiedzCiekawostką jest to, że Alpina oznaczyła symbolem B12 nie tylko serie 7, ale i 8. Ogólnie, to znalazłem jedną należącą do Polaka, która wyszła jako 5 z fabryki. Na pw mogę podać link, bo nie chcę robić reklamy.
OdpowiedzPewnie B12 bo ma 12 cylindrów, oznaczenie dotyczy sie pewnie silnika, e31 ma te same V12. A poza tym piękna jest, chciałbym...:)
OdpowiedzRGL@ e38 ma silnik 5.4l oraz 5.7L (tylko jako Alpina) natomiast nie ma 5.0.
Odpowiedzracja, mój błąd :) zasugerowałem się oznaczeniem "na klapie" :) tak samo jak 4.0 ma pojemności 4,4 nawet w innych modelach (np e39) niektóre silniki były oznaczane jak 2.0 a miały 2.2 pojemności Ale e38 Alpina miała tak jak mówisz 5.7 i 6.0 odsyłam do strony: http://www.alpina-automobiles.com/en/models-alpina/historic-models/bmw-7-series/e38.html pozdro!
Odpowiedz