Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Audi nie jest legendą rajdów.

Prawdziwa legenda jest na zdjęciu. Najbardziej utytułowany samochód rajdowy wszechczasów.Audi? Audi zdobyło raptem dwa tytuły RMŚ będąc JEDYNYM autem czteronapędowym w stawce, a w jednym sezonie dostało ostre cięgi od tylnonapędowej Lancii 037.Rozumiem, że komuś się może Audi Quattro podobać, mnie sie podoba również, ale przekłamywania faktów nie lubię.
by ~rallyfan
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Roborak
2 2

Ah! Uwielbiam te kształty! Bez wątpienia to najpiękniejsze auto rajdowe w historii. Jednocześnie kańciaste, ale smukłe. Takie powinny być Lancie, a nie jakieś dzisiejsze babskie wozidełka. I jeszcze ta wspaniała melodyjna nazwa: Lancia Delta Integrale. Cudo!

Odpowiedz
avatar jezyk147
0 2

To tak jakbyś powiedział, że tylko Lancia Delta jest legendą. A co z takimi autami jak: Subaru Impreza WRX Mitsubishi Lancer EVO Lancia Stratos i wiele innych.

Odpowiedz
avatar lenardzik6
-1 1

zgadzam się z język147 !!!

Odpowiedz
avatar polak
0 0

Ani Impreza, ani Evo nie osiągnęły niczego spektakularnego. Evo – 1 tytuł MŚ konstruktorów, 4 MŚ kierowców, razem 5 Impreza – 3+3, razem 6 Delta – 6 (pod rząd) + 4, razem 10. Komentarze chyba zbędne.

Odpowiedz
avatar AlsonV8
-1 1

no i co z tego ? a chodzby Colin ? był tylko raz mistrzem swiata i jest uwazany za legende rajdow... wiec to nie ma znaczenia kto ile razy wygrał.. pozatym Audi jest legenda bo zmienił rajdy na stałe.. przeciez Audi S1 to był pierwszy czeterolap w rajdach wiec sory.. nalezy mu sie tytuł legendy za to ze wprowadził naped na wszystkie koła do rajdow tyle w temacie

Odpowiedz
avatar polak
-1 1

AlsonV8: Nie bredź. Audi coś zmieniło? A co? Nic szczególnego z nim się nie wiąże, było bardzo słabym autem, które wygrywało tylko z autami tylnonapędowymi, bo w momencie gdy pojawiły się inne auta AWD, to przestało się liczyć jako przeciwnik i jeździło wyłącznie ogony jako zapełniacz stawki. A powiedzieć, że było pierwszym autem AWD w rajdach może tylko kompletny laik. Dużo wczesniej na trasach rajdowych pojawiły się np. Subaru Leone i Range Rover, Leone było pierwszym autem rajdowym z napędem na 4 koła, nie żadne Audi.

Odpowiedz
avatar jezyk147
0 0

Audi S1 to najmocniejszy samochód rajdowy w historii. Osiągał moc ponad 500km. Nigdy nie było mocniejszego samochodu. Więc nie pisz, że było słabym autem. Był tak mocny i jednocześnie tak dobry i niebezpieczny, że po paru latach zabroniono jeżdżenia nim w rajdach.

Odpowiedz
avatar Kuba
1 1

Nie zabroniono jazdy nim, a wycofano całą Grupę B w której jeździły same takie maszyny, w tym Peugot 205 (450km), Lancia Delta S4 (250km), Renault 5 (350km), MG Metro (400km) oraz wyżej wymienione Audi Quattro S1. I wycofano tą klasę samochodów a nie konkretnie Audi S1! Te samochody mimo iż były niesamowite były strasznie niebezpieczne, w grupie B aż roiło się od wypadków śmiertelnych!

Odpowiedz
avatar polak
-1 1

@jezyk. Pomyliło ci się z Deltą S4 - to w niej zginął Toivonen i to Delta była najmocniejszym i najszybszym autem rajdowym w historii. 600KM, 2.3 do setki na szutrze i czas okrążenia na torze Estoril, który pozwoliłby Toivonenowi wystartować z 6 miejsca w wyścigu F1, który się tam odbył 2 tygodnie później. Audi było mocne, ale długie, bardzo podsterowne i kiepsko prowadzące się, do tego bardzo awaryjne.

Odpowiedz
avatar konto usunięte
0 0

każdy samochód w sobie jest legendą rajdów chociaż by polonez strator Bublewicza czy Fiat monte carlo.Ale przyznać trzeba ze Lancia jest w TOP 5 legendy rajdów gdzie audi jest może w top 15.

Odpowiedz
avatar Kuba
0 0

Jeżeli by patrzeć na ilość tytułów to zobaczcie teraz na Citroena i Xsare i C4 i DS3. Z rajdówych wozów najbardziej lubię chyba Lancie 037, jest wspaniała a i Quattro ale nie S1 a to pierwsze bez dokładek.

Odpowiedz
avatar AlsonV8
0 0

był pierwszy w rajdach.. ktos słyszał o roverze czy subaru wtedy ? to była pierwsza prawdziwa rajdowa konstrukcja ktora pokazała własnie zalety tego napedu.. pozatym czemu dopiero po tym jak Audi S1 wypusiło nagle wszystkie teamy sie na czteronapedowki przerzuciły a nie wczesniej ?

Odpowiedz
avatar polak
-1 1

Bo wszyscy zaczęli pracować nad napędem 4x4 po tym jak w Rajdzie Safari w 1980 roku o mało co nie wygrało w pełni seryjne Subaru Leone z silnikiem 1.6 o mocy bodajże 85KM. Dopiero po awarii Japończycy stracili masę czasu i zostali gdzieś w środku stawki.

Odpowiedz
avatar Kuba
0 0

Może i audi wprowadziło napęd na cztery koła, ale mimo wszystko przeciwnicy potem lepiej to wykorzystali niż samo Audi. Myślę że nie ma co porównywać S1 do zwykłej delty integrale! S1 startowało w grupie B i odpowiednikiem dla niego jest Lancia Delta S4 która była milion razy lepsza!

Odpowiedz
avatar AlsonV8
0 0

no racja delta to A grupa czyli imprezy miśki i celiki były jej rywalami : )

Odpowiedz
avatar konto usunięte
0 0

może to głupie ale mój ulubiony samochód rajdowy to peugeot 205.Według mnie te auto zrobiło dużo startowało chyba wszedzie

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 maja 2012 o 21:48

Udostępnij