Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

WLEPKA- silniki JZ

Seria JZ:1JZ-GE:Rodzaj paliwa/zasilanie: BenzynowyLiczba cyl./zawory: R6/24Pojemność skok.: 2492cm3Napęd rozrządu: pasekMoc max: 180KMMoment obrotowy: 255Nm1JZ-GTERodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy turboLiczba cyl./zawory: R6/24Pojemność skok.: 2492cm3Napęd rozrządu: pasekMoc max: 280KMMoment obrotowy: 378Nm2JZ-GERodzaj paliwa/zasilanie: BenzynowyLiczba cyl./zawory: R6/24Pojemność skok.: 2997cm3Napęd rozrządu: pasekMoc max: 220KMMoment obrotowy: 294Nm2JZ-GTERodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy turboLiczba cyl./zawory: R6/24Pojemność skok.: 2997cm3Napęd rozrządu: pasekMoc max: 330KMMoment obrotowy: 441NmTę serię silników zna każdy fan tuningu i każdy, kto oglądał „Szybkich i wściekłych". Jednostki serii JZ to silniki benzynowe o sześciu cylindrach w rzędzie i pojemności 2,5 litra (1JZ) lub 3,0 l (2JZ). Seria JZ zadebiutowała w roku 1990 wraz z silnikiem 1JZ-GE łączonym ze skrzynią automatyczną. Silnik 1JZ występował wyłącznie na rynku japońskim, napędzając takie modele jak Supra JZA70 (trzecia generacja), Chaser/Cresta czy Crown. Początkowo dostępny tylko w wersji wolnossącej, szybko doczekał się także odmiany twin turbo (dwie turbosprężarki działające sekwencyjnie), a w Suprze można było zamówić go z manualną skrzynią biegów. Pierwotny 1JZ-GTE osiągał moc 280 KM i moment obrotowy 363 Nm, co jak na początek lat 90. było wartością zawrotną. Niestety, w początkowych wersjach stosowano ceramiczne koło turbiny, co okazało się kiepskim pomysłem. Koło pękało, a elementy turbiny niszczyły silnik.Trzylitrowy 2JZ-GE/GTE z 1992 r. zadebiutował w dużym sedanie Aristo (Lexus GS), ale znamy go przede wszystkim z Supry JZA80, gdzie w wersji turbodoładowanej już fabrycznie osiągała moc 330 KM. A co dopiero, gdy do takiego silnika dobrali się tunerzy...
by PROmil
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
Udostępnij