Napęd Syncro Montowany w VW i nie tylko
Napęd 4x4 stosowany przez firmę Volkswagen o nazwie syncro był bardzo dobrze zakamuflowany, otóż samochód taki różnił się od pojazdów z napędem na przednią oś jedynie umieszczonym z tyłu pojazdu napisem "syncro". W rozwiązaniu tym skrzynia biegów została wyposażona w dodatkową przekładnie stożkową, moment poprzez wał przekazywany jest do sprzęgła lepkościowego, a stamtąd trafia do mechanizmu różnicowego osi tylnej. Sprzęgło lepkościowe znalazło zastosowanie także w stosunkowo nowym samochodzie, bo przecież w 2004 roku przedstawiono Fiata Pandę z napędem na cztery koła. Jak na tej klasy samochód jest to rozwiązanie wystarczające, jednak jak sami widzimy więcej było krzyku wokół tych 4x4 niż to wszystko jest warte, bardziej chodzi tutaj o działania marketingowe Fiata i tendencje rozwoju w motoryzacji.Również zastosowano podobną technologię w Honda Civic Shuttle 4WD gdzie napęd był stały bądź w niektórych egzemplarzach był załączany za pomocą guzika na kokpicie
by
gonzo10
dzięki kolego :)
Odpowiedzczyli to tak naprawde to nie 4x4 tylko 2+2 tak ?;)
Odpowiedzw Hondzie nie był załączany za pomocą guzika ( chyba że o czymś nie wiem ) . A tak poza tym czemu wydech jest na czerwono ?
OdpowiedzPonieważ od miejsca, w który zaczyna się czerwony kolor wydech jest inny niż w Golfie z napędem tylko na przód.
Odpowiedztaki napęd był montowany w VW GOLF III
Odpowiedzi w T4
OdpowiedzT3 też miało taki napęd ;) jak również paski B3
OdpowiedzMarian w Hondach Shuttle 4WD była możliwość zamówienia albo stałego napędu 4x4 bądź sterowanego za pomocą przycisku w kokpicie
Odpowiedza w shuttle nie było jak w CR-V lub HR-V że były sprzęgła w tylnym dyfrze i 2 pompy ( 1 od tyłu i 1 od przodu ) i jeśli ciśnienia się w nich różniły to się tył załącza ? A jeśli już jesteśmy przy napędzie na 4 koła to jakie są wady i zalety jazdy bez dyferencjału między osiowego ( czy jakoś tak ) ?
Odpowiedz