Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Napęd AWD co się pod nim kryje

Napęd AWD co się pod nim kryje – Kolejny pod lupę idzie napęd na cztery koła (AWD, z ang. All Wheel Drive)
Jest to napęd na wszystkie osie pojazdu, ale istnieją dwa rodzaje takiego napędu.  W pojazdach dwuosiowych napęd AWD może mieć dynamiczny podział mocy napędu na poszczególne osie włącznie z całkowitym umieszczeniem mocy na jednej konkretnej osi.

Napęd 4×4 ma natomiast stały rozkład siły na wszystkie 4 koła. Użycie napędu 4WD może się w pewnych wypadkach nie opłacać, gdyż zwiększa on zapotrzebowanie na paliwo. Dlatego w małych oszczędnych autach stosuje się napęd tylko na jedną oś (zazwyczaj przednią). Samochody z napędem na wszystkie koła posiadają olbrzymi potencjał przyczepności. Na suchym asfalcie radzą sobie one porównywalnie do samochodów z napędem tylnym – z tą jednak różnicą, że nie wymagają od kierowcy tak dużych umiejętności co te drugie – o tyle w przypadku złych warunków drogowych takich jak: deszcz, śnieg, błoto, piasek nie mają sobie równych. W ich przypadku moc dzielona jest pomiędzy poszczególnymi kołami tak, aby zminimalizować ich uślizg, a więc w złych warunkach atmosferycznych auta te prowadzą się nieporównywalnie lepiej niż samochody FWD i RWD.
Kolejny pod lupę idzie napęd na cztery koła (AWD, z ang. All Wheel Drive)Jest to napęd na wszystkie osie pojazdu, ale istnieją dwa rodzaje takiego napędu. W pojazdach dwuosiowych napęd AWD może mieć dynamiczny podział mocy napędu na poszczególne osie włącznie z całkowitym umieszczeniem mocy na jednej konkretnej osi.Napęd 4×4 ma natomiast stały rozkład siły na wszystkie 4 koła. Użycie napędu 4WD może się w pewnych wypadkach nie opłacać, gdyż zwiększa on zapotrzebowanie na paliwo. Dlatego w małych oszczędnych autach stosuje się napęd tylko na jedną oś (zazwyczaj przednią). Samochody z napędem na wszystkie koła posiadają olbrzymi potencjał przyczepności. Na suchym asfalcie radzą sobie one porównywalnie do samochodów z napędem tylnym – z tą jednak różnicą, że nie wymagają od kierowcy tak dużych umiejętności co te drugie – o tyle w przypadku złych warunków drogowych takich jak: deszcz, śnieg, błoto, piasek nie mają sobie równych. W ich przypadku moc dzielona jest pomiędzy poszczególnymi kołami tak, aby zminimalizować ich uślizg, a więc w złych warunkach atmosferycznych auta te prowadzą się nieporównywalnie lepiej niż samochody FWD i RWD.
by gonzo10
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar elvis9727
0 0

napisz coś na temat napędu Syncro

Odpowiedz
avatar misza
0 0

nie zgodzę się z tym, że żeby dobrze prowadzić awd nie trzeba mieć tak dużo umiejętności jak przy rwd. dzień w dzień jeżdżę: w pracy Sprinterem (rwd), po pracy Imprezą (awd). Sprinter jest dużo bardziej przewidywalny, jak zresztą większośc rwd. natomiast Subarka potrafi zaskoczyć, zwłaszcza o tej porze roku. wystarczy łacha śniegu na pół pasa na zakręcie i już jedna strona traci przyczepność, co powoduje nagły poślizg auta. potrzeba refleksu i umiejętności żeby auto z poślizgu bezpiecznie wyprowadzić (ewentualnie poślizg utrzymać i kontrolować ;) ), nie narażając siebie ani innych.

Odpowiedz
Udostępnij