Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

MS Podhale

Masowiec należący do PŻM. Długość 190m, szerokość 28,5m i zanurzenie 10,4m. Jego nośność wynosi 38056 ton. Prędkość maksymalna 14 węzłów. Rok budowy - 2005 w chińskiej stoczni Xingang - Tianjin. Napędzany jest dwusuwowym, wysokoprężnym silnikiem Diesla typu Sulzer 6RTA48T-B
by Alano650
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Sarge
0 0

Dwusuw? W takim czymś?! Toż to już ze względu na rozmiary pali jak smok a do tego paliwożerność dwusuwów...

Odpowiedz
avatar Alano650
2 2

Silnik dwusuwowy jest łatwiejszy w obsłudze. Taki silnik musi przeżyć statek, gdyż praktycznie nie ma możliwości jego wymiany. Silniki muszą przetrwać kilkadziesiąt lat. W dodatku te silniki pracują na paliwie ciężkim czyli mazucie, a nie na paliwie lekkim jakim jest zwykły olej napędowy. Silniki czterosuwowe pracują tylko na małych statkach czy kutrach.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 lutego 2013 o 23:32

avatar Alano650
0 0

Na statkach stosuje się wiele urządzeń dzięki którym spalanie jest coraz niższe. Silniki te mają także znacznie większą sprawność niż silniki w samochodach czy silniki odrzutowe, dlatego nie jest wcale aż tak źle ze spalaniem :)

Odpowiedz
Udostępnij