Trochę wiedzy o silnikach ze zmiennymi fazami rozrządu
Zmienne Fazy Rozrządu jest to nazwa systemów, których zadaniem jest przestawienie faz rozrządu, a więc momentów otwarcia lub zamknięcia zaworów w zależności od obciążenia jednostki napędowej oraz jej prędkości obrotowej. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod zwiększenia osiągów bez doładowania, a z zachowaniem ekonomiki zużycia paliwa. Przykładowo silnik VTEC Hondy o pojemności skokowej 1,6 l rozwija moc maksymalną 160 KM, podczas gdy w wersji z konwencjonalnym rozrządem ma moc 125 KM. Jednak silniki te różnią się nie tylko mocą, ale i charakterystyką pracy. Jednostka ze zmiennymi fazami rozrządu jest przygotowana do pracy z wyższymi obrotami, ale i w niskim zakresie obrotów zachowa elastyczność.Zasadza działania http://www.civic4g.pl/portal/images/stories/main/vtec/vtec_111.gif
by
Leon159
Jak już coś dodajesz to: 1. 1.6 160 w civicu jest na 2 wałkach i jest to vtec, true 2. 1.6 125km jest na 1 wałku i też jest to vtec 3. jak już wstawiasz jakieś zdjęcie i opisujesz vitka, to lepiej dodaj jakieś zdjęcie, które będzie do tego pasować, a nie wieś crx-a =/
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 lutego 2013 o 12:16
Cieszę się, że moje materiały dały Wam inspirację :) Nie każdy jest idealny, podpowiedzi (o ile prawdziwe) warto edytować i uzupełniać. Postaram się dorwać jakiegoś VTECa w przekroju i wstawić tam fotkę.
Odpowiedznie tylko vtec... w bmw też to lota ;D
OdpowiedzJednak VTEC to pierwszy system zmiennych faz, dający zdecydowanie najlepszego kopa. A co do samego tekstu to mam wrażenie że autor sam za bardzo nie rozumie o czym pisze.
Odpowiedzmatiqq poza bmw jeszcze można dodać w nissanie neo vvl, w mitsubishi mivec.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 lutego 2013 o 16:44
Pierwszy koncern który zastosował zmienne fazy, to była Alfa romeo Spider, ale honda wprowadziła seryjnie jako pierwsza na rynek zmienne fazy w autach.
Odpowiedz