Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Wastegate

Nie każdy wie, a na pewno wiedzieć by chciał!Zasada działania WastegateWastegate jest to zawór montowany po gorącej stronie turbiny, który kontroluje ciśnienie doładowania. Bez zaworu wastegate turbo kręciłoby się coraz szybciej i szybciej i szybciej… aż do momentu uszkodzenia silnika lub samej turbiny.Gdy ciśnienie w dolocie osiągnie odpowiednią wartość wastegate otwiera się i nadmiar spalin kierowany jest do wydechu z pominięciem turbiny. Pozwala to utrzymać odpowiednie ciśnienie doładowania.Wszystkie turbodoładowane samochody muszą posiadać wastegate. W cywilnych samochodach wastegate jest przeważnie integralną częścią turbo – jest w nie po prostu wbudowany. W samochodach po tuningu wastegate może być oddzielnym zewnętrznym urządzeniem.Jak Was zainteresuje, wstawię następną "wiedzę"
by DaN0
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Logit3ch
28 30

jak masz dawać take rzeczy to czekam na więcej :)

Odpowiedz
avatar attck3
1 1

ja również :)

Odpowiedz
avatar Kaspero
0 6

pssssssssssssssssssssssssssst Lubie to :D

Odpowiedz
avatar Marian
4 4

To nie syczy ( znaczy nie aż tak głośno ) to o czym myślicz to blow off. a co do wastegate to ładnie brzymi tzw screamer czyli ciśnienie nie idzie do wydechu tylko rurką do atmosfery

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lutego 2013 o 10:54

avatar elvis9727
7 7

można dużo się dowiedzieć. Wiedziałem ze w turbinie jest zawór, ale nie wiedziałem do czego służy. Teraz już wiem. Dzięki za wyjaśnienie kolego i czekam na więcej, bo jestem głodny motoryzacyjnej wiedzy ;)

Odpowiedz
avatar lysyddz
2 2

prosimy o więcej :D

Odpowiedz
avatar beny
0 0

pewnie, dawaj więcej ! :) chętnie poczytam :)

Odpowiedz
avatar DaN0
0 0

Dzięki, to akurat sam dopisałem... :P każdy może się pomylić, ale nie każdemu może się zdarzyć :P

Odpowiedz
avatar grzesio1703
0 0

czekam z niecierpliwością :) za każda wiedze masz odemnie ,,moc,, :)

Odpowiedz
avatar damianoooo
0 0

Bardzo dobry pomysł!!!

Odpowiedz
avatar wenek17
0 0

też poczytam moze dowiem się czegoś nowego albo przypomnie się to czego się zapomniało;)

Odpowiedz
avatar gelomeloman
-2 4

Czytam te teksty i można płakać z waszej wiedzy. Westegate - owszem reguluje ciśnienie na stronie dolotowej ale MUSI upuszczać spaliny bokiem do wydechu bo silnik przy pełnej mocy może się "dusić" własnymi spalinami bo spaliny nie popłyną szybciej niż prędkość dźwięku nawet jak zwiekszysz ciśnienie dolotu. A blowwoff (w grupie VW to zawór DV) jest po to żeby w momencie gwałtownego zamknięcia przepustnicy fala powietrza nie waliła w przepustnicę a odbita nie wyhamowywała turbo - stąd jak ktoś założy gwizdek to jest ten bajeczny świst. BTW - ciekawi mnie jak opiszesz turbnię ze zmienną geometrią

Odpowiedz

Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 lutego 2013 o 20:47

avatar DaN0
0 0

"MUSI upuszczać spaliny bokiem do wydechu" - "Gdy ciśnienie w dolocie osiągnie odpowiednią wartość wastegate otwiera się i nadmiar spalin kierowany jest do wydechu z pominięciem turbiny". O Blowoffie już mnie poprawiono jasnowidzu (właśnie przygotowywałem się do opisania turbiny ze zmienną geometrią, ale nie wszystko na raz). Szkoda, że nie każdy czyta ze zrozumieniem...

Odpowiedz
Udostępnij