Wastegate
Nie każdy wie, a na pewno wiedzieć by chciał!Zasada działania WastegateWastegate jest to zawór montowany po gorącej stronie turbiny, który kontroluje ciśnienie doładowania. Bez zaworu wastegate turbo kręciłoby się coraz szybciej i szybciej i szybciej… aż do momentu uszkodzenia silnika lub samej turbiny.Gdy ciśnienie w dolocie osiągnie odpowiednią wartość wastegate otwiera się i nadmiar spalin kierowany jest do wydechu z pominięciem turbiny. Pozwala to utrzymać odpowiednie ciśnienie doładowania.Wszystkie turbodoładowane samochody muszą posiadać wastegate. W cywilnych samochodach wastegate jest przeważnie integralną częścią turbo – jest w nie po prostu wbudowany. W samochodach po tuningu wastegate może być oddzielnym zewnętrznym urządzeniem.Jak Was zainteresuje, wstawię następną "wiedzę"
by
DaN0
jak masz dawać take rzeczy to czekam na więcej :)
Odpowiedzja również :)
Odpowiedzpssssssssssssssssssssssssssst Lubie to :D
OdpowiedzTo nie syczy ( znaczy nie aż tak głośno ) to o czym myślicz to blow off. a co do wastegate to ładnie brzymi tzw screamer czyli ciśnienie nie idzie do wydechu tylko rurką do atmosfery
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lutego 2013 o 10:54
można dużo się dowiedzieć. Wiedziałem ze w turbinie jest zawór, ale nie wiedziałem do czego służy. Teraz już wiem. Dzięki za wyjaśnienie kolego i czekam na więcej, bo jestem głodny motoryzacyjnej wiedzy ;)
Odpowiedzprosimy o więcej :D
Odpowiedzpewnie, dawaj więcej ! :) chętnie poczytam :)
OdpowiedzWastegate to nie to sano co Blow off. Blow off reguluje ciśnienie doładowania przez upuszczanie nadciśnienia zza sprężarki, więcej na http://autokult.pl/2011/02/17/wg-bov-dv-zawory-regulujace-cisnienie-w-ukladach-z-turbosprezarka
OdpowiedzDzięki, to akurat sam dopisałem... :P każdy może się pomylić, ale nie każdemu może się zdarzyć :P
Odpowiedzczekam z niecierpliwością :) za każda wiedze masz odemnie ,,moc,, :)
OdpowiedzBardzo dobry pomysł!!!
Odpowiedzteż poczytam moze dowiem się czegoś nowego albo przypomnie się to czego się zapomniało;)
OdpowiedzCzytam te teksty i można płakać z waszej wiedzy. Westegate - owszem reguluje ciśnienie na stronie dolotowej ale MUSI upuszczać spaliny bokiem do wydechu bo silnik przy pełnej mocy może się "dusić" własnymi spalinami bo spaliny nie popłyną szybciej niż prędkość dźwięku nawet jak zwiekszysz ciśnienie dolotu. A blowwoff (w grupie VW to zawór DV) jest po to żeby w momencie gwałtownego zamknięcia przepustnicy fala powietrza nie waliła w przepustnicę a odbita nie wyhamowywała turbo - stąd jak ktoś założy gwizdek to jest ten bajeczny świst. BTW - ciekawi mnie jak opiszesz turbnię ze zmienną geometrią
OdpowiedzZmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 lutego 2013 o 20:47
"MUSI upuszczać spaliny bokiem do wydechu" - "Gdy ciśnienie w dolocie osiągnie odpowiednią wartość wastegate otwiera się i nadmiar spalin kierowany jest do wydechu z pominięciem turbiny". O Blowoffie już mnie poprawiono jasnowidzu (właśnie przygotowywałem się do opisania turbiny ze zmienną geometrią, ale nie wszystko na raz). Szkoda, że nie każdy czyta ze zrozumieniem...
Odpowiedz