Escort 1700t
Po wprowadzeniu modelu Escort Mk3 w 1980 roku, Ford Motorsport podjął się rozwoju tylno napędowego samochodu z turbodoładowanym silnikiem, który mógłby startować w rajdach Grupy B. Opracowywany pojazd otrzymał nazwę Escort RS 1700T. Nad rozwojem tego projektu opiekę sprawował John Wheeler. Standardowy Escort Mk3 został przebudowany pod silnik turbo Transaxle (układ transaxle – skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym). W 1982 roku powyższy projekt powinien zostać homologowany do Grupy B, jednakże został on odstawiony na rzecz nowego projektu pod nazwą RS 200. Zdecydowano, że w nowym samochodzie bezwzględnie należy zamontować napęd na cztery koła, co pomoże nawiązać walkę z dominującymi w grupie modelami takimi jak Audi Quattro.Większość z wyprodukowanych 18 sztuk została rozbita, jednak kilka prototypów z dopuszczeniem do ruchu ulicznego istnieje do dzisiaj. Natomiast większość z wyprodukowanych silników w celu homologacji posłużyła w późniejszym okresie przy budowie RS 200.Nadwozie: CoupeMotorLiczba i rodzaj cylindrów: R4Ładowanie TurboPojemność skokowa (cm ³): 1700Moc (w KM): 160(wersja drogowa) – ~300(wersja rajdowa)Felgi i oponyPrzód: 230/45 VR16Tył: 275/40 VR16Masa własna (ISO, w kg): 900Produkcja: 1981
by
FordBoy
Ty podajesz dane SILNIKA... a MOTOR ma dwa kółka... 0_o
OdpowiedzmotoCYKL ma dwa kółka, a motor to silnik kolego :)
Odpowiedzsilnik to silnik, motocykl to motocykl, a motor to potoczna nazwa dla obu :p
Odpowiedz