znalazł sie znawca Honde mozna krecić wysoko i od tego sa a wiadomo ze kazde seryjne auto bedzie brało olej jak bedzie sie je krecić po to sie tuninguje silnik tylko ze Vw nie zakrecisz połowy tego co Honda może
Golf 3 1110 kg 2.0 l poj 115 KM 10,1 do 100km/h
Civic 5 coupe 1060 kg 1,6 l poj 125 KM 8,7 s do 100 km/h
masz racje 50 kg w masie robi taka robote znawco. Specjalnie wybrałem te 2 auta bo są z tych samych lat
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 stycznia 2013 o 9:42
To jak taki znawca jesteś to dlaczego specjalnie dałeś civica 1.6 i mocniejszego od golfa skoro powyżej twierdzi ze 1.3 go wciągnie ? Postaw koło siebie silniki o podobnych konstrukcjach czyli civica 1.6 125PS i Golfa 2.0 16v o mocy 150PS i zobaczymy. Nie porównuj jednostki 8v z 16v. a 50kg przy mocach takich to jest bardzo dużo.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
14 stycznia 2013 o 10:32
Ziomusiu napisałeś : "No i co z tego, że może się kręcić wysoko ?
Mała pojemność, duża moc a momentu obrotowego zero... "
Masz różnice 0,4 l w pojemności i jeszcze próbujesz usprawiedliwić golfa ? Jak chcesz porównywać coś do 2.0 16V to porównaj do civica VTI gdzie masz z 1.6 160 KM. A jak chcesz porównać szczyt możliwości seryjnego silnika 2.0 l NA to do usług jest Honda s2000 czyli 240 KM. VW żeby tak jechał jak s2000 musi mieć 3 litry i turbo popychane przez kompresor
Jednak brzmi jak porównanie. A co do samych silników - nie jestem ani po stronie VAG ani Hondy. Z czysto fizycznego punktu widzenia prędkość obrotowa silnika jest wprost proporcjonalna do jego mocy, więc tu pojawia się plus dla Hondy. Ale wysoko obrotowy silnik nie jest bez wad, ma wysoko moment, przez co traci na walorach użytkowych i elastyczności, a przecież takich aut jak Golf i Civic z lat 90-tych nie kupuje się dla mocy czy do wyścigów. Oczywiście wyjątek stanowią topowe wersje, więc na chłodno sobie je porównajcie.
PS. zgadzam się z VWfrymarem - silników z 4 i 2 zaworami na cylinder nie ma co porównywać pod względem mocy.
To że Honda ma silniki wysokoobrotowe wcale nie znaczy że jedzie tylko na wysokich obrotach. Wystarczy pooglądać wykresy z hamowni zdrowych silników. VTEC to genialny wynalazek pozwalający albo jeździć oszczędnie albo bardzo zdrowo przycisnąć. Zresztą cała dyskusja zaczęła się od porównania mas i wracając do tego udowodniłem że fryman nie ma racji. A co do 4 czy 2 zaworów na cylinder to też pisałem o porównaniu GTI do VTI gdzie przewaga pojemności nadal jest po stronie golfa
Civic 1.6 125km 1060kg = 1km/8.48kg
Golf 2.0 115km 1110kg = 1km/9.65kg
Więc sam sobie udowodniłeś że masa ma znaczenie !
Sam podałeś czasy przyśpieszenia do 100km/h wiec mi nie mów ze 10 koni w civicu więcej i 50kg mniej wagi nie robi różnicy ;/
A z resztą nie ma co się sprzeczać, każdy będzie bronił "swojej" marki itd... Każdy samochód ma swoje wady i zalety więc każdy wybrał to co mu najbardziej pasuje. Koniec dyskusji
Fryman czym Ty myślisz ? serio bo nie wiem. To chyba jasne że masa ma znaczenie ale chciałem Ci pokazać że nie ma znowu nie wiadomo jakiej przepaści. 50 kg różnicy, więc jeśli do Hondy wsadziłby 2 worki cementu to już by przegrała z tym golfem ? Denerwuje mnie ludzkie głupie stereotypowe gadanie "honda jedzie bo jest lekka". I co z tego że ma 10 KM więcej skoro twierdzisz że momentu obrotowego ma zero.
W tym powiedzeniu chodziło mi o to, że ma stosunkowo niski moment do mocy... A jeśli nie wiesz to moment jest potrzeny przede wszystkim tylko do dobrego startu, później w większości decyduje już moc.
ja mam lanosa i do 7tys. go dam rady pociągnąć ale co z tego jak go porównałem z Fokusem który kręci ci się do 4 i ma o 15km mniej to nie miałem szans powyżej 120km/h do 100km/h to wygrałem... i tak turbo klepak to jest moc bo moment obrotowy daje faktyczną siłę samochodu a wiec i przyspieszenie (pierwsza zasada termodynamiki:)).
Co z tego, że się tak kręci jak pali oleju więcej niż benzyny :D HONDA-silnik dwusuwowy ;P I Love VW :D
OdpowiedzChyba ,,WIEŚWAGEN''...:-) Odp się od HONDY...
Odpowiedzjeb*** wiesvagen
Odpowiedzznalazł sie znawca Honde mozna krecić wysoko i od tego sa a wiadomo ze kazde seryjne auto bedzie brało olej jak bedzie sie je krecić po to sie tuninguje silnik tylko ze Vw nie zakrecisz połowy tego co Honda może
OdpowiedzO czym Ty mówisz? Z twojej wypowiedzi wynika, że po to się tuninguje auto, żeby brało olej...
OdpowiedzNo i co z tego, że może się kręcić wysoko ? Mała pojemność, duża moc a momentu obrotowego zero...
Odpowiedzprzystaw na 1/4 swojego golfa czy tam jakies vento z civic 1.3 ;) w dup** bd miał twój moment obrotowy. pzdr
OdpowiedzPorownaj znawco masy pojazdow
OdpowiedzGolf 3 1110 kg 2.0 l poj 115 KM 10,1 do 100km/h Civic 5 coupe 1060 kg 1,6 l poj 125 KM 8,7 s do 100 km/h masz racje 50 kg w masie robi taka robote znawco. Specjalnie wybrałem te 2 auta bo są z tych samych lat
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 stycznia 2013 o 9:42
To jak taki znawca jesteś to dlaczego specjalnie dałeś civica 1.6 i mocniejszego od golfa skoro powyżej twierdzi ze 1.3 go wciągnie ? Postaw koło siebie silniki o podobnych konstrukcjach czyli civica 1.6 125PS i Golfa 2.0 16v o mocy 150PS i zobaczymy. Nie porównuj jednostki 8v z 16v. a 50kg przy mocach takich to jest bardzo dużo.
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 stycznia 2013 o 10:32
Ziomusiu napisałeś : "No i co z tego, że może się kręcić wysoko ? Mała pojemność, duża moc a momentu obrotowego zero... " Masz różnice 0,4 l w pojemności i jeszcze próbujesz usprawiedliwić golfa ? Jak chcesz porównywać coś do 2.0 16V to porównaj do civica VTI gdzie masz z 1.6 160 KM. A jak chcesz porównać szczyt możliwości seryjnego silnika 2.0 l NA to do usług jest Honda s2000 czyli 240 KM. VW żeby tak jechał jak s2000 musi mieć 3 litry i turbo popychane przez kompresor
OdpowiedzNie to żebym się znał, ale S2000 i Golf to chyba nie ta sama klasa aut
Odpowiedza czy napisałem żeby ją porównać do golfa ? chodziło mi o samą technologie silników
OdpowiedzJednak brzmi jak porównanie. A co do samych silników - nie jestem ani po stronie VAG ani Hondy. Z czysto fizycznego punktu widzenia prędkość obrotowa silnika jest wprost proporcjonalna do jego mocy, więc tu pojawia się plus dla Hondy. Ale wysoko obrotowy silnik nie jest bez wad, ma wysoko moment, przez co traci na walorach użytkowych i elastyczności, a przecież takich aut jak Golf i Civic z lat 90-tych nie kupuje się dla mocy czy do wyścigów. Oczywiście wyjątek stanowią topowe wersje, więc na chłodno sobie je porównajcie. PS. zgadzam się z VWfrymarem - silników z 4 i 2 zaworami na cylinder nie ma co porównywać pod względem mocy.
OdpowiedzTo że Honda ma silniki wysokoobrotowe wcale nie znaczy że jedzie tylko na wysokich obrotach. Wystarczy pooglądać wykresy z hamowni zdrowych silników. VTEC to genialny wynalazek pozwalający albo jeździć oszczędnie albo bardzo zdrowo przycisnąć. Zresztą cała dyskusja zaczęła się od porównania mas i wracając do tego udowodniłem że fryman nie ma racji. A co do 4 czy 2 zaworów na cylinder to też pisałem o porównaniu GTI do VTI gdzie przewaga pojemności nadal jest po stronie golfa
OdpowiedzCivic 1.6 125km 1060kg = 1km/8.48kg Golf 2.0 115km 1110kg = 1km/9.65kg Więc sam sobie udowodniłeś że masa ma znaczenie ! Sam podałeś czasy przyśpieszenia do 100km/h wiec mi nie mów ze 10 koni w civicu więcej i 50kg mniej wagi nie robi różnicy ;/
OdpowiedzA z resztą nie ma co się sprzeczać, każdy będzie bronił "swojej" marki itd... Każdy samochód ma swoje wady i zalety więc każdy wybrał to co mu najbardziej pasuje. Koniec dyskusji
OdpowiedzFryman czym Ty myślisz ? serio bo nie wiem. To chyba jasne że masa ma znaczenie ale chciałem Ci pokazać że nie ma znowu nie wiadomo jakiej przepaści. 50 kg różnicy, więc jeśli do Hondy wsadziłby 2 worki cementu to już by przegrała z tym golfem ? Denerwuje mnie ludzkie głupie stereotypowe gadanie "honda jedzie bo jest lekka". I co z tego że ma 10 KM więcej skoro twierdzisz że momentu obrotowego ma zero.
OdpowiedzW tym powiedzeniu chodziło mi o to, że ma stosunkowo niski moment do mocy... A jeśli nie wiesz to moment jest potrzeny przede wszystkim tylko do dobrego startu, później w większości decyduje już moc.
OdpowiedzSranie w banie. Poznaj zasadę pracy silnika to zrozumiesz po co jest moment, skąd się bierze moc i co realnie napędza samochód.
OdpowiedzWiem, że zmienne fazy rozrządu poprawiają elastyczność, ale przypominam, że mówiłem o autach z lat 90, a wtedy nie każda Honda miała taki wynalazek :)
Odpowiedzkocham Hondy, ale głupi materiał
OdpowiedzMoje? Hehehe, moje kręci się tak do 5 tyś :P Tak, jeżdżę dieslem ^^
Odpowiedzmam 2l diesla czyli do 5tys rpm, ale co z tego
Odpowiedzja mam lanosa i do 7tys. go dam rady pociągnąć ale co z tego jak go porównałem z Fokusem który kręci ci się do 4 i ma o 15km mniej to nie miałem szans powyżej 120km/h do 100km/h to wygrałem... i tak turbo klepak to jest moc bo moment obrotowy daje faktyczną siłę samochodu a wiec i przyspieszenie (pierwsza zasada termodynamiki:)).
OdpowiedzHonda Civic 6 Gen Hatchback 1.4 7.200 obr max. Za nic nie zamienie na zadne wies wageny nawet jakby mialy tam 2.0 HONDA TO HONDA
Odpowiedz6,7tys
OdpowiedzHonda civic d13b2 pokona kazdego wies wagena obroty 8,750 xD
Odpowiedz