HONDA CIVIC EJ2 D15B7 - własnoręczny remont silnika
Rok produkcji - 95Przebieg - 250 tys kmHistoria samochodu - od nowości jestem drugim właścicielem (1 to kobieta) auto zostało sprowadzone z Niemiec 1 września 2011 r a po 3 dniach zostałem jego drugim i chyba już do końca ostatnim właścicielem. Samochód zadbany, ale przy tym przebiegu zauważyłem niewielkie ubytki oleju, a po mechanicznym uszkodzeniu chłodnicy i wycieku płynu silnik został przegrzany, i szlag trafił uszczelkę pod głowicą, więc miałem przy okazji zmiany uszczelki zrobiłem głowicę (gniazda i uszczelniacze zaworowe, sprawdzenie szczelności które pokazało, że szczelna jest znakomicie) oraz zmieniłem pierścienie, bo olejowe były dosyć bardzo zużyte (co było przyczyną ubytków oliwy w silniku).Od remontu minęło już 2 000 km a oleju nie ubyło dosłownie ani grama, i silnik pracuje i sprawuje się znakomicie i TO WŁAŚNIE DAJE NAJWIĘKSZĄ SATYSFAKCJĘ - SAM TO ZROBIŁEM I TO BARDZO DOBRZE...Nie jestem żadnym lajkonikiem w sprawach mechaniki, bo ukończyłem TECHNIKUM POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH i kocham samochody.Wszystkim życzę, aby wasze pojazdy sprawowały się równie dobrze, co moja HONDA, to wspaniały samochód - dzięki za uwagę, pozdrawiam...
by
wojtekjd
Szkoda, że nie założyłeś czapki od z6, ale i tak dobra robota!
OdpowiedzTrochę masz rację, ale maja głowica jest w znakomitym stanie, a jak założyłbym z Z6, to szkoda byłoby mi tej - trochę więcej mocy uzyskałbym, ale sporo wzrosłyby koszty...:-/
OdpowiedzNo niestety, jak to mówią, gdy zaczyna się pasja, kończy się ekonomia
OdpowiedzOwszem, ale na D15B7 też nie narzekam, nigdy nie narzekałem, i nigdy mnie nie zawiódł... Jeszcze przed wakacjami miałem zamiar zrobić SWAP'a na B18C4, ale zdrowy rozsądek wziął górę nad marzeniami (kompletny SWAP B18 kosztuje ok 5 000 zł, a to jak na auto za taką cenę trochę za dużo) :-/
OdpowiedzMając silnik po remoncie pomyślałbym na Twoim miejscu o eatonie do d15 zamiast swap na b18, a na pewno na jakiś czas mocy Ci wystarczy, a jak nie, to zawsze można kupić d16z6 i do niego przełożyć kompresor.
OdpowiedzNo tak, ale ten silnik sprawuje się znakomicie, i jak na razie jest wystarczający, a jak już coś robić, to raz, a porządnie, więc może pojawi się B18C...:-)
OdpowiedzBrawa za wiedze praktyczna po technikum. Znam pare mechaników po technikum i nie potrafia sworznia wahacza wybic! Pozdrawiam. Ja na twoim miejscu pomyslałbym na silnikiem h22a.
OdpowiedzRównież znam kilka osób, którzy po technikum nie potrafili by wymienić oleju, ale jak się chodzi do technikum nie z zamiłowania do samochodów, i do motoryzacji, tylko po to, żeby jakąś szkołę jednak mieć, albo dlatego, ,,bo kolega tam chodzi'', to lepiej byłoby dla nich wybrać Technikum Pszczelarskie - o ile takowe w ogóle istnieje - pozdrawiam...:-)
OdpowiedzSwap h22a, to jest jakieś 9-10 tysi, więc b18 będzie lepszym wyborem, bo tańszym. A zawsze można zrobić b20vteca i wtedy będzie dopiero zajebisty silnik.
OdpowiedzTeż jestem po technikum pojazdów samochodowych, też mam civica, też sam wykonuje wszelkie naprawy i też jestem z tych co poszli do tej szkoły z zamiłowania, nawet ostatnio też zmieniałem uszczelkę pod głowicą tyle że w d15b2, także pozdro! ;)
Odpowiedz