FSR Tarpan
Na początku lat 70. opracowano założenia konstrukcyjne dotyczące samochodu mającego zaspokoić potrzeby rolnictwa. Początkowo konstrukcję nowego pojazdu próbowano oprzeć na rozwiązaniach FSO Syreny, jednak po zbudowaniu w latach 1971–1972[41] serii prototypów zaniechano dalszych działań w tym kierunku, uznając iż pojazd na podzespołach Syreny nie jest w stanie podołać podstawowym zadaniom, jakie miał spełniać samochód rolniczy. Po całkowitej zmianie koncepcji, według której w Tarpanie miały być zastosowane podstawowe zespoły z Warszawy i Żuka, model ten wprowadzony został do produkcji seryjnej w 1973 roku. Z Warszawy zaadaptowano silniki M20 lub S-21, sprzęgło, skrzynię biegów, układ jezdny z zawieszeniem tylnym z Warszawy Pick-up, układ hamulcowy, instalację elektryczną oraz układ kierowniczy
by
kocyk8000
Ojciec takiego miał, tylko w wersji pick-up. Miał rozsuwaną tylną ścianę kabiny z taką ławeczką, więc spokojnie było miejsce dla pięciu osób + psa :D I brakowało mu na klapie literki P i pisało TARAN :P Nikt tego auta nie znał, więc wkręcałem kumplom w szkole że to terenówka :D
OdpowiedzOjciec jest rolnikiem i własnie kiedys miał Tarpana miejsce dla 5 osób plus kasta z plandeką. Założył do niego silnik Perkinsa z ursusa c360 jak dobrze pamiętam ponieważ benzyny nie było a ON miał wystarczająco. Pamiętam gdy jechalismy nim do Polanicy Zdrój kawałek za Wrocławiem trasa niecałe 300km na wspomnianym silniku z Perkinsa 70km/h wszystko sie trzesło gruchotało hałasowało nawet myszy kiedys sie zaległy ale i tak moj ojciec jak go wspomina to widać ze łezka mu sie w oku kreci.
Odpowiedz