Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

FSR Tarpan

Na początku lat 70. opracowano założenia konstrukcyjne dotyczące samochodu mającego zaspokoić potrzeby rolnictwa. Początkowo konstrukcję nowego pojazdu próbowano oprzeć na rozwiązaniach FSO Syreny, jednak po zbudowaniu w latach 1971–1972[41] serii prototypów zaniechano dalszych działań w tym kierunku, uznając iż pojazd na podzespołach Syreny nie jest w stanie podołać podstawowym zadaniom, jakie miał spełniać samochód rolniczy. Po całkowitej zmianie koncepcji, według której w Tarpanie miały być zastosowane podstawowe zespoły z Warszawy i Żuka, model ten wprowadzony został do produkcji seryjnej w 1973 roku. Z Warszawy zaadaptowano silniki M20 lub S-21, sprzęgło, skrzynię biegów, układ jezdny z zawieszeniem tylnym z Warszawy Pick-up, układ hamulcowy, instalację elektryczną oraz układ kierowniczy
by kocyk8000
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar deuce1337
0 0

Ojciec takiego miał, tylko w wersji pick-up. Miał rozsuwaną tylną ścianę kabiny z taką ławeczką, więc spokojnie było miejsce dla pięciu osób + psa :D I brakowało mu na klapie literki P i pisało TARAN :P Nikt tego auta nie znał, więc wkręcałem kumplom w szkole że to terenówka :D

Odpowiedz
avatar Bravo8
0 0

Ojciec jest rolnikiem i własnie kiedys miał Tarpana miejsce dla 5 osób plus kasta z plandeką. Założył do niego silnik Perkinsa z ursusa c360 jak dobrze pamiętam ponieważ benzyny nie było a ON miał wystarczająco. Pamiętam gdy jechalismy nim do Polanicy Zdrój kawałek za Wrocławiem trasa niecałe 300km na wspomnianym silniku z Perkinsa 70km/h wszystko sie trzesło gruchotało hałasowało nawet myszy kiedys sie zaległy ale i tak moj ojciec jak go wspomina to widać ze łezka mu sie w oku kreci.

Odpowiedz
Udostępnij