Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Co się dzieje z polisą OC po zezłomowaniu pojazdu?

Po prawidłowym zezłomowaniu pojazdu możesz wyrejestrować samochód i wypowiedzieć polisę OC. Pamiętaj jednak, że zezłomowanie pojazdu musi być udokumentowane przez legalnie działającą stację demontażu.

Możesz sprawdzić, jak działa skup aut w Warszawie, gdzie szybko i sprawnie załatwisz wszystkie formalności i zezłomujesz stary lub zniszczony samochód.

Wyrejestrowanie samochodu

Zanim wypowiesz polisę OC po zezłomowaniu pojazdu, najpierw musisz wyrejestrować zezłomowany samochód. Wyrejestrowanie samochodu może mieć miejsce w przypadku, gdy auto:

- skradziono,

- wywieziono lub zbyto za granicę,

- uległo kasacji za granicą,

- trwale i zupełnie zostało utracone,

- wycofano z obiegu,

- przekazano w całości lub niekompletne do legalnie działającej stacji demontażu.

Pamiętaj, że będziesz musiał przedstawić niezbędne dokumenty oraz wypełnić wniosek o wyrejestrowanie pojazdu (znajdziesz go na stronie rządowej – obywatel.gov.pl). Przed przystąpieniem do wypełniania wniosku warto przygotować swoje dane personalne oraz dane pojazdu (takie jak jego rodzaj, marka, model, rok produkcji, numer VIN, numer silnika, numer rejestracyjny i numer karty pojazdu).

W przypadku wyrejestrowaniu samochodu po zezłomowaniu niezbędne będą:

- wniosek o wyrejestrowanie,

- zaświadczenie o demontażu albo przyjęciu niekompletnego pojazdu,

- tablice rejestracyjne (jeśli je posiadasz),

- dowód rejestracyjny,

- karta pojazdu,

- dowód wpłaty za wyrejestrowanie pojazdu.

Wyrejestrowanie pojazdu nie kosztuje wiele, bo zaledwie 10 zł. Opłaty możesz dokonać bezpośrednio w kasie odpowiedniego urzędu lub przelewem bankowym – na wskazany przez urząd rachunek. Pamiętaj, aby zachować potwierdzenie wykonania przelewu. Jeśli je zgubisz lub zapomnisz, będziesz musiał dokonać opłaty jeszcze raz.

Polisa OC a zezłomowanie pojazdu

Po zezłomowaniu pojazdu i jego wyrejestrowaniu możesz ubiegać się o zwrot części składki, która nie została wykorzystana. Nie ma tu znaczenia czas, jaki pozostał do końca umowy z ubezpieczycielem. Mimo że z chwilą wyrejestrowania samochodu umowa OC rozwiązuje się automatycznie, masz obowiązek poinformować ubezpieczyciela o wyrejestrowaniu pojazdu.

Procedura związana ze zwrotem składki nie jest skomplikowana. Wystarczy powiadomić ubezpieczyciela o wyrejestrowaniu pojazdu oraz załączyć skan dokumentu, który to potwierdzi. Obecnie dąży się do jak największego uproszczenia tej procedury, więc większość firm dopuszcza powiadomienie jej o wyrejestrowaniu samochodu drogą nieoficjalną – przez pocztę elektroniczną, telefonicznie lub poprzez stronę internetową.

Ubezpieczyciel ma obowiązek przekazać należną część składki w terminie 14 dni od czasu dostarczenia informacji o wyrejestrowaniu pojazdu.

Ważne: jeżeli zakupiłeś ubezpieczenie OC na raty, to nie musisz płacić już kolejnej składki, jednak nadal masz obowiązek poinformować ubezpieczyciela o wyrejestrowaniu pojazdu. W innym przypadku firma ubezpieczeniowa będzie wymagała od Ciebie kolejnych opłat.

by Charakterek
Udostępnij