Turbiny są identyczne i mamy 2 kolektory wydechowe, więc zdecydowanie BiTurbo jak w silnikach w układzie V, tu mamy R (uszczelka i wałki) dlatego dziwi mnie do czego ten zestaw, w R robi się single turbo albo twin jak piszesz.
Mi się te pojęcia mylą więc przed napisaniem tego upewniłem się przez google - wg niego biturbo to dwie różne sprężarki - mniejsza i większa - pracują w różnych zakresach więc silnik ma ciągle moc. Twin Turbo to wg google dwie takie same sprężarki każda obsługująca tylko połowę silnika. Ale po dalszym ciągnięciu tematu okazało się, że na następnej stronie jest opisane na odwrót. Więc komu wierzyć
http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbospr%C4%99%C5%BCarka
tu masz wyjaśnione, ja dobrze piszę, Twin Turbo były Supry (TT = TwinTurbo) i Skyliny (rb26deTT), miały 2 turbosprężarki, BiTurbo był np. 300ZX (bo ma silnik V6 i ciężko zbudować kolektor doprowadzający spaliny do 1 turbiny jak to w Vkach)
No właśnie na podstawie tego określiłem że to Twin Turbo - "jest to system dwóch turbosprężarek działających równolegle".
BiTurbo - "Zastosowano dwie turbosprężarki mniejszą, pracującą w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika (do 1500 obr/min) i dużą, która w momencie osiągania wyższych prędkości obrotowych załączana jest stopniowo, żeby od prędkości 2500 obr/min odgrywać decydującą rolę w procesie napełniania silnika"
Z tych definicji (skopiowanych z Twojego źródła) oraz tego jak to sam napisałeś że turbiny są identyczne wychodzi że to Twin Turbo. Ogółem nie ma co się kłócić bo na dwóch forach już znalazłem kłótnie na ten temat - jedni twierdzą że jest tak, drudzy że na odwrót i są jeszcze trzeci którzy twierdzą że nie ma określonego kryterium (mają być dwie turbiny ale jak połączone nie jest określone) zaś jak to nazwie producent zależy od jego widzimisie i znaków handlowych
Z miłą chęcią
OdpowiedzR6 BiTurbo - dziwny zestaw...
Odpowiedzraczej Twin Turbo
OdpowiedzTurbiny są identyczne i mamy 2 kolektory wydechowe, więc zdecydowanie BiTurbo jak w silnikach w układzie V, tu mamy R (uszczelka i wałki) dlatego dziwi mnie do czego ten zestaw, w R robi się single turbo albo twin jak piszesz.
OdpowiedzMi się te pojęcia mylą więc przed napisaniem tego upewniłem się przez google - wg niego biturbo to dwie różne sprężarki - mniejsza i większa - pracują w różnych zakresach więc silnik ma ciągle moc. Twin Turbo to wg google dwie takie same sprężarki każda obsługująca tylko połowę silnika. Ale po dalszym ciągnięciu tematu okazało się, że na następnej stronie jest opisane na odwrót. Więc komu wierzyć
Odpowiedzhttp://pl.wikipedia.org/wiki/Turbospr%C4%99%C5%BCarka tu masz wyjaśnione, ja dobrze piszę, Twin Turbo były Supry (TT = TwinTurbo) i Skyliny (rb26deTT), miały 2 turbosprężarki, BiTurbo był np. 300ZX (bo ma silnik V6 i ciężko zbudować kolektor doprowadzający spaliny do 1 turbiny jak to w Vkach)
OdpowiedzNo właśnie na podstawie tego określiłem że to Twin Turbo - "jest to system dwóch turbosprężarek działających równolegle". BiTurbo - "Zastosowano dwie turbosprężarki mniejszą, pracującą w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika (do 1500 obr/min) i dużą, która w momencie osiągania wyższych prędkości obrotowych załączana jest stopniowo, żeby od prędkości 2500 obr/min odgrywać decydującą rolę w procesie napełniania silnika" Z tych definicji (skopiowanych z Twojego źródła) oraz tego jak to sam napisałeś że turbiny są identyczne wychodzi że to Twin Turbo. Ogółem nie ma co się kłócić bo na dwóch forach już znalazłem kłótnie na ten temat - jedni twierdzą że jest tak, drudzy że na odwrót i są jeszcze trzeci którzy twierdzą że nie ma określonego kryterium (mają być dwie turbiny ale jak połączone nie jest określone) zaś jak to nazwie producent zależy od jego widzimisie i znaków handlowych
Odpowiedzh8r coś sie motasz w zeznaniach, turbiny na zdjęciu są identyczne wiec jest to twin-turbo
OdpowiedzA mi się wydaje że to zestaw do silnika o układzie VR. Mam taki silnik w Passacie B4
Odpowiedzspójrz na uszczelkę i pomyśl czy pasowałaby do VR ps. to jest zestaw do RB25/26
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 grudnia 2012 o 16:13
Masz racje, nie zwróciłem uwagi na uszczelkę.Zmyliły mnie kolektory wydechowe
Odpowiedz