Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Uszkodzona membrana DISA M54B25

Witam, dziś chciałem przedstawić sposób jaki znalazłem na rozebranie zaworu DISA w M54b25. Po załączeniu zapłonu cięgno nie reagowało dół obrotów był wyraźnie słaby nie raz samochód potrafił zgasnąć przy ruszaniu. Niestety objaw falujących obrotów nie ustał :). Od początku, po wyjęciu i podaniu na krótko zasilania na zaworek było słychać że działa ale klapka nie reagowała. Sama klapka po zamknięciu i zaślepieniu otworka trzymała się w pozycji uchylonej. Tak że nie jest to dobry sposób na sprawdzenie, że DISA jest dobra. Szczególnie przy zakupie używki. Należy wyssać z niej powietrza przez otwór koło klapki i podać prąd na zawór dopiero wtedy przekonamy się, czy zawór działa prawidłowo. Obecnie, mam taki problem, że zaworek sterowany jest minusem z ECU, plus jest stały po zapłonie. W moim przypadku e39 M54b25 cięgno się nie porusza ( brak sterowania z ECU ) Jeździłem na odpiętej wtyczce podpiętej i żadnej różnicy. Nadal ma słaby dół, przy prędkości 80 km/h na 5 biegu po wciśnięciu gazu praktycznie nie przyspiesza. po chwili zaczyna powoli się bujać. Dajcie znać w komentarzach jak powinna działać prawidłowo DISA w tym silniku. Pozdrwaiam.
by Suchy1744
Dodaj nowy komentarz
avatar Suchy1744
0 0

Byłem na komputerze, pokazało błąd czujnika położenia wałka wydechowego, po jego wymianie auto odzyskało moc ale zawór DISA wciąż nie działa. Brak sterowania z ECU ( brak masy po zapłonie ) nie reaguje również na wysokich obrotach.

Odpowiedz
Udostępnij