Najnowszy model 911 GT3 RS wciąż będzie napędzany wysokoobrotowym, wolnossącym silnikiem o pojemności 4 litrów i sześciu cylindrach, ale w stosunku do odchodzącego GT3 RS moc wzrosła o 20 KM, a moment obrotowy o 10 Nm.
Dzięki 520 KM i 470 Nm samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,2 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 312 km/h.
Aerodynamika to podstawa przy projektowaniu każdego GT3 RS, tak samo jak waga. decydowano się zatem na kubełkowe fotele z włókna węglowego, a także zmniejszono ilość wygłuszeń kabiny. Maska, przednie nadkola i tylna pokrywa są karbonowe, a dach magnezowy. Dodatkowe kilogramy można urwać decydując się na węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe oraz obręcze z magnezu.
Co dodatkowo zmniejszy wagę samego Volkswagena, pfu.. Porsche.
To trzeci po modelach 911 GT3 oraz 911 GT2 RS sportowy samochód GT dopuszczony do ruchu na publicznych drogach