Nie zgadzam się. Ten wypadek to akurat przykład na co innego.
Zwróćcie uwagę na usytuowanie przejść względem osi skrzyżowania. Pasy są komfortowo usytuowane dla pieszych, ale niebezpiecznie dla nich. Są po prostu za blisko środka skrzyżowania. Drugą najważniejszą sprawą jest pora listopadowego dnia i ...słońce. O tej godzinie schodzi bardzo nisko i oślepia kierowcę, który musi włączyć się do ruchu. Oślepiony przejeżdża oś jezdni i od razu trafia na pasy po których porusza się trochę nierozważna para. Do dziecka nie można mieć pretensji , ale zwróćcie uwagę jak po pasach porusza się ta starsza czerwonowłosa. Widzicie jak wchodzi za oplem na pasy? Rozgląda się przed wejściem? Nie. Duży ruch samochodów? Duży.
Codziennie moim córkom (17 i 11 lat) powtarzam "myśl za kierowców" Przed wejście sprawdź czy wszyscy cię widzą.
Wieczorem pokażę im ten film jak nie należy poruszać się po pasach....a kierowcy na miejscu policji dałbym najwyżej pouczenie.
@jaqb: Co Ty opowiadasz... Pasy są pasami, kierowca ma obowiązek sprawdzić wszystko, one nie wchodziły dopiero na skrzyżowanie tylko były w połowie! To rozumiem, że kobiety miały czekać aż nie będzie samochodu w odległości kilometra i dopiero potem spróbować przejść?
Zatrzymać prawo jazdy i wysłać na badania natychmiast...
@jaqb: mam od 6 lat i zawsze na przejściach uważam, nie chcę się potem z krzykiem budzić w nocy mając przed oczami obraz kogoś na przedniej szybie... a jak skrzyżowanie jest źle zaprojektowane i jeszcze bez świateł to uważam 3 razy bardziej,,,
@PopioL: Aja od 27...bez stłuczki
Nie rozumiesz kontekstu.Popatrz jeszcze raz, zobacz jakie jest słońce (cienie znaków) pomyśl jak świeci w oczy o 14 w listopadzie, popatrz że przejście jest prawie na lewym pasie, który szybko przejeżdżasz po ustąpieniu pierwszeństwa, pomyśl o słupku A w samochodzie i ile on zasłania. Tu winę ponosi kierowca. Zgadzam się, ale błędy projektu skrzyżowania i dość swobodne zachowanie pieszych jest jeszcze gorsze.
@PopioL: Zobaczymy jak w kogos przy******lisz bo Twoja predkosc poruszania sie oraz kat brania zakretu zgra sie z pieszym tak, ze bedziesz go mial CALY CZAS za bocznym slupkiem przedniej szyby.
Nie zgadzam się. Ten wypadek to akurat przykład na co innego. Zwróćcie uwagę na usytuowanie przejść względem osi skrzyżowania. Pasy są komfortowo usytuowane dla pieszych, ale niebezpiecznie dla nich. Są po prostu za blisko środka skrzyżowania. Drugą najważniejszą sprawą jest pora listopadowego dnia i ...słońce. O tej godzinie schodzi bardzo nisko i oślepia kierowcę, który musi włączyć się do ruchu. Oślepiony przejeżdża oś jezdni i od razu trafia na pasy po których porusza się trochę nierozważna para. Do dziecka nie można mieć pretensji , ale zwróćcie uwagę jak po pasach porusza się ta starsza czerwonowłosa. Widzicie jak wchodzi za oplem na pasy? Rozgląda się przed wejściem? Nie. Duży ruch samochodów? Duży. Codziennie moim córkom (17 i 11 lat) powtarzam "myśl za kierowców" Przed wejście sprawdź czy wszyscy cię widzą. Wieczorem pokażę im ten film jak nie należy poruszać się po pasach....a kierowcy na miejscu policji dałbym najwyżej pouczenie.
Odpowiedz@jaqb: Co Ty opowiadasz... Pasy są pasami, kierowca ma obowiązek sprawdzić wszystko, one nie wchodziły dopiero na skrzyżowanie tylko były w połowie! To rozumiem, że kobiety miały czekać aż nie będzie samochodu w odległości kilometra i dopiero potem spróbować przejść? Zatrzymać prawo jazdy i wysłać na badania natychmiast...
Odpowiedz@PopioL: Wiedzę , że ...nie masz prawa jazdy.
Odpowiedz@jaqb: mam od 6 lat i zawsze na przejściach uważam, nie chcę się potem z krzykiem budzić w nocy mając przed oczami obraz kogoś na przedniej szybie... a jak skrzyżowanie jest źle zaprojektowane i jeszcze bez świateł to uważam 3 razy bardziej,,,
Odpowiedz@PopioL: Aja od 27...bez stłuczki Nie rozumiesz kontekstu.Popatrz jeszcze raz, zobacz jakie jest słońce (cienie znaków) pomyśl jak świeci w oczy o 14 w listopadzie, popatrz że przejście jest prawie na lewym pasie, który szybko przejeżdżasz po ustąpieniu pierwszeństwa, pomyśl o słupku A w samochodzie i ile on zasłania. Tu winę ponosi kierowca. Zgadzam się, ale błędy projektu skrzyżowania i dość swobodne zachowanie pieszych jest jeszcze gorsze.
Odpowiedz@PopioL: Zobaczymy jak w kogos przy******lisz bo Twoja predkosc poruszania sie oraz kat brania zakretu zgra sie z pieszym tak, ze bedziesz go mial CALY CZAS za bocznym slupkiem przedniej szyby.
Odpowiedz