Samochód zbudowany został przez oddział Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations, zajmujący się budową limitowanych, superluksusowych oraz superszybkich odmian modeli spod znaku JLR.
Jaguar XE SV Project 8 napędzany jest doładowanym silnikiem V8 o pojemności 5 litrów. Z tej pojemności inżynierowie wycisnęli pokaźne 600 KM mocy oraz 700Nm, co przy współpracy z 8-stopniową przekładnią Quickshift
Hamulce to istne arcydzieło. Te są z węglowo-ceramicznego tworzywa, natomiast w łożyskach użyto technologii rodem z Formuły 1. Chodzi o użycie azotku krzemu, po raz pierwszy zastosowanego w drogowym samochodzie.
Środek jest taki jak powinien być. Dzieci jadą autobusem, a ty rozkoszujesz się jazdą w kubełkowych fotelach widzać w wstecznym lusterku rollbar i ogromne skrzydło.
Zastosowano sztywniejsze sprężyny oraz regulowaną siłę tłumienia amortyzatorów, z możliwością obniżenia nadwozia o 15 mm do celów jazdy torowej
Mechaniczne zmiany objęły zawieszenie - zestrojone na nowo i obniżone o 15 mm - oraz węglowo-ceramiczny układ hamulcowy z modelu F-type SVR. W tylnych wahaczach zastosowano uniballe, a łożyska amortyzatorów są ceramiczne.
Jest to istny szatan jeśli chodzi o prędkość. Sprint od 0 do 100km/h zajmuje zaledwie 3,3s przy wadze auta 1745kg! Opcjonalny pakiet Track pozwala obniżyć masę o 12,3 kg poprzez zastosowanie lżejszych foteli kubełkowych. Obejmuje także czteropunktowe pasy bezpieczeństwa i... demontaż tylnej kanapy. Maksymalna prędkość to 321km/h. Nieźle.