Przyczepię się ;) można wiedzieć skąd te dane?
Rozumiem, że nie od Admina, ale raczej mogę łatwo policzyć, że dane odnośnie kontenerowców się nie zgadzają.
Bardziej się przyczepię ;)
Jakieś tam słabsze auto przy jeździe z prędkością 100 km/h zużywa 5 l paliwa na każde 100 km. Oznacza to, że zużywa 5 litrów paliwa na każdą godzinę jazdy (przy takiej, raczej oszczędnej jeździe).
W przykładzie z kontenerowcem jego godzinowe zużycie paliwa to 16 ton paliwa (16 000 kg). Biorąc pod uwagę gęstość oleju napędowego 0,845 kg/l daje to zużycie blisko 19 000 litrów paliwa na godzinę.
Czyli w trakcie jednej godziny pracy taki tankowiec zużywa tyle paliwa co 3800 takich samochodów. Można pomnożyć to jeszcze razy 20 i otrzymujemy godzinowe zużycie paliwa przez 20 największych kontenerowców na poziomie 76 000 samochodów. Oczywiście to dane tylko dla jednej konkretnej godziny :)
W szacunkach wzięte są pod uwagę zarówno słabsze jak i mocniejsze samochody, ale przyjmijmy, że średnia wartość zużycia 5 l/h dla każdego samochodu na ziemi jest poprawna.
Oznacza to, że kontenerowce trują środowisko bo w porównaniu z samochodami działają cały czas. Ile godzin dziennie musi więc pracować przeciętny samochód, żeby bilans się zgadzał
Teraz liczymy w drugą stronę. Na świecie jest około 1 miliard samochodów – czyli 1 000 000 000. Łącznie na każdą godzinę pracy zużywają 5 000 000 000 litrów paliwa podczas gdy 20 największych kontenerowców 20x19000 czyli 380 000 litrów.
Zgodnie z danymi autora oznacza to tylko, że wszystko się zgadza, a przeciętny samochód na świecie porusza się każdego dnia przez 0,000076 h czyli 0,27 s ;)
Przykre jest to, że informacje te są cały czas powielane w Internecie i nikt ich nie weryfikuje..
Pomijam już to jak bardzo irracjonalny jest przykład samochodu z statkiem transportowym – już lepiej byłoby robić „obliczenia” dla TIRów.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 maja 2017 o 21:15
Przyczepię się ;) można wiedzieć skąd te dane? Rozumiem, że nie od Admina, ale raczej mogę łatwo policzyć, że dane odnośnie kontenerowców się nie zgadzają.
OdpowiedzBardziej się przyczepię ;) Jakieś tam słabsze auto przy jeździe z prędkością 100 km/h zużywa 5 l paliwa na każde 100 km. Oznacza to, że zużywa 5 litrów paliwa na każdą godzinę jazdy (przy takiej, raczej oszczędnej jeździe). W przykładzie z kontenerowcem jego godzinowe zużycie paliwa to 16 ton paliwa (16 000 kg). Biorąc pod uwagę gęstość oleju napędowego 0,845 kg/l daje to zużycie blisko 19 000 litrów paliwa na godzinę. Czyli w trakcie jednej godziny pracy taki tankowiec zużywa tyle paliwa co 3800 takich samochodów. Można pomnożyć to jeszcze razy 20 i otrzymujemy godzinowe zużycie paliwa przez 20 największych kontenerowców na poziomie 76 000 samochodów. Oczywiście to dane tylko dla jednej konkretnej godziny :) W szacunkach wzięte są pod uwagę zarówno słabsze jak i mocniejsze samochody, ale przyjmijmy, że średnia wartość zużycia 5 l/h dla każdego samochodu na ziemi jest poprawna. Oznacza to, że kontenerowce trują środowisko bo w porównaniu z samochodami działają cały czas. Ile godzin dziennie musi więc pracować przeciętny samochód, żeby bilans się zgadzał Teraz liczymy w drugą stronę. Na świecie jest około 1 miliard samochodów – czyli 1 000 000 000. Łącznie na każdą godzinę pracy zużywają 5 000 000 000 litrów paliwa podczas gdy 20 największych kontenerowców 20x19000 czyli 380 000 litrów. Zgodnie z danymi autora oznacza to tylko, że wszystko się zgadza, a przeciętny samochód na świecie porusza się każdego dnia przez 0,000076 h czyli 0,27 s ;) Przykre jest to, że informacje te są cały czas powielane w Internecie i nikt ich nie weryfikuje.. Pomijam już to jak bardzo irracjonalny jest przykład samochodu z statkiem transportowym – już lepiej byłoby robić „obliczenia” dla TIRów.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 maja 2017 o 21:15