przy bębnach dodatkowo jeszcze jest podział na dwa główne rodzaje układów typu simplex(to co opisałeś) i jest jeszcze duplex który zapewnia większą siłę hamowania (stosowane były na przykład w samochodzie Warszawa na przedniej osi, motocyklach Jawa w przednim kole) Hamulce tarczowe na obu osiach były już stosowane np w dużych fiatach od początku ich produkcji aż do końca także nową praktyką nie jest stosowania 4 hamulców tarczowych w autach.
przy bębnach dodatkowo jeszcze jest podział na dwa główne rodzaje układów typu simplex(to co opisałeś) i jest jeszcze duplex który zapewnia większą siłę hamowania (stosowane były na przykład w samochodzie Warszawa na przedniej osi, motocyklach Jawa w przednim kole) Hamulce tarczowe na obu osiach były już stosowane np w dużych fiatach od początku ich produkcji aż do końca także nową praktyką nie jest stosowania 4 hamulców tarczowych w autach.
OdpowiedzJeszcze w BMW są na tylnej osi tarczo-bębny, Tarcza jest dla hamulca nożnego a w osi tej tarczy jest bęben który jest dla hamulca ręcznego.
Odpowiedz@SkyLine8211: o właśnie zapomniałem jeszcze o tej opcji, w astrze także masz takie tarczo-bębny
Odpowiedz