pomysl fajny jedyne co mnie zastanawia to jak szybko sie przez to silnik chlodzi co za tym idzie ze gdy juz bedzie zimny to para nie bedzie zwiekszac swojej objetosci
Może i sam wynalazek działa, ale po pierwsze nie ma żadnego wykresu z hamowni potwierdzającego 2 razy większą moc, co jest nierealne przy tego typu przeróbce.
Po drugie "młody wynalazca" i starszy Pan mają niewielkie pojęcie o tym jakie procesy zachodzą w silniku i do czego służą jego poszczególne podzespoły.
W gwoli ścisłości chłodnica nie służy jako tako tylko do chłodzenie silnika, co do utrzymywania jego optymalnej temperatury w której silnik osiąga największą sprawność (z reguły różnica pomiędzy temperaturą na wejściu i wyjściu chłodnicy nie powinna przekraczać 10 stopni).
Co do samego wzrostu mocy taki wzrost mocy powodowałby zwiększenie prędkości maksymalnej do większej prędkości niż 190 km/h.
Sam wtrysk wody był stosowany wcześniej w celu uniknięcia spalania stukowego przy stosowaniu wyższego stopnia sprężania, stąd jest on czasem wykorzystywany w sportach motorowych.
Ten koleś w miarę fajnie o tym mówi - https://youtu.be/FTMd6vi-Pm0?t=75 ;)
Sama koncepcja nie jest nowa ale bardzo ciekawa. Gdzieś jeszcze jest na internetach przerobią w124 diesel na wode.
Odpowiedz@lukaszz2369: Tak masz racje a film znajdziesz na moim profilu
Odpowiedzpomysl fajny jedyne co mnie zastanawia to jak szybko sie przez to silnik chlodzi co za tym idzie ze gdy juz bedzie zimny to para nie bedzie zwiekszac swojej objetosci
OdpowiedzMoże i sam wynalazek działa, ale po pierwsze nie ma żadnego wykresu z hamowni potwierdzającego 2 razy większą moc, co jest nierealne przy tego typu przeróbce. Po drugie "młody wynalazca" i starszy Pan mają niewielkie pojęcie o tym jakie procesy zachodzą w silniku i do czego służą jego poszczególne podzespoły. W gwoli ścisłości chłodnica nie służy jako tako tylko do chłodzenie silnika, co do utrzymywania jego optymalnej temperatury w której silnik osiąga największą sprawność (z reguły różnica pomiędzy temperaturą na wejściu i wyjściu chłodnicy nie powinna przekraczać 10 stopni). Co do samego wzrostu mocy taki wzrost mocy powodowałby zwiększenie prędkości maksymalnej do większej prędkości niż 190 km/h. Sam wtrysk wody był stosowany wcześniej w celu uniknięcia spalania stukowego przy stosowaniu wyższego stopnia sprężania, stąd jest on czasem wykorzystywany w sportach motorowych. Ten koleś w miarę fajnie o tym mówi - https://youtu.be/FTMd6vi-Pm0?t=75 ;)
Odpowiedz