@ReacherPL: Jak się nie mylę to silniki poliftowe wychodziły z wtryskiem k-jetronic które potrafiło przysporzyć problemów oraz gazu nie tolerowały . Przedliftowe benzyniaki , można w czarno polecić . Szczerze nie ważne jaki silnik w W124 wszystkie były dobre , jeżeli nie zależy Ci na osiągach czy spalaniu to wszystko jedno jaki silnik trafisz . Najważniejsze w W124 to stan blach bo to one decyduje czy auto pojedzie na drogę czy na szrot.
@Macieyerk: Tak zgadza się. Dlatego też godnymi polecenia są benzyniaki z typoszeregu M 103 - czyli 2,6 i 3,0 litra. https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M103_engine
Ja osobiście bym tego KE-Jetronic tak nie demonizował. Jak się przy nim nie kręci, to jest wspaniałe i trwałe rozwiązanie. Miałem Audi z tym wynalazkiem i bardzo sobie je chwaliłem.
@Charakterek: Dodaj jeszcze rodzinę M119.
Miałem kiedyś E420 i miał jeden problem - także ujęty w materiale filmowym, czyli wiązka silnika. Ale wprawny elektryk w dzień czasu to ogarnie. Poza tym - auto bezawaryjne.
Obecnie brat ma E500, lata nim czasami nawet do Rzeszy (mieszkamy na wschodzie PL), więc mogę śmiało polecić te motory.
Spalanie - nie udało mi się wejść powyżej 20l/100km. Zazwyczaj w granicy 12-18l/100km (trasa-miasto).
Co do silników benzynowych w 124, czy naprawdę wszystkie są tuskowe? Czy może jest jakiś ogarnięty silnik który jest wart uwagi?
OdpowiedzNo właśnie. Bo w Coupe to chyba same benzyniaki :D
Odpowiedz@ReacherPL: Sześciocylindrówki 2,6 i nowsze 2,8 mają solidną opinię. Zresztą. na tle dzisiejszych aut każdy 20 letni silnik jest godny polecenia.
Odpowiedz@Charakterek: W ostatnim zdaniu lepiej bym tego nie ujął :)
Odpowiedz@ReacherPL: W coupe chyba najlepszy jest 3.2, bo to jedyny silnik bez mechanicznego wtrysku. Jak sie myle to poprawcie.
Odpowiedz@ReacherPL: Jak się nie mylę to silniki poliftowe wychodziły z wtryskiem k-jetronic które potrafiło przysporzyć problemów oraz gazu nie tolerowały . Przedliftowe benzyniaki , można w czarno polecić . Szczerze nie ważne jaki silnik w W124 wszystkie były dobre , jeżeli nie zależy Ci na osiągach czy spalaniu to wszystko jedno jaki silnik trafisz . Najważniejsze w W124 to stan blach bo to one decyduje czy auto pojedzie na drogę czy na szrot.
Odpowiedz@Macieyerk: Tak zgadza się. Dlatego też godnymi polecenia są benzyniaki z typoszeregu M 103 - czyli 2,6 i 3,0 litra. https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M103_engine Ja osobiście bym tego KE-Jetronic tak nie demonizował. Jak się przy nim nie kręci, to jest wspaniałe i trwałe rozwiązanie. Miałem Audi z tym wynalazkiem i bardzo sobie je chwaliłem.
Odpowiedz@Charakterek: Dodaj jeszcze rodzinę M119. Miałem kiedyś E420 i miał jeden problem - także ujęty w materiale filmowym, czyli wiązka silnika. Ale wprawny elektryk w dzień czasu to ogarnie. Poza tym - auto bezawaryjne. Obecnie brat ma E500, lata nim czasami nawet do Rzeszy (mieszkamy na wschodzie PL), więc mogę śmiało polecić te motory. Spalanie - nie udało mi się wejść powyżej 20l/100km. Zazwyczaj w granicy 12-18l/100km (trasa-miasto).
OdpowiedzBardzo dziękuję panowie za odpowiedzi
OdpowiedzJa się zastanawiam, co za debile tak minusują te komentarze?
Odpowiedz