Pojazd o rozmiarach zbliżonych do serii 7, który niestety był dla nas wielkim rozczarowaniem. Dlaczego? Bo choć spodobał nam się w postaci konceptu, to zaraz potem spotkał nas duży zawód: został skreślony z listy modeli, które miały szansę na seryjną produkcję. Szkoda. Winowajcą był światowy kryzys finansowy.
Koncept zbudowany na podwoziu Z8. Jego poszycie to miękki materiał założony na metalowy szkielet wzmocniony włóknem węglowym. Pomysł był taki, że kierowca może zmieniać kształt samochodu podczas jazdy. W tamtym czasie Chris Bangle sądził, że to przyszłość dizajnu w świecie motoryzacji. Mylił się.
Sądzimy, że BMW uwielbia ekscytować się swoją historią, ale z drugiej strony – mając na koncie takie wozy jak M1... Czemu nie? Ten koncept pokazano podczas Concorso d’Eleganza w 2008 roku, równo 30 lat po prezentacji historycznego M1, które pozostaje jedynym prawdziwym supersamochodem BMW.
Pojawił się w 2009 roku i od razu został jednym z najpopularniejszych pojazdów koncepcyjnych. Głównie ze względu na zastosowane w nim technologie, z hybrydowym napędem na czele. Ten ostatni pozwalał uzyskać osiągi na poziomie M3, ale przy emisji CO2 mniejszej niż 100 g/km. To trochę tak, jakby jeść mnóstwo ciastek i wcale nie tyć. Lub coś w tym stylu. Co więcej VED ostatecznie stał się drogową rzeczywistością. Poznajecie? To przecież i8.
To przyszłość według BMW. Samochód, który jest na stałe podłączony do globalnej sieci. W kabinie znajdziemy m.in. trójwymiarowy HUD, czy też system zbierający informacje o okolicy, w której się znajdujemy. Całość uzupełniają kolorowe światłowody w nadwoziu. Na razie to fantastyka, choć nie tak znowu odległa.
Kolejny debiutant z Concorso d’Eleganza. To ślicznotka zbudowana na bazie Z4, która miała przypomnieć o dawnych czasach, gdy specjalizowane manufaktury budowały piękne, sportowe samochody. Nadwozie tego konceptu ukształtowano ręcznie, tak jak w szytych na miarę BMW 328 z lat 30.
OK, ten pojazd właściwie nie istnieje. A konkretnie – istnieje, ale tylko w wirtualnej rzeczywistości GT6. I to tyle, co o nim wiemy.