Mercedes, który w 2005 roku pobił rekord średniej prędkości na o odcinku 100 000 mil (160 934km). Prędkość średnia tego Mercedesa wynosiła 224,823km/h.
3.0l V6 o mocy 224KM
Mercedes, który pobił rekord średniej prędkości na o odcinku 100 000 mil (160 934km). Prędkość średnia tego Mercedesa wynosiła 224,823km/h
@Murzyn: Pewnie normalne pit stopy jak podczas wyścigów długodystansowych, szybka wymiana opon jeśli trzeba, kontrola podstawowa silnika, wysłuchanie tego co ma do przekazania kierowca wysiadający, pełen zbiornik, nowy kierowca i ogień na trasę.
@Italianiec:
Tu macie ogólne informacje na temat tego testu.
Test przeprowadzany pod kontrolą i zgodnie ze standardami FIA (Fédération Internationale de l’Automobile), przeprowadzono na torze Laredo w Teksasie. Trzy seryjne egzemplarze Mercedesa E 320 CDI prowadzone były przez 3 drużyny - każda licząca 6 kierowców (każdy kierowca prowadził jednorazowo nie dłużej niż dwie godziny). Każdy z samochodów w ciągu testu przeszedł 10 przeglądów serwisowych, ale wedle relacji producenta – potwierdzonych przez obserwatorów FIA – żaden z samochodów nie wymagał interwencji mechanika wykraczającej poza ramy przeglądów okresowych.
Mercedesy E320 CDI pobiły światowe rekordy średniej prędkości na dystansie:
100 tys km - średnia prędkość 225.903 km/h
50 tys mil – średnia prędkość 225.456 km/h
100 tys mil – średnia prędkość 224.823 km/h
Test trwał 30 dni, podczas których wszystkie trzy samochody pokonały ogółem dystans niespełna pół miliona km, czyli więcej, niż wynosi odległość z ziemi do księżyca.
Silnik V6 - widlasta szóstka, zastąpi montowany dotychczas w klasie E rzędowy silnik o pięciu cylindrach. Zmianie tej towarzyszy przyrost mocy aż o 32%, bo z 170 KM moc maksymalna urosła aż do 224 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 27% i wynosi teraz aż 510 Nm. Maksymalna wartość momentu obr. osiągana jest począwszy od 1,6 tys do 2,8 tys obr/min. Silnik V6 320 CDI stanowi trzecią generację CDI o bezpośrednim wtrysku i piezo-elektrycznych wtryskiwaczach. Jednostka ta zadebiutował już w Spotr Edition klasy C, zapewniając tym autom przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 s. Średnie spalanie C klasy napędzanej tą jednostką wynosi zaledwie od 7,3 do 7,6 litra oleju napędowego na 100 km.
Już latem tego roku do salonów dealerskich trafią pierwsze egzemplarze Mercedesów 320 CDI – dokładnie takich jak te, które pobiły ustanowione właśnie trzy nowe światowe średniej rekordy prędkości podczas testu długodystansowego
Ciekawi mnie ile kilometrów na pełnym gazie musiałby przejechać ten egzemplarz żeby jego silnik się przekręcił :D Ile by wytrzymał maksymalnych przeciążeń :D
Ale że co, jeżdzili nim w kółko przez miesiąc i zmieniali kierowców/opony/dolewali paliwo w biegu?
Odpowiedz@Italianiec: właśnie też chciałem zadać pytanie w jaki sposób niby to zrobili.
Odpowiedz@Murzyn: Pewnie normalne pit stopy jak podczas wyścigów długodystansowych, szybka wymiana opon jeśli trzeba, kontrola podstawowa silnika, wysłuchanie tego co ma do przekazania kierowca wysiadający, pełen zbiornik, nowy kierowca i ogień na trasę.
Odpowiedz@Murzyn: A nie przepraszam, widzę plomby na masce, więc kontrola silnika odpada
Odpowiedz@Italianiec: Tu macie ogólne informacje na temat tego testu. Test przeprowadzany pod kontrolą i zgodnie ze standardami FIA (Fédération Internationale de l’Automobile), przeprowadzono na torze Laredo w Teksasie. Trzy seryjne egzemplarze Mercedesa E 320 CDI prowadzone były przez 3 drużyny - każda licząca 6 kierowców (każdy kierowca prowadził jednorazowo nie dłużej niż dwie godziny). Każdy z samochodów w ciągu testu przeszedł 10 przeglądów serwisowych, ale wedle relacji producenta – potwierdzonych przez obserwatorów FIA – żaden z samochodów nie wymagał interwencji mechanika wykraczającej poza ramy przeglądów okresowych. Mercedesy E320 CDI pobiły światowe rekordy średniej prędkości na dystansie: 100 tys km - średnia prędkość 225.903 km/h 50 tys mil – średnia prędkość 225.456 km/h 100 tys mil – średnia prędkość 224.823 km/h Test trwał 30 dni, podczas których wszystkie trzy samochody pokonały ogółem dystans niespełna pół miliona km, czyli więcej, niż wynosi odległość z ziemi do księżyca. Silnik V6 - widlasta szóstka, zastąpi montowany dotychczas w klasie E rzędowy silnik o pięciu cylindrach. Zmianie tej towarzyszy przyrost mocy aż o 32%, bo z 170 KM moc maksymalna urosła aż do 224 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 27% i wynosi teraz aż 510 Nm. Maksymalna wartość momentu obr. osiągana jest począwszy od 1,6 tys do 2,8 tys obr/min. Silnik V6 320 CDI stanowi trzecią generację CDI o bezpośrednim wtrysku i piezo-elektrycznych wtryskiwaczach. Jednostka ta zadebiutował już w Spotr Edition klasy C, zapewniając tym autom przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 s. Średnie spalanie C klasy napędzanej tą jednostką wynosi zaledwie od 7,3 do 7,6 litra oleju napędowego na 100 km. Już latem tego roku do salonów dealerskich trafią pierwsze egzemplarze Mercedesów 320 CDI – dokładnie takich jak te, które pobiły ustanowione właśnie trzy nowe światowe średniej rekordy prędkości podczas testu długodystansowego
OdpowiedzCiekawi mnie ile kilometrów na pełnym gazie musiałby przejechać ten egzemplarz żeby jego silnik się przekręcił :D Ile by wytrzymał maksymalnych przeciążeń :D
Odpowiedz