Sporo 4-cylindrowych silników potrafi generować taki rasowy dźwięk. Wystarczy zobaczyć np. jakieś niemieckie czy szwajcarskie wyścigi hillclimb. Dla mnie różnica jest taka, że zazwyczaj japońskie samochody miały (niemal) taki dźwięk w już fabrycznej opcji, a po tuningu brzmią jeszcze bardziej rasowo. Stare 2T-B/G Toyoty na gaźnikach albo nowsze 4A-GE, B-seria VTEC Hondy, stare silniki Nissana w tylnonapędowych Sunny itp.
@staryjaponiec: Stare silniki toyoty często brzmią rasowo z uwagi na niekonwencjonalne układy dolotowe. W tym przypadku dzięki ogromnym portom w głowicy i systemie klap TVIS, przy 4,5tyś silnik zaczyna zasysać ogromne ilości powietrza dając przy tym wspaniały koncert i wrażenie seryjnego itb. Oczywiście na fabrycznym dolocie ten dźwięk jest dosyć mocno zdławiony ale wystarczy włożyć nawet najprostszy stożek z warzywniaka żeby auto zaczęło brzmieć tak jak powinno. W moim przypadku ta śmieszna "parówa" tylko spotęgowała efekt rasowego dźwięku który drzemał nieodkryty :)
@Heban: Powiedzieć ITB jest łatwo, gorzej jest ze zrealizowaniem tego planu. Seryjny kolektor dolotowy w 4AG (TVIS) wystarcza do około 160KM a żeby zrobić 160KM w tym silniku potrzeba sporego wkładu finansowego, zbyt sporego jak na moją aktualną kieszeń więc zostaje simota ,która wpasowała się bardzo dobrze biorąc pod uwagę że jest to dolot dedykowany do civica. Kolektor dolotowy w tym silniku jest o tyle dobrze wyliczony że pakowanie tam ITB na seryjnych wałkach i komputerze mija się z celem i tylko pogorszyło by wyniki końcowe ;)
Ta miedziana taśma od akumulatora przepiękna... jeszcze powiedz, że to biegun dodatni...
Jak na R4 dźwięk ujdzie, ale jak dla mnie za bardzo słychać tą plastikową parówe.
Jakiś link do projektu tej AE82 może masz?
Odpowiedz@Juru: kolega jest na jakimś potajemnym forum 4AGE. Przekaże mu zapytanie i odpowiem tutaj.
OdpowiedzŁadnie brzmi , ale bardzo podobnie na nawet lepiej brzmi B16 hondy .
Odpowiedzbardzo podobnie do Hondy :D
OdpowiedzSporo 4-cylindrowych silników potrafi generować taki rasowy dźwięk. Wystarczy zobaczyć np. jakieś niemieckie czy szwajcarskie wyścigi hillclimb. Dla mnie różnica jest taka, że zazwyczaj japońskie samochody miały (niemal) taki dźwięk w już fabrycznej opcji, a po tuningu brzmią jeszcze bardziej rasowo. Stare 2T-B/G Toyoty na gaźnikach albo nowsze 4A-GE, B-seria VTEC Hondy, stare silniki Nissana w tylnonapędowych Sunny itp.
Odpowiedz@staryjaponiec: Stare silniki toyoty często brzmią rasowo z uwagi na niekonwencjonalne układy dolotowe. W tym przypadku dzięki ogromnym portom w głowicy i systemie klap TVIS, przy 4,5tyś silnik zaczyna zasysać ogromne ilości powietrza dając przy tym wspaniały koncert i wrażenie seryjnego itb. Oczywiście na fabrycznym dolocie ten dźwięk jest dosyć mocno zdławiony ale wystarczy włożyć nawet najprostszy stożek z warzywniaka żeby auto zaczęło brzmieć tak jak powinno. W moim przypadku ta śmieszna "parówa" tylko spotęgowała efekt rasowego dźwięku który drzemał nieodkryty :)
OdpowiedzDzwiek to po prostu cud miód malina. Tylko zamiast tej simoty robiłbym ITB pod ten silnik :)
Odpowiedz@Heban: Powiedzieć ITB jest łatwo, gorzej jest ze zrealizowaniem tego planu. Seryjny kolektor dolotowy w 4AG (TVIS) wystarcza do około 160KM a żeby zrobić 160KM w tym silniku potrzeba sporego wkładu finansowego, zbyt sporego jak na moją aktualną kieszeń więc zostaje simota ,która wpasowała się bardzo dobrze biorąc pod uwagę że jest to dolot dedykowany do civica. Kolektor dolotowy w tym silniku jest o tyle dobrze wyliczony że pakowanie tam ITB na seryjnych wałkach i komputerze mija się z celem i tylko pogorszyło by wyniki końcowe ;)
OdpowiedzTa miedziana taśma od akumulatora przepiękna... jeszcze powiedz, że to biegun dodatni... Jak na R4 dźwięk ujdzie, ale jak dla mnie za bardzo słychać tą plastikową parówe.
Odpowiedz