Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Czy mały silnik może dobrze brzmieć? Odpowiedź w filmie z udziałem kultowej jednostki Toyoty

Test dźwięku w dopiero co uruchomionej Toyocie kolegi. Silnik z dolotem Simota Big Tube. Zadziwiające dźwięki.
by Grzesieek
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Juru
0 0

Jakiś link do projektu tej AE82 może masz?

Odpowiedz
avatar Grzesieek
0 0

@Juru: kolega jest na jakimś potajemnym forum 4AGE. Przekaże mu zapytanie i odpowiem tutaj.

Odpowiedz
avatar BOOSTED
-1 1

Ładnie brzmi , ale bardzo podobnie na nawet lepiej brzmi B16 hondy .

Odpowiedz
avatar Robcun
0 0

bardzo podobnie do Hondy :D

Odpowiedz
avatar staryjaponiec
2 2

Sporo 4-cylindrowych silników potrafi generować taki rasowy dźwięk. Wystarczy zobaczyć np. jakieś niemieckie czy szwajcarskie wyścigi hillclimb. Dla mnie różnica jest taka, że zazwyczaj japońskie samochody miały (niemal) taki dźwięk w już fabrycznej opcji, a po tuningu brzmią jeszcze bardziej rasowo. Stare 2T-B/G Toyoty na gaźnikach albo nowsze 4A-GE, B-seria VTEC Hondy, stare silniki Nissana w tylnonapędowych Sunny itp.

Odpowiedz
avatar Oscarmotive
0 0

@staryjaponiec: Stare silniki toyoty często brzmią rasowo z uwagi na niekonwencjonalne układy dolotowe. W tym przypadku dzięki ogromnym portom w głowicy i systemie klap TVIS, przy 4,5tyś silnik zaczyna zasysać ogromne ilości powietrza dając przy tym wspaniały koncert i wrażenie seryjnego itb. Oczywiście na fabrycznym dolocie ten dźwięk jest dosyć mocno zdławiony ale wystarczy włożyć nawet najprostszy stożek z warzywniaka żeby auto zaczęło brzmieć tak jak powinno. W moim przypadku ta śmieszna "parówa" tylko spotęgowała efekt rasowego dźwięku który drzemał nieodkryty :)

Odpowiedz
avatar Heban
0 0

Dzwiek to po prostu cud miód malina. Tylko zamiast tej simoty robiłbym ITB pod ten silnik :)

Odpowiedz
avatar Oscarmotive
0 0

@Heban: Powiedzieć ITB jest łatwo, gorzej jest ze zrealizowaniem tego planu. Seryjny kolektor dolotowy w 4AG (TVIS) wystarcza do około 160KM a żeby zrobić 160KM w tym silniku potrzeba sporego wkładu finansowego, zbyt sporego jak na moją aktualną kieszeń więc zostaje simota ,która wpasowała się bardzo dobrze biorąc pod uwagę że jest to dolot dedykowany do civica. Kolektor dolotowy w tym silniku jest o tyle dobrze wyliczony że pakowanie tam ITB na seryjnych wałkach i komputerze mija się z celem i tylko pogorszyło by wyniki końcowe ;)

Odpowiedz
avatar Panzwami
0 0

Ta miedziana taśma od akumulatora przepiękna... jeszcze powiedz, że to biegun dodatni... Jak na R4 dźwięk ujdzie, ale jak dla mnie za bardzo słychać tą plastikową parówe.

Odpowiedz
Udostępnij