Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Oleje silnikowe Fakty i Mity - jak czytać? Jak rozumieć syntetyk , minerał

by michu1986
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar konto usunięte
0 0

Dzięki! Zrozumiałem o co dokładnie chodzi z olejami. Ostatnio kłóciłem się z kolegą, że olej który kupiłem Mitasu 10W60 jest syntetykiem. Niestety znajomy który widział 10W z przodu twierdził, że to jest półsyntetyk.

Odpowiedz
avatar SniFF602
0 0

@Tech gratuluję wyboru oleju naprawdę godny polecenia.

Odpowiedz
avatar Pawel95
1 1

Honda przy tym Lambo wygląda jak kocuur :D

Odpowiedz
avatar BOOSTED
0 0

I tak najlepszy półsyntetyk 10W40 he he .

Odpowiedz
avatar kandy
-1 1

10W40 jako półsyntetyk? To jest mit, w ostatnim czasie kupowałem 5W40, 10W40 oraz 10W60. Jakoś wszystkie to były full syntetyki i to nie tylko z napisu na opakowaniu.

Odpowiedz
avatar ProjectGranTurismo
0 0

Trochę mieszasz, nie ma takiego parametru jak płynność, chodzi o to czy jest zachowana czy nie. Np przy 0W40, 0 oznacza klasę lepkości w warunkach zimowych (jak mówiłeś od Winter), natomiast 40 klasę lepkości w letnich. Nie możesz mówić ludziom, że jest jest to lepkość czy płynność bo w tym momencie wychodziłoby, że lepkość wynosi 0 lub 40. Na podstawie klas lepkości odczytuje się lepkość oleju w specjalnych tabelach. Co do mineralnych, półsyntetyków czy syntetyków nie ma reguły jakie liczby odpowiadają którym, a półsyntetyki to tak naprawdę mieszaniny syntetyków i mineralnych i zwykle nie są to proporcje 50:50. Bywa, że olej półsyntetyczny zawiera 90% oleju mineralnego.

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 maja 2016 o 21:13

Udostępnij