Warszawa była pierwszym powojennym samochodem osobowym produkowanym w Polsce. Zbudowana na jej podstawie wersja dostawcza zaprezentowana została na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1955 roku oraz podczas Wyścigu Pokoju rok później, gdzie służyła jako pojazd serwisowy polskiej ekipy kolarskiej.
Warszawa Pick-up dysponowała otwartą przestrzenią ładunkową (opcjonalnie zakrywaną montowaną na stelażu plandeką), mogła przewieźć dwie osoby oraz 500 kg ładunku, napędzana była silnikiem dolnozaworowym.
Do rozpoczęcia seryjnej produkcji trzeba było poczekać do 1959 roku, wkrótce pojazd otrzymał pierwsze konstrukcyjne zmiany (m.in amortyzatory teleskopowe zamiast ramieniowych w przednim zawieszeniu) oraz nową nazwę – Warszawa 201 P Pick-up – i taki właśnie model, pięknie odrestaurowany tutaj widzimy.
Na drodze to niezwykle rzadki widok– wersja dostawcza powstawała w ilości około kilkuset sztuk rocznie, a większość z nich dawno już poległa podczas trudów eksploatacji.
Ukazywany egzemplarz został nagrodzony wyróżnieniem w kategorii „Auta PRL” podczas MOTOCLASSIC 2015 w Topaczu.
W źródle więcej zdjęć również z procesu odbudowy.
Mój dziadek miał taką w kolorze niebieskim, potem przekazał ją dla mojego wuja, a ten po roku pociął ja na złom...
Odpowiedz