@brojek_88: Jeździłem z kołami wystającymi poza obrys auta i było spoko tak samo z naklejką na szybie i nic akurat kontroli się nie boje nikomu krzywdy tym nie robię
@Banita95: Może pomysł i wykonanie jest w porządku, ale nie rozumiesz, że lampa musi posiadać homologację aby mogła być zamontowana w pojeździe, to kwestia legalności. Tak jak kolega brojek_88 wcześniej napisał, jeden kumaty gliniarz i możesz pożegnać dowód. Twój plus jeżeli wykonanie będzie tak dobre, że nie sposób będzie odróżnić lampę czy jest grzebana. Z doświadczenia wiem, że policja jest najbardziej uczulona na oświetlenie oraz żarówki jakie masz zastosowane gdyż jest to jeden z najważniejszych elementów bezpieczeństwa więc Twój argument, że nie obawiasz się kontroli ponieważ jeździłeś kiedyś z wystającymi kołami i naklejką na szybie jest błędny. Nie jeden był już taki mądry a gdy poleciał dowód był płacz i lament. Miej na uwadze to co Ci napisaliśmy ;)
@Rafalkom: Nie zrozumieliśmy się lampa jest przerobiona tak jak przerabiają pewne firmy od razu po założeniu ich na auto pojechałem do diagnosty aby mi sprawdził czy wszystko jest dobrze.Zapytał się czy są spryskiwacze,poziomowanie i od razu sprawdził jak świecą lampy i nie niebyłem w stacji gdzie przechodzą wszystkie auta :p wiec jeżeli diagnosta nic nie ma przeciwko wiec wszystko zostało zrobione dobrze
@Banita95: Niestety to Ty kolego w dalszym ciągu nie rozumiesz. Wyraźnie napisałem, że nie chodzi o wykonanie, które wierzę, jest dobre skoro tak mocno twierdzisz. Sprawa legalności lamp jest wątpliwa, policjant może zapytać o homologację i wtedy jest problem. Ale oczywiście nie musi być taka sytuacja, kwestia ryzyka jeździć z takim osprzętem na aucie. Doskonale to rozumiem, bo akurat sam mógłbym stracić dowód podczas kontroli.
http://mb201-124.eu/topic/26566-wszystko-o-swiatlach-homologacje-przepisy-wiedza-w-pigulce/
A co do homologacji gdybyś miał jeszcze jakieś wątpliwości to nawet gdy założysz klosz na którym jest oznaczenie homologacji to raczej nic Ci to nie pomoże, każdy policjant z łatwością odczyta specyfikę danego reflektora i wtedy może się doszukać, że zamiast żarówki H4 masz np. HIDy. Ups. Choćby lampa była idealna, wykonana jak najlepiej to dalej będzie nielegalna i można za nią stracić dowód. Na przyszłość nie bądź mądrzejszy od radia, ok?
@Rafalkom: Ale co wy się boicie o mój dowód na spokojnie.Kumpel jeździ na takich lampach jak ja i wszystko jest ok wszystkie kontrole bez problemu.W dalszym ciągu piszę że lampy zostały wykonane tak jak robią to firmy które się tym zajmują.Stracę dowód to stracę nie pierwszy i nie ostatni raz ,a innych użytkowników drogi nie oślepiam dziękuje pozdrawiam
@brojek_88: Uwielbiamy takich ludzi, co? Następni w kolejce są CI od ledów dziennych, za chińskie LEDy, których prawie w ogóle nie widać od razu zabierałbym dowód ;)
@Rafalkom: Nie podoba się nie musisz patrzeć proste przerobiłem sobie lampy i tyle jaki macie z tym problem ? gdybym wysłał je do firmy i powiedział że zrobili w firmie czuli byście się lepiej ?
Nie czulbym sie lepiej, czy firma która przerabia lampy dysponuje takim zapleczem żeby geometria tej lampy była odpowiednia? Czy Ty dysponujesz takim sprzętem, wiedzą i umiejętnościami? W tej kwestii przepisy są jasne bez pola do interpretacji i to że Tobie się wydaje że nie oślepiasz wcale nie znaczy ze tak nie jest.
Obawiam się że pierwsza kontrola policji i zabiorą ci dowód rejestracyjny za te lampy.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 marca 2016 o 16:06
@TomekVI: To źle sie obawiasz lampy przerobione do perfekcji wraz z oznakowaniem i poziomowaniem
Odpowiedz@Banita95: Wolność Tomku w swoim domku :), obyś nie oślepiał innych uczestników ruchu drogowego.
Odpowiedz@TomekVI: Nikogo nie oślepiam lampy są dobrze zrobione ,a i byłem na sprawdzenie u diagnosty
Odpowiedzgdzie masz postojówki?
Odpowiedz@brojek_88: Za soczewką ale będę raczej ogarniał gdzie indziej.Choć auto w tym sezonie raczej będzie więcej stało niż jeździło :D
Odpowiedzto już widzę problem i miejsce gdzie kumaty gliniarz Cie skasuje
Odpowiedz@brojek_88: Jeździłem z kołami wystającymi poza obrys auta i było spoko tak samo z naklejką na szybie i nic akurat kontroli się nie boje nikomu krzywdy tym nie robię
Odpowiedz@Banita95: Może pomysł i wykonanie jest w porządku, ale nie rozumiesz, że lampa musi posiadać homologację aby mogła być zamontowana w pojeździe, to kwestia legalności. Tak jak kolega brojek_88 wcześniej napisał, jeden kumaty gliniarz i możesz pożegnać dowód. Twój plus jeżeli wykonanie będzie tak dobre, że nie sposób będzie odróżnić lampę czy jest grzebana. Z doświadczenia wiem, że policja jest najbardziej uczulona na oświetlenie oraz żarówki jakie masz zastosowane gdyż jest to jeden z najważniejszych elementów bezpieczeństwa więc Twój argument, że nie obawiasz się kontroli ponieważ jeździłeś kiedyś z wystającymi kołami i naklejką na szybie jest błędny. Nie jeden był już taki mądry a gdy poleciał dowód był płacz i lament. Miej na uwadze to co Ci napisaliśmy ;)
Odpowiedz@Rafalkom: Nie zrozumieliśmy się lampa jest przerobiona tak jak przerabiają pewne firmy od razu po założeniu ich na auto pojechałem do diagnosty aby mi sprawdził czy wszystko jest dobrze.Zapytał się czy są spryskiwacze,poziomowanie i od razu sprawdził jak świecą lampy i nie niebyłem w stacji gdzie przechodzą wszystkie auta :p wiec jeżeli diagnosta nic nie ma przeciwko wiec wszystko zostało zrobione dobrze
Odpowiedz@Banita95: Niestety to Ty kolego w dalszym ciągu nie rozumiesz. Wyraźnie napisałem, że nie chodzi o wykonanie, które wierzę, jest dobre skoro tak mocno twierdzisz. Sprawa legalności lamp jest wątpliwa, policjant może zapytać o homologację i wtedy jest problem. Ale oczywiście nie musi być taka sytuacja, kwestia ryzyka jeździć z takim osprzętem na aucie. Doskonale to rozumiem, bo akurat sam mógłbym stracić dowód podczas kontroli.
Odpowiedzhttp://mb201-124.eu/topic/26566-wszystko-o-swiatlach-homologacje-przepisy-wiedza-w-pigulce/ A co do homologacji gdybyś miał jeszcze jakieś wątpliwości to nawet gdy założysz klosz na którym jest oznaczenie homologacji to raczej nic Ci to nie pomoże, każdy policjant z łatwością odczyta specyfikę danego reflektora i wtedy może się doszukać, że zamiast żarówki H4 masz np. HIDy. Ups. Choćby lampa była idealna, wykonana jak najlepiej to dalej będzie nielegalna i można za nią stracić dowód. Na przyszłość nie bądź mądrzejszy od radia, ok?
Odpowiedz@Rafalkom: Ale co wy się boicie o mój dowód na spokojnie.Kumpel jeździ na takich lampach jak ja i wszystko jest ok wszystkie kontrole bez problemu.W dalszym ciągu piszę że lampy zostały wykonane tak jak robią to firmy które się tym zajmują.Stracę dowód to stracę nie pierwszy i nie ostatni raz ,a innych użytkowników drogi nie oślepiam dziękuje pozdrawiam
OdpowiedzNie lubię modów lamp. Tak samo jak kombinowanie kolorami żarówek. Jeżdżą i oślepiają innych a już nie mówić w co jest w czasie deszczu.
Odpowiedz@C0rvette: Ja nic nie kombinowałem z kolorami żarówek po prostu przerobiłem sobie lampy iż auto jest robione pode mnie i jest moim autem zlotowym
OdpowiedzNiech sobie będzie Twoim autem ale pamietaj przy tym że Twoja wolność kończy się tam gdzie zaczyna się wolność innych uczestników ruchu
Odpowiedz@brojek_88: Uwielbiamy takich ludzi, co? Następni w kolejce są CI od ledów dziennych, za chińskie LEDy, których prawie w ogóle nie widać od razu zabierałbym dowód ;)
Odpowiedz@Rafalkom: Nie podoba się nie musisz patrzeć proste przerobiłem sobie lampy i tyle jaki macie z tym problem ? gdybym wysłał je do firmy i powiedział że zrobili w firmie czuli byście się lepiej ?
OdpowiedzNie czulbym sie lepiej, czy firma która przerabia lampy dysponuje takim zapleczem żeby geometria tej lampy była odpowiednia? Czy Ty dysponujesz takim sprzętem, wiedzą i umiejętnościami? W tej kwestii przepisy są jasne bez pola do interpretacji i to że Tobie się wydaje że nie oślepiasz wcale nie znaczy ze tak nie jest.
Odpowiedz@brojek_88: Soczewka ma równe odcięcie poza tym byłem na stacji diagnostycznej i wszystko zostało ustawione tak jak należy
Odpowiedz